وبلاگ رقص دانش
وبلاگ خبری، علمی ، آموزشی و ... 
قالب وبلاگ
نويسندگان
آخرين مطالب
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان وبلاگ نصرآوران و آدرس nasravaran.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





پيوندهای روزانه
طراح قالب

سردار دهقان گفت: زیرساخت‌های ارزشمندی برای تولید پرنده‎های هدایت‌پذیر در سطح وزارت دفاع مهیاست. 

به گزارش حوزه دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛به نقل از روابط عمومی وزارت دفاع،‌ سردار سرتیپ پاسدار دکتر‌ حسین دهقان در جمع مدیران سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع با بیان اینکه در صنایع ‌هوا‌‌ ـ فضا‌ئی‌ در یک وضعیت خاص، روبه پیشرفت، توان انسانی مناسب ‌و دانش عالی و امیدوار‌کننده قرار داریم، افزود: ‌در این حوزه بحمدالله زیرساخت‌های ارزشمندی در سطح وزارت دفاع مهیاست، ولی در عین حال ‌در بیرون مجموعه با ‌شبکه‌های همکار ارتباط و تعامل بسیار مناسبی برقرار کرده‌ایم. وی با تاکید بر ‌باور ‌توانمندی‌ها و قابلیت‌های بومی اظهار داشت: باید بپذیریم که امکانات ‌در مقایسه با 30 سال پیش بسیار پیشرفت کرده لذا باور‌مند بودن به ‌این توانمندی یک عملی است که می‌تواند ‌مسیر مطمئنی را پیش پای مسئولان صنعت دفاعی کشور بگذارد.
 

 


برچسب‌ها: توانایی وزارت دفاع در ساخت پرنده های هدایت پذیر سردار دهقان نظامی
ادامه مطلب
[ دو شنبه 13 مهر 1394 ] [ 19:5 ] [ نصر ]

به گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، پت و مت انیمیشنی است که  دچار مشکلات به وجودآمده توسط خود می‌شوند و سعی در تصحیح اشتباهات با استفاده از تمامی وسایل ممکن و غیرممکن و خرده‌ریزهای اطراف خود، دارند! که در نتیجه، مشکلات جدیدی به وجود می‌آید! در نهایت، هر دو اقدام به حل مشکل با روشهایی عجیب و غریب می‌کنند. در واقع بی کفایتی پادشاه آل سعود در اداره امور از نظر کاربران به حدی بوده که می توان به راحتی او را همتراز با این دو شخصیت کارتونی دانست.

سلفی پت و مت با پادشاه سعودی+کارتون//نمایه فراموش شده، نمایه رو فرستادم فقط لطفا اضافه کنید//
در این تصویر، سه شخصیت که از نظر مدیریت و اجرای امور بهم تشبیه شده اند، با یکدیگر در حال گرفتن سلفی هستند.

برچسب‌ها: سلفی پت و مت با پادشاه سعودی تشبیه پادشاه آل سعود با پت و مت
[ دو شنبه 13 مهر 1394 ] [ 19:3 ] [ نصر ]

محمدجواد اخوان فرزند یکی از جانباختگان فاجعه منا در نامه‌ای سرگشاده به رهبر انقلاب ضمن انتقاد از دیپلماسی انفعال مسئولان، عزت حاصله را مرهون اقتدار ولایی دانست و از رهبر انقلاب سپاسگذاری کرد. 

مشروح این نامه به شرح زیر است:
 
بسمه تعالی
 
وَ مَن یَخرُج مِن بَیتِه‌ مُهاجِراً اِلَی اللهِ وَ رَسولِه‌ ثُمَّ یُدرِکهُ المَوتُ فَقَد وَقَعَ اَجرُه‌ُ عَلَی الله؛
 
محضر رهبر  معظم انقلاب اسلامی و ولی امر مسلمین حضرت آیت‌الله‌العظمی امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی)
 
سلام‌علیکم
 
با درود بر خاتم پیامبران و خاندان پاکش و ارواح طیبه امام راحل و شهدای انقلاب اسلامی، با چشمانی اشک‌بار قلم را به دست گرفته‌ام و بر لوح ادب می‌سایم تا بخشی از آنچه در نهانخانه دلم می‌گذرد را با امام امت در میان بگذارم.
 
رهبرا!
 
پدرم مرحوم حجت‌الاسلام‌والمسلمین حاج شیخ محمدصادق اخوان، عمری را در راه اعتلای فرهنگ و معارف حقه اسلامی و مکتب اهل‌بیت سپری کرد و پس از سال‌ها ترویج معارف و ذکر مصائب اهل‌بیت، خصوصاً حضرت سیدالشهدا امام حسین (ع)، به تأسی از مولایش با لبان خشکیده، در صحرای منی پر کشید و دست تطاول دشمنان خدا و ظلمه طاغوت، او را در این قربانگاه، آسمانی کرد.
 
با آنکه این مصیبت برای من و بقیه بازماندگان او بسیار سخت است، اما این مصیبت را نیز برای خود امتحانی الهی می‌شماریم و امیدواریم ما نیز در این امتحان سربلند بیرون آمده و در این راه به دعای خیر حضرت‌عالی و همه مؤمنان نیازمندیم.
 
اما آنچه بیشتر سبب شد تا این تنها پسر آن مرحوم قلم را دست گرفته و این سطور را به رشته تحریر درآورد، نخست عرض ارادتی به محضر ولایت و نیز عرض سپاس از سوی خود و همه بازماندگان آن مرحوم است.
 
آقاجان!
 
خدا را سپاس می‌گویم که مرحوم والد ما، از کودکی ما را با عشق ولایت و آماده برای سربازی در رکاب مقام ولایت مطلقه فقیه تربیت نموده است و اکنون‌که در غم از دست دادن پدر به مصیبت نشسته‌ایم، حضرت‌عالی را علاوه بر آنکه امام و ولی‌فقیه خود می‌دانیم بلکه سایه پدری شما را بر سر خود و همه فرزندان جان‌باختگان این فاجعه دردناک و دیگر شهدای انقلاب اسلامی، احساس می‌کنیم.
 
حادثه منا هرچند برای ما مصیبت‌بار بوده است، اما در آن عبرت‌هایی برای اهل بصیرت و زنده‌دلان آشکار است. نیک می‌دانیم اگر جملات پرصلابت و اقتدار علوی حضرت‌عالی در سخنرانی خود در دیدار ارتش جمهوری اسلامی ایران نبود، بی‌شک سفاکانی که خون پاک هزاران حاجی بی‌گناه را بر صحرای منا ریختند، از تحویل ابدان مطهر آن‌ها خودداری می‌کردند. اساساً هیچ بعید نیست که این توطئه برای تحقیر ملت بزرگ ایران و قدرت‌نمایی پوشالی اذناب منطقه‌ای آمریکا طراحی‌شده بود. 
 
اما عرض سپاس ویژه این کمترین و دیگر بازماندگان از حضرت‌عالی آن است که در این زمانه حساس، صلابت و اقتدار برخاسته از صولت حیدری‌تان، بازیچه‌های دست دشمن را به عقب راند و می‌دانیم که این «عزّت» خود را مدیون «اقتدار ولایی» خود هستیم نه «دیپلماسی التماس». یک هفته‌ی سرنوشت‌سازی که ابدان مطهر این عزیزان پاکباخته در صحرای حجاز در سردخانه‌ها و کانتینرها رها شده بود «دیپلماسی التماس» مشغول مصافحه با شیطان بزرگ بود و التماس از «امیرک»هایی که روزی تاج‌وتخت خود را در قمار احمقانه در حمایت از صدام حسین ملعون باختند! 
بگذار عده‌ای خوش‌خیالانه وانمود کنند که این «دیپلماسی التماس» بوده است که «عزت و شرف ملت ایران» را حفظ کرده است اما تاریخ گواهی خواهد داد که آن دو جمله از زبان ولی امر مسلمین جهان خارج شد و از «عکس‌العمل سخت و خشن» سخن به میان آمد، ورق را برگرداند.
آقاجان!
 
هرچند صبر و تحمل بر این مصیبت برای من سخت است، اما از اراده من نکاسته و نخواهد کاست، ان‌شاءالله. امیدوارم به دعای خیر شما، افتخار تداوم سربازی در مسیر ولایت را یافته و بار دیگر پادررکاب بودن خود را با صدای رسا فریاد می‌زنم. رجای واثق دارم، روح مطهر پدرم که شاهد و ناظر هست در این راه یاری‌ام خواهد کرد و از خداوند منان، مسئلت می‌کنم تا مرگی در راه محمد و آل محمد (ص) همچون پدرم نصیبم فرماید.
 
سایه‌تان بر سر امت مستدام باد
 
محمدجواد اخوان
 
دوازدهم مهرماه هزار و سیصد و نودوچهار

برچسب‌ها: نامه سرگشاده فرزند یکی از شهدای منا به رهبر انقلاب رهبری فاجعه منا
[ دو شنبه 13 مهر 1394 ] [ 19:0 ] [ نصر ]

امیرسرتیپ "کیومرث حیدری" جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش در گفت‌وگو با خبرنگار دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره امنیت مرزها اظهار داشت: مرزها بسیار وضعیت خوب و از امنیت بالایی برخوردارند. جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش درباره تروریست‌های "PKK" و امکان ایجاد چالش امنیتی در مرزها گفت:

تروریست‌های "PKK" عددی نیستند و ما آنها را به حساب نمی‌آوریم.

وی با اشاره به اینکه هیچ خطری نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را تهدید نمی‌کند خاطرنشان کرد: اگر هر دشمنی حماقت کند طومارش را رزمندگان پا در رکاب ولایت در کوتاه ترین زمان ممکن می‌پیچند.


برچسب‌ها: تروریست های PPK واکنش امیر حیدری جانشین نزاجا نظامی
[ دو شنبه 13 مهر 1394 ] [ 18:55 ] [ نصر ]
موسسه اعتباری سوئیس گروپ اسامی سه ارتش قدرتمند جهان را اعلام کرد. 

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک؛ کارشناسان موسسه اعتباری سوئیس گروپ با درنظر گرفتن توان جنگی و تاثیرگذاری عملیات نظامی به معرفی سه ارتش قدرتمند جهان پرداخته است. در این فهرست ارتش کشورهای آمریکا، روسیه و چین در صدر قرار دارند.
6 معیار برای انتخاب قدرتمندترین ارتش جهان در نظر گرفته می‌شود: تعداد نیروها، تعداد خودروهای زرهی، هواپیماها، بالگردها، زیردریایی‌ها و کشتی‌ها. علاوه بر آن کارشناسان رتبه‌سنجی، حجم زمانی که بوسیله یک ارتش بر سر عملیات نظامی گذاشته می‌شود را نیز مد نظر قرار می‌دهند.
 پیشتازی ارتش آمریکا در این فهرست به دلیل بودجه هنگفتی است که واشینگتن برای وزارت دفاع این کشور اختصاص می‌دهد. در گزارش سوئیس گروپ آمده است: پنتاگون در سال 2014 مبلغ 610 میلیارد دلار بودجه صرف تجهیز و نوسازی ارتش این کشور کرد که بیشتر از تمام بودجه دفاعی روسیه و چین بطور مشترک است. این دو کشور اغلب بر کاهش هزینه‌های نظامی تاکید دارند و برای به روز رسانی تسلیحات پولی خرج نمی‌کنند.
 "ویکتور موراخوفسکی،" مشاور ارشد کمیسیون صنعتی – نظامی روسیه درباره این رتبه‌بندی گفت: انتخاب سه کشور آمریکا، روسیه و چین در صدر فهرست قدرتمندترین ارتش‌های جهان کاملا به حق و غیرقابل بحث است. هر سه دارای تسلیحات هسته‌ای هستند و در هر زمان که بخواهند قادرند هر کشوری را، بدون درنظر گرفتن بزرگی و کوچکی آن، در چند دقیقه نابود کنند. هر سه کشور دارای نیروی نظامی چند هزار نفری هستند و در افزایش تعداد تسلیحات، جنگنده‌ها و بالگردهای نظامی بایکدیگر رقابت دارند. همین توان نظامی به آمریکا، روسیه و چین اعتماد به نفس دخالت در درگیری‌های و چالش‌های نظامی دیگر نقاط جهان را داده است.

برچسب‌ها: سه ارتش قدرتمند جهان نظامی 6 معیار برای انتخاب ارتش های قدرتمند
[ دو شنبه 13 مهر 1394 ] [ 18:50 ] [ نصر ]

ارتش کشورهای مختلف در سراسر دنیا این روزها مشغول ساخت و بررسی سلاح هایی هستند که تا پیش از این تصور می شد صرفا در فیلم های علمی و تخیلی می توان شاهدشان بود.

 حالا این تصاویر اسلحه های مدن را به واقعیت تبدیل کرده که نمونه ای از این تصاویر را با هم مشاهده کنیم.
 
مدرن ترین اسلحه های جنگی+ عکس
 
مدرن ترین اسلحه های جنگی+ عکس
 
 
مدرن ترین اسلحه های جنگی+ عکس

XM25 CDTE نوعی پرتابگر یا لانچر است که نارنجک را به صورت مارپیچ به هوا می فرستد و سپس مسافت طی شده توسط آن را دنبال می کند تا در بهترین زمان ممکن منفجر شود.
 
مدرن ترین اسلحه های جنگی+ عکس
 
 
مدرن ترین اسلحه های جنگی+ عکس
 
TrackingPoint یک شرکت آمریکایی است که تفنگ هایی با فناوری هدف گیری دقیق می سازد. این فناوری قادر است که مسافت میان تفنگ با هدف را اندازه گرفته و بر اساس آن سلاح را بهینه سازی کند. در این تصویر تفنگ ۵۰ هزار دلاری Bolt-Action .338 TP را می بینید.

 
مدرن ترین اسلحه های جنگی+ عکس
 
Armatix iP1 تفنگی است که تنها در حضور صاحبش عمل می کند؛ به بیان دیگر این سلاح دارای یک ساعت همراه است که با استفاده از اثر انگشت دارنده قفل گشایی می شود و برای فعال شدن لازم است که ساعت در برد ۲۵ سانتی متری آن قرار داشته باشد.

 


برچسب‌ها: سلاح های جدید و پیشرفته دنیا مدرن ترین سلاح های جهان
[ دو شنبه 13 مهر 1394 ] [ 18:46 ] [ نصر ]

فرود هواپیمای اسرائیلی حامل اسلحه درعربستان

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از العالم، یک فروند هواپیمای بویینگ 747 نیروی هوایی رژیم صهیونیستی حامل اسلحه، موشک و سایر تجهیزات برای کمک به ائتلاف عربی به رهبری ریاض درجنگ علیه یمن در پایگاه خمیس مشیط در منطقه عسیر عربستان فرود آمد.
 این تجهیزات برای حمایت و پشتیبانی نیروی هوایی ائتلاف در حمله به مناطق مختلف یمن به کار گرفته خواهد شد.
 براساس این گزارش، رژیم صهیونیستی یک پل هوایی با پایگاه هوایی خمیس مشیط برای حمایت از عربستان و ائتلاف کشورهای عربی و تامین اسلحه، مهمات و موشک های مورد نیاز آن ایجاد کرده است.

برچسب‌ها: اسرائیل عربستانیمن جنگ علیه یمن کمک نظامی اسرائیل به عربستان
[ دو شنبه 13 مهر 1394 ] [ 18:44 ] [ نصر ]

 
                                                     تاکتیک رسانه‌ای عربستان در فاجعه منا
تحلیل کوتاه رسانه‌های جریان اصلی این کشور نشان می‌دهد که یکی از تاکتیک‌های آنها در نخستین روزهای وقوع حادثه، «عادی‌نمایی» بود، نه تنها رسانه‌های عربستان که حتی سایر رسانه‌های عرب زبان همسو در منطقه، برای آرام جلوه دادن بحران، تلاش کردند تابه تخفیف رویداد بپردازند.

 یکی از مهم‌ترین کارکردهای رسانه‌های جمعی است. برای انجام این امر، رسانه‌ها پایبند به‌کارگیری استراتژی‌هایی هستند که در بیشتر کشورها همسو با سیاست‌های کلان نظام حاکم است. رسانه‌های عربستان بعداز فاجعه منا و جان باختن حدود 5000 نفر، به تاکتیک‌های ویژه‌ای برای مدیریت بحران خبری این فاجعه روی آوردند که ملهم از سیاست‌های آل‌سعود بود. به دنبال همین سیاست، برخی رسانه‌ها در دو روز اول، یعنی روزهای جمعه و شنبه حتی تاکتیک«بایکوت خبری» را انتخاب و خبر فاجعه منا را از عناوین اصلی خود حذف کردند.  بر این اساس، شبکه‌های اجتماعی عرب زبان با طرح کمپین ضدایرانی، تلاش کردند تا تقصیر حادثه را گردن حجاج ایرانی بیندازند که رسانه‌های جریان اصلی عربستان نیز به تاسی از فضای مجازی، به تاکتیک«فرافکنی» پناه برند. همچنین، «موازی‌سازی» و درج اخبار دیگری غیر از فاجعه منا در هفته نخست رویداد، از دیگر تاکتیک‌های خبری رسانه‌های این کشور بود. تهیه گزارش‌هایی از وضعیت پروژه‌های مکه و دید و بازدیدهای خاندان سلطنتی، با هدف انحراف افکار عمومی و تغییر کانون توجه مخاطبان صورت می‌گرفت. همچنین انتشار سخنان ملک سلمان درباره ضرورت پیگیری ساخت وسازهای مکه ( با وجود سقوط جرثقیل در مسجدالحرام) و افتخار اعراب به خادم حجاج بودن، از خبرهایی بود که به قصد توجیه مخاطب و جهت دهی به افکارش انجام می‌شد. چنین رویه‌ای البته از رسانه‌های عربستان که تاکتیک‌های شان توسط هیات حاکم القا می‌شود، بعید نبود، اما مقابله رسانه‌های کشورمان برای تنویر افکار عمومی منطقه و خنثی‌سازی اثر تاکتیک‌های رسانه‌های عربستان به بررسی بیشتری نیاز دارد. در حال حاضر، رسانه‌های جریان اصلی عربستان نه تنها از ظرفیت شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند که سرمایه‌گذاری کلانی روی بخش عربی رسانه‌های غربی انجام داده‌اند که سکان‌داری اصلی بی بی سی عربی و العربیه برای تاثیرگذاری بر آنها، تنها یک نمونه است. همین شبکه‌ها همسو با رسانه‌های داخلی عربستان، به قلب رویداد منا پرداختند. در این بمباران خبری که پشتوانه محکمی به نام سرمایه آل‌سعود داشت، شبکه‌های برون‌مرزی کشورمان یعنی پرس تی وی و العالم در روزهای نخست فاجعه علاوه‌بر اقدام پیش‌دستانه در پوشش اخبار فاجعه منا، به مدیریت جریان خبری معکوس علیه عربستان مبادرت کردند. پوشش خبری لحظه به لحظه و میدانی از یک‌طرف، گفت‌وگو با شاهدان عینی و مجروحان و نمایش صحنه‌هایی از فاجعه که با دوربین تلفن‌های همراه ضبط شده بود، توانست امپراتوری خبری عربستان را به لرزه بیندازد و آنها را وادارد که در یک روز، از آمار 700 نفری جان‌باختگان به رقم 4173 قربانیان اعتراف کنند. این رویه به همراهی دیگر رسانه‌های منطقه منجر شد و تجربه مفیدی بود تا در رویدادهای منطقه این هم‌افزایی رسانه‌ای ادامه یابد


برچسب‌ها: تاکتیک رسانه‌ای عربستان در فاجعه منا ، عادی نمایی موازی سازی واکنش رسانه ها در حادثه منا
[ دو شنبه 13 مهر 1394 ] [ 18:40 ] [ نصر ]

 عربستان ترمز دستیش رو کشید
هم جنازه های ایرانی رو به طور کامل تحویل می ده.
هم به رهبر انقلاب پیام تسلیت فرستاده
هم به غلط کردن افتاده
حالا پاسپورتمون عزت پیدا کرد

افسران - پس لرزه های بیانات قاطع رهبرانقلاب امام خامنه ای  در عربستان؛ هراس آل سعود از سقوط
 بیانات صریح، قاطع و پرصلابت مقام  رهبری به قدری نافذ و تاثیرگذار بود که بنا به گفته امیرعبداللهیان معاون عربی آفریقای وزارت امور خارجه و همچنین اوحدی رئیس سازمان حج و زیارت، پس از انتشار این بیانات در رسانه‌ها، نوع رفتار و گفتار مسئولان و مقامات سعودی تغییر محسوسی پیدا کرد و سعودی ها با بیان اینکه دستور از بالا صادر شده، در پیگیری امور مربوط به زائران جان باخته، مفقود و مجروح ایرانی سرعت عمل به خرج دادند.

برچسب‌ها: عربستان تسلیت به رهبری عزت پاسپورت رهبری آجا بیانات رهبری برای حادثه منا
[ دو شنبه 13 مهر 1394 ] [ 18:37 ] [ نصر ]

"هادی نوروزی" برای آخرین بار وارد زمین چمن استادیوم آزادی شد + فیلم و تصاویر

مراسم تشییع پیکر مرحوم هادی نوروزی، کاپیتان تیم فو‌تبا‌ل پر‌سپولیس در ورزشگاه آزادی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، پیکر کاپیتان فقید پرسپولیس ساعت 9 صبح امروز بر دوش هواداران پرسپولیس وارد زمین چمن ورزشگاه شد تا نوروزی برای آخرین بار در این زمین حضور یابد.

پس از این مراسم پیکر مرحوم نوروزی به زادگاهش بابل منتقل می‌شود تا فردا (شنبه) به خاک سپرده شود.

بر اساس این گزارش، پس از ورود پیکر هادی نوروزی به ورزشگاه آزادی هواداران پرسولیس که تعدادشان به حدود 15 هزار نفر می‌رسید شعار "خداحافظ هادی باتعصب، واویلا شدیم 10 نفره" را سر دادند که این مسئله باعث شد تا فضای غمگین و حزن‌انگیزی در ورزشگاه آزادی ایجاد شود.

حسین هدایتی در حاشیه مراسم تشییع پیکر هادی نوروزی اظهار داشت: امیدوارم در روز عید غدیر در پناه امیرالمومنین قرار بگیرد و همچنین در یاد وخاطره پرسپولیسی‌ها بماند.

وی در مورد اینکه از چه زمانی او در پرسپولیس حاضر شده بود تاکید کرد: وقتی او به پرسپولیس آمد زمانی بود که من حضور داشتم او بازیکن با اخلاق متعصب و آرامی بود. هیچ وقت من ندیدم علیه باشگاه صحبت کند.





پرویز مظلومی هم در حاشیه مراسم تشییع پیکر هادی نوروزی اظهار داشت: واقعا برای جامعه فوتبال ناراحت کننده بود جوان بسیار خوب و بااخلاقی را از دست دادیم. مهم نیست چه رنگی بود. مردم نشان دادند که قدرشناس هستند. رقابت ما در زمین مسابقه است و در بیرون زمین رفاقت وجود دارد.

برانکو ایوانکوویچ هم در حالیکه اشک از چشمانش جاری شده بود در خصوص از دست دادن هادی نوروزی اظهار داشت: این یک فاجعه برای مردم و هواداران بود. به همه تسلیت می‌گویم. از این بدتر نمی‌شد، همه ما هنوز شوکه هستیم.



بهرام افشارزاده سرپرست باشگاه استقلال نیز که در ورزشگاه آزادی حاضر شده بود در این زمینه گفت: هادی نوروزی با اخلاق و خوب بود این ضایعه بزرگ برای فوتبال ایران و پرسپولیس است. ما بازیکن با اخلاق و بامعرفتی را از دست دادیم.



به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، هادی نوروزی کاپیتان تیم فوتبال پرسپولیس صبح روز گذشته بر اثر ایست قلبی درگذشت.


برچسب‌ها: مرگ هادی نوروزی خداحافظ کاپیتان مراسم تشیع هادی نوروزی ورزشی
[ جمعه 10 مهر 1394 ] [ 19:9 ] [ نصر ]

آقایی‌پور، رکن‌آبادی،‌ فهیما، حسینی‌مقدم و صفری از دیپلمات‌های جمهوری اسلامی ایران جزء جان‌باختگان و مجروحان حادثه منا هستند.


 

به گزارش خبرنگار گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، تعدادی از دیپلمات‌های جمهوری اسلامی ایران جزو جان باختگان و مجروحان حادثه منا هستند.

غضنفر رکن‌آبادی سفیر سابق ایران در لبنان از جمله جانباختگان این حادثه است و امروز عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور با حضور در منزل این دیپلمات کشورمان با ابراز همدردی با خانوده‌ وی این فاجعه غم‌انگیز را تسلیت گفت.

 

 


برچسب‌ها: دیپلمات های جان باخته و مجروح فاجعه منا فاجعه منا
ادامه مطلب
[ جمعه 10 مهر 1394 ] [ 18:56 ] [ نصر ]
رهبر معظم انقلاب:
رهبر انقلاب خاطر نشان کردند: درحاليکه قرآن کريم خانه خدا را محل امنيت و حج را جايگاه امنيت مي داند اما اکنون بايد پرسيد که، «آيا اين، امنيت است؟»
حضرت آیت الله خامنه ای فرمانده معظم کل قوا صبح روزچهارشنبه در مراسم دانش آموختگی، تحلیف و اعطای سردوشی دانشجویان دانشگاههای افسری ارتش جمهوری اسلامی ایران در دانشگاه علوم دریایی امام خمینی(ره) نوشهر حضور یافتند.
در این مراسم، حضرت آيت الله خامنه اي با اشاره به حادثه تأسف بار و خونين منا، آن را بدليل جان باختن هزاران نفر از حجاج بويژه صدها نفر از حجاج ايراني، عزا و مصيبتي واقعي براي ملت ايران خواندند و با اشاره به لزوم تشکيل کميته حقيقت ياب با حضور کشورهاي اسلامي و از جمله ايران، گفتند: دولت عربستان در انتقال ابدان مطهر جان باختگان به وظايف خود عمل نمي کند و جمهوري اسلامي ايران نيز تاکنون با خويشتنداري و ادب اسلامي، حرمت برادری را در دنیای اسلام نگه داشته است، اما اين را بدانند که اندک بي احترامي به دهها هزار نفر از حجاج ايراني در مکه و مدينه و عمل نکردن به وظايف براي انتقال ابدان مطهر، عکس العمل سخت و خشن ايران را در پي خواهد داشت.
ايشان با اشاره به جان باختن مظلومانه و با زبان تشنه حجاج در حادثه منا و عزادار شدن خانواده هايي که مشتاقانه منتظر بازگشت عزيزان خود بودند، افزودند: هنوز تعداد دقيق جان باختگان ايراني در اين حادثه مشخص نيست و احتمال افزايش آمار به صدها نفر ديگر وجود دارد و اين حادثه، واقعا مصيبت بزرگي براي ملت ايران است.
رهبر انقلاب اسلامي همچنين با اشاره به برخي گزارش ها مبني بر جان باختن احتمالي بيش از پنج هزار نفر در حادثه منا، خاطر نشان کردند: درحاليکه قرآن کريم خانه خدا را محل امنيت و حج را جايگاه امنيت مي داند اما اکنون بايد پرسيد که، «آيا اين، امنيت است؟»
 حضرت آيت الله خامنه اي با تأکيد بر لزوم تشکيل «کميته حقيقت ياب» با حضور کشورهاي اسلامي و از جمله ايران، خاطر نشان کردند: ما فعلاً درباره علت اين حادثه، قضاوت پيش از موعد نمي کنيم اما معتقديم دولت عربستان به وظايف خود در قبال مجروحان حادثه منا عمل نکرده است و آنان را با حالتي مستأصل و تشنه رها کرد.
ايشان به مشکلات بوجود آمده در انتقال بدنهای مطهر جان باختگان حادثه منا و پيگيري مسئولان کشور اشاره کردند و با تأکيد بر لزوم ادامه پيگيري هاي مسئولان، افزودند: در اين موضوع، دولت عربستان به وظايف خود عمل نمي کند و در برخي موارد نيز موذي گري انجام مي دهد.
 رهبر انقلاب اسلامي گفتند: جمهوري اسلامي ايران تاکنون از خود خويشتن‌داري نشان داده و رعايت ادب اسلامي و حرمت برادري در دنیای اسلام را کرده است اما اين را بدانند که دست ايران، برتر از خيلي ها است و امکانات بيشتري هم دارد و اگر بخواهد در مقابل عناصر اذيت کننده و موذي عکس العمل نشان دهد، اوضاع آنها خوب نخواهد بود و در هیچ صحنه هماوردی، حریف نخواهند شد.

برچسب‌ها: موذی گری عربستان فاجعه منا رهبری خویشتن داری ایران کمیته حقیقت یاب عکس العمل سخت و خشن
[ جمعه 10 مهر 1394 ] [ 18:54 ] [ نصر ]

پنج هزار دوربین مداربسته و 100 هزار نیروی امنیتی برای تامین امنیت مراسم حج به کار گرفته شده است.

عکس/ مرکز کنترل دوربین های امنیتی مسجد الحرام


برچسب‌ها: مراکز دوربین های امنیتی مراسم حج عربستان
[ جمعه 10 مهر 1394 ] [ 18:52 ] [ نصر ]
[ جمعه 10 مهر 1394 ] [ 18:51 ] [ نصر ]
چند رسانه‌ای > عکس - شهید سرتیپ جواد فکوری خلبان برجسته ارتش جمهوری اسلامی ایران و فرمانده نیروی هوایی ، در دیدار با حضرت آیت الله خامنه ای. معظم له در آن مقطع،نمایندگی امام در شورای عالی دفاع را به عهده داشتند. شهیدفکوری در7مهرماه 1360 بر اثر سانحه هوایی همراه با شهیدفلاحی،شهیدکلاهدوز،شهیدجهان آرا و شهیدنامجو به شهادت رسید.

فکوری


برچسب‌ها: عکس دیدار خودمانی خلبان فکوری با رهبری
[ جمعه 10 مهر 1394 ] [ 18:50 ] [ نصر ]
احمدی‌نژاد با صدور پیامی گفت: مسئولین دولت سعودی که مدعی خادمی حرمین شریفین هستند، به جای کشتار بی‌وقفه مردم بی‌دفاع و مسلمان یمن، به خصوص در ایام حج و ماه حرام، باید پاسخگوی ضعف مدیریت حج باشند.
صراط: احمدی‌نژاد با صدور پیامی گفت: مسئولین دولت سعودی که مدعی خادمی حرمین شریفین هستند، به جای کشتار بی‌وقفه مردم بی‌دفاع و مسلمان یمن، به خصوص در ایام حج و ماه حرام، باید پاسخگوی ضعف مدیریت حج باشند.

محمود احمدی نژاد رئیس‌جمهور سابق کشورمان در پیامی فاجعه منا را تسلیت گفت و تاکید کرد: در این روزها، که حادثه غمبار منا به از دست رفتن جان شمار قابل توجهی از مومنان موحد در سرزمین امن الهی منجر شده و تعدادی از زائران ایرانی نیز در خیل جان‌باختگان این فاجعه قرار دارند، با چشمانی اشکبار این ضایعه دردناک را به پیشگاه امام عصر (عج)، ملت شریف ایران، مقام معظم رهبری، همه مسلمانان و خانواده‌های داغدار تسلیت می‌گویم.

احمدی‌نژاد در این پیام آورده است: مسئولین دولت سعودی که مدعی خادمی حرمین شریفین هستند، به جای کشتار بی‌وقفه مردم بی‌دفاع و مسلمان یمن، به خصوص در ایام حج و ماه حرام، باید پاسخگوی ضعف مدیریت و احیانا دخالت برخی عوامل در ایجاد این فاجعه باشند و مسئولیت خود را در قبال حجاج، مصدومین و مفقودین و قربانیان این حادثه ایفا کنند.

احمدی‌نژاد در این پیام تصریح کرده است: از خداوند منان شادی روح تمامی درگذشتگان این واقعه، شفای عاجل مجروحین، پیدا شدن مفقودین و آرامش و اجر خانواده‌ها و بستگان آنان و امنیت و آرامش حجاج و بازگشت سالم آنان به موطن خود را مسئلت دارم.

برچسب‌ها: فاجعه منا واکنش احمدی نژاد سیاسی
[ جمعه 10 مهر 1394 ] [ 18:48 ] [ نصر ]
پیامک عید غدیر, متن تبریک عید غدیر

 

عیدی چو غدیر این قدر معظم نیست
حبلی چو ولایتش چنین محکم نیست
بر رشته ی محکم ولایت صلوات
بیچاره بود هر آن که مستعصم نیست
عید سعید غدیر خم مبارک باد


برچسب‌ها: تبریک عید سعید غدیر خم عید ولایت و امامت مذهبی
[ جمعه 10 مهر 1394 ] [ 18:44 ] [ نصر ]

فرماندهان و مسئولان ارتش جمهوری اسلامی ایران در نوشهر با رهبر انقلاب اسلامی دیدار کردند.

  
 

فرماندهان و مسئولان ارتش جمهوری اسلامی ایران صبح امروز در نوشهر با رهبر انقلاب اسلامی دیدار کردند.

  به گزارش حوزه گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (پنج شنبه) در دیدار مسئولان و فرماندهان ارتش جمهوری اسلامی، علت دشمنیها علیه انقلاب اسلامی را ایستادگی ملت ایران و صراحت و تسلیم نشدن در مقابل سیاستهای استکبار خواندند و تأکید کردند: نیروهای مسلح باید با شتاب در پیشرفتها و افزایش آمادگیهای خود، چنان اقتداری ایجاد کنند که دشمنان حتی جرأت نکنند خیال تعرض را به ذهن خود راه دهند. حضرت آیت الله خامنه ای، برنامه ریزی برای «فردای بهتر و پیشرفتهتر ایران اسلامی» را در همه بخشها ضروری دانستند و گفتند: آینده کشور به دست جوانانی است که باید قدر آنها را دانست و برای آنکه ایران فردا بتواند تواناتر، مقتدرتر و با زبان گویاتر در منطقه و دنیا ظاهر شود، باید نسل بعد را آماده تر، مصم متر، دانشمندتر و شجاع تر پرورش داد. رهبر انقلاب با اشاره به عقب ماندگیهای مزمن و تاریخی کشور در اثر حکمرانی عناصر وابسته به خصوص در دوران پهلوی، افزودند: پیشرفتهای امروز نیروهای نظامی در بخشهای مختلف بسیار ارزشمند است اما با توجه به عقب ماندگیها باید شتاب حرکت را افزایش داد و چنان اقتداری ایجاد کرد که دشمنان حتی جرأت نکنند خیال تعرض به مرزهای این کشور را به ذهن خود راه دهند.
 

 


برچسب‌ها: دیدار فرماندهان ارتش با رهبری اقتدار جرات خیال تعرض آجا فرمانده کل قوا
ادامه مطلب
[ جمعه 10 مهر 1394 ] [ 18:40 ] [ نصر ]

رژیم آل سعود هر سال اسامی حجاج از جمله اسامی حجاج ایرانی را در اختیار رژیم صهیونیستی قرار می‌دهد. 

روزنامه المنار فلسطین؛ یک منبع آگاه در کشورهای عربی خلیج فارس خبر ارسال اسامی حجاج به رژیم صهیونیستی را در اختیار این روزنامه فلسطینی قرار داده است. نظام وهابی عربستان با هماهنگی سازمانهای امنیتی آمریکا و رژیم صهیونیستی از موسم حج هر سال به عنوان "تله" برای تحقق اهداف اطلاعاتی‌اش استفاده می‌کند و این همکاری اطلاعاتی از 20 سال پیش آغاز شده است.این منبع افزود: یک سازمان ویژه زیر نظر سازمان اطلاعات عربستان وجود دارد که مأموریتش دادن اسامی حجاج به سازمانهای امنیتی رژیم صهیونیستی و آمریکا است و این سازمانها میان خودشان ، در صورتیکه در بین حجاج افراد تحت تعقیب این سازمانها باشد همکاری می‌کنند و آنها به کشته یا ربوده می‌شوند. این منبع که خواست نامش فاش نشود گفت: سازمان اطلاعات عربستان هر سال اسامی حجاج ایرانی را در اختیار موساد اسرائیل قرار می‌دهد. 

برچسب‌ها: اسامی حجاج اسرائیل عربستان حجاج ایرانی سازمان اطلاعات عربستان
[ جمعه 10 مهر 1394 ] [ 18:37 ] [ نصر ]

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: یکی از اقدامات پدافند غیرعامل مربوط به بستن راه‌های نفوذ آمریکا در کشور است؛ برای همین منظور پدافند غیر عامل اهمیت بیشتری دارد. 

یکی از اقدامات پدافند بستن راه‌های نفوذ آمریکا است

به گزارش حوزه دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان سردار سرلشکر سیدحسن فیروزآبادی رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در جلسه کمیته دائمی پدافند غیرعامل کشور با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر جلوگیری از نفوذ آمریکا، اظهار داشت: امروز، ما با مساله بسیار مهمی مواجه هستیم و آن سیاستگذاری امام خامنه ای عزیز(مدظله العالی)و فرمانده معظم کل قواست که «باید مهیا بشویم تا جلو نفوذ آمریکا را بگیریم». از امروز، این شعار و حرف اول ماست و بحث های دیگر کنار می رود.  وی ادامه داد: در خصوص جلوگیری از نفوذ آمریکا در همه ابعاد باید فکر کنیم، در فرهنگ، اقتصاد، سیاست، آموزش و پژوهش و سایر مسائل.  


برچسب‌ها: پدافند غیر عامل بستن راه نفوذ آمریکا رئیس ستاد کل نیروهای مسلح سردار فیروزآبادی
ادامه مطلب
[ جمعه 10 مهر 1394 ] [ 18:35 ] [ نصر ]
مقامات رسمی و مفتی اعظم عربستان سعودی همچنان عامل مرگ هزاران حاجی در قربانگاه منا را قضا و قدر الهی می‌دانند.

Image result for ‫سگ تزیین شده‬‎
به گزارش گروه فیلم و صوت باشگاه خبرنگاران جوان، وزیر بهداشت عربستان حجاج را در بروز فاجعه منا مقصر دانسته و مفتی اعظم عربستان هم در دیدار شاهزادگان سعودیی گفته: شما مقصر نیستید و مسئولیتیی ندارید.او همه تقصیرها را به گردن قضا و قدر و سرنوشت خود حجاج انداخت. 

برچسب‌ها: فاجعه منا مفتی آل سعود قضا و قدر علت حادثه منا مقر فاجعه منا
[ جمعه 10 مهر 1394 ] [ 18:32 ] [ نصر ]
[ جمعه 10 مهر 1394 ] [ 18:31 ] [ نصر ]
مفتی دربار سعودی در بی‌حرمتی آشکار به صدها حاجی مظلومی که در نتیجه بی‌تدبیری و سوء‌مدیریت سعودی‌ها در منا جان باختند، رژیم سعودی را به‌طور کامل از فاجعه مصیبت‌بار اخیر تبرئه کرد و خطاب به این رژیم گفت: شما هرگز در آنچه رخ داد، مقصر نیستید.
نتیجه تصویری برای سگ  
شیخ عبدالعزیز آل الشیخ مفتی دربار سعودی و رئیس به‌اصطلاح شورای علمای ارشد و پژوهش‌های علمی و فتوای رژیم در ادامه تلاش برای مشروعیت بخشی به رژیم آل سعود به سوء استفاده از آیات قرآن کریم پرداخت و خطاب به آل سعود گفت: خداوند هر یک از مخلوقات و خلقش را که بخواهد بر دیگری برتری می‌دهد، خداوند شما را برای این سرزمین بزرگ، سرزمین حرمین شریفین برگزیده است و این از کمال علم خداوند است.
آل الشیخ با تأکید بر حمایت کامل خود و شیوخ وهابی از رژیم آل سعود مدعی شد: خیلی‌ها به حاکمان عربستان و اقتصاد و انسجام آنها حسادت می‌ورزند. 
مفتی دربار سعودی که خبرگزاری رسمی عربستان سخنانش را منتشر کرده است، در ادامه بی‌حرمتی به صدها حاجی مظلومی که در نتیجه بی‌تدبیری و سوء‌مدیریت سعودی‌ها در مشعر منا قربانی شدند، رژیم سعودی را به‌طور کامل از فاجعه مصیبت‌بار اخیر تبرئه کرد و خطاب به آل سعود چنین گفت : شما هرگز در آنچه رخ داد (فاجعه منا) مسئول نیستید،‌ زیرا تمام تلاش‌های موفقیت‌آمیز خود را به کار گرفتید.

برچسب‌ها: مفتی آل سعود برگزیده خدا بی حرمتی به حاجیان فاجعه منا
[ جمعه 10 مهر 1394 ] [ 18:23 ] [ نصر ]


«داعش هم‌پیمان برخی قدرت‌های بزرگ عضو شورای امنیت سازمان ملل متحد است....»

رئیس جمهور آرژانتین گفت: «یکسال است که شما نظام اسد را نظام تروریست می‌دانید. شما از مخالفانی که ما آنها را انقلابیون می‌دانستیم، حمایت می‌کنید و امروز برای مهار انقلابیونی گرد هم آمده‌ایم که روشن شده است، آنها تروریست هستند و بیشتر آنان در شبکه‌های تروریستی عضویت دارند و از افراط‌گرایی به افراط‌گرایی هرچه بیشتر منتقل شده اند.»

فرناندز افزود: «نام حزب‌ الله لبنان پیش ازین در فهرست سازمان‌های تروریستی گنجانده شده بود و روشن شده است، حزب الله یک حزب بزرگ و به رسمیت شناخته شده در لبنان است.»

رئیس جمهور آرژانتین گفت: «شما ایران را در پی انفجاری که در سفارت اسرائیل در بوئنوس آیرس در سال ۱۹۹۴ میلادی روی داد، متهم کردید و تحقیقاتی که ما انجام دادیم؛ دخالت ایران را دران انفجار تأیید نکرد.»

وی تصریح کرد: «شما قطع‌نامۀ جنگ با القاعده را پس از حوادث یازدۀ سپتامبر سال ۲۰۰۱ میلادی صادر کردید، مجوز ورود نیروهای نظامی به چندین کشور را دادید و مردمان آنها مانند عراق و افغانستان به این بهانه کشته شدند؛ در حالی‌که این دو کشور هم‌چنان از تروریسم رنج می برند!»

رئیس جمهور آر‍ژانتین افزود: «با بمباران غزه، عمق‌و شدت فاجعۀ که اسرائیل مرتکب شد، روشن شد؛ شمار زیادی از فلسطینیان قربانی شدند. در حالی‌که شما به راکت‌هائی‌که به اسرائیل اصابت کرد، اهمیت دادید و راکت‌هائی‌که به اسرائیل اصابت کرد، تأثیری نداشت و خساراتی در آنجا به بار نیاورد.»

فرناندز گفت: «امروز اینجا هستیم تا یک قطع‌نامۀ بین‌المللی دربارۀ مجرم دانستن گروه "داعش" و مقابله با آن صادر شود. در حالی‌که داعش مورد حمایت چند کشور شناخته شده است و شما بهتر از دیگران آنها را می‌شناسید و داعش هم‌پیمان برخی قدرت‌های بزرگ عضو شورای امنیت سازمان ملل متحد است!»


برچسب‌ها: داعش هم پیمان برخی قدرتهای بزرگ عضو سازمان ملل رئیس جمهور آرژانتین سازمان ملل
[ جمعه 10 مهر 1394 ] [ 18:20 ] [ نصر ]

به دلیل مسائل امنیتی و اطلاعاتی، از ذکر تمامی پاسخ های قاطع احتمالی و سناریوهای جمهوری اسلامی ایران در این نوشتار خودداری گردیده است و تنها بخشی از پاسخ های احتمالی ذکر گردیده است.

پاسخ های احتمالی درون مرزهای حاکمیتی آل سعود:

برخی از ابزارها و امکانات:
✅حمله نقطه ای و انبوه و ویرانگر موشکی (بالستیک و ...)
✅حملات دریایی با آتش سنگین نیروهای دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ارتش جمهوری اسلامی ایران
✅عملیات ویژه نیروهای هوابرد و نیروهای ویژه دریایی و...
✅اهداف نظامی شامل پادگان ها و پایگاه های نظامی در هرنقطه از خاک عربستان (خصوصا حاشیه خلیج فارس و مرز با یمن)
✅اهداف نفتی شامل چاه ها و پالایشگاه های نفت منطقه شیعه نشین الشرقیه، خطوط انتقال نفت
✅اهداف تجاری شامل بنادر در دریای سرخ (جده، جیزان، ینبع و...) و خلیج فارس
✅اهداف سیاسی و امنیتی شامل فعال سازی گسل های اجتماعی در مناطق مختلف عربستان سعودی

پاسخ های احتمالی بیرون مرزهای آل سعود:

✅حمله موشکی به مناطق تجمع نیروهای آل سعود در یمن و بحرین و...
✅گسیل نیروهای نظامی ویژه به بحرین و یمن
✅آزادسازی نظامی بحرین و تشکیل حکومت مردم سالارانه در جوار منطقه الشرقیه
✅شکستن رسمی محاصره دریایی و هوایی یمن (بدون خشونت و در صورت لزوم با خشونت و قاطعانه)
✅ورود مستقیم نظامی به سوریه
✅بستن تنگه هرمز بر روی کشتی های آل سعود و یا انهدام آن ها در خلیج فارس، دریای عمان، دریای عرب، باب المندب، دریای سرخ، اقیانوس هند و...

برخی از پاسخ های غیرمستقیم و نیابتی

✅پشتیبانی در سطح بالا از نیروهای انصارالله با ارسال سلاح های خاص! در جهت فتح کامل و استقلال استان های جنوبی نجران، جیزان و عسیر




برچسب‌ها: پاسخ احتمالی سخت و خشن به آل سعود ایران آل سعود حادثه منا

[ جمعه 10 مهر 1394 ] [ 18:17 ] [ نصر ]
در حمله دقیق جنگنده بمب افکنهای سوخو 24 ارتش روسیه علیه مراکز استقرار گروههای تروریستی تکفیری داعش و القاعده در استانهای حماه و حمص سوریه بیش از 30 هدف نظامی متعلق به تروریستها منهدم شد.

 

لحظه انهدام مقر فرماندهی داعش در حماه+تصاویر
 
بنابر این گزارش، در یکی از این حملات مقر فرماندهی و انبار بزرگ نگاهداری سلاح و مهمات تروریستهای داعش در حاشیه شمالی استان حماه سوریه هدف بمباران جنگنده های روس قرار گرفت که به انهدام کامل آن و هلاکت دهها تروریست منجر شده است. ساعتی پیش وزارت دفاع روسیه با انتشار تصاویری، عملیات انهدام مقرهای گروههای تروریستی را به نمایش درآورده است.

برچسب‌ها: داعش سوریه روسیه تروریست حمله به مقر فرماندهی داعش
[ جمعه 10 مهر 1394 ] [ 18:16 ] [ نصر ]

 آنها از یک طرف مسلمانان را در یمن شهید می کنند و از طرف دیگر با بی‌کفایتی و سوءمدیریت خود  یا  با طراحی از پیش  تعیین شده توسط سازمان های اطلاعاتی حجاج  بیت ا..   را به قتلگاه  منا می برند آیا خواسته آمریکا و اذنابشان  در منطقه به ویژه رژیم صهیونیستی غیر از این است.


برچسب‌ها: حادثه جنایت منا ایران عربستان
[ جمعه 10 مهر 1394 ] [ 18:13 ] [ نصر ]
 
رهبر انقلاب: دولت سعودی موظف است مسئولیت سنگین خود را در این حادثه تلخ بپذیرد/مدیریت غلط عامل این فاجعه بود

رهبر انقلاب در پیامی به مناسبت فاجعه مرگبار منا فرمودند: دولت سعودی موظف است مسئولیت سنگین خود را در این حادثه‌ تلخ پذیرفته و به لوازم آن به قاعده‌ حق و انصاف عمل کند. مدیریت غلط و اقدامات ناشایسته که عامل این فاجعه بوده نباید از نظر دور بماند.

خبرگزاری فارس: رهبر انقلاب: دولت سعودی موظف است مسئولیت سنگین خود را در این حادثه تلخ بپذیرد/مدیریت غلط عامل این فاجعه بود
 

به گزارش گروه  سیاسی خبرگزاری فارس، حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی درپی فاجعه مصیبت بار امروز در منا که در آن جمع کثیری از میهمانان الهی جان خود را از دست دادند با صدور پیامی ضمن ابراز همدردی با مصیبت دیدگان این حادثه اندهبار و تسلیت به بازماندگان آنان تأکید کردند: دولت سعودی موظف است مسئولیت سنگین خود را در این حادثه تلخ پذیرفته و به لوازم و قاعده ی حق و انصاف عمل کند، ضمن اینکه مدیریت غلط و اقدامات ناشایسته ای که عامل این فاجعه بوده است نیز نباید از نظر دور بماند. ایشان همچنین در کشور سه روز عزای عمومی اعلام کردند.

متن پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی به شرح زیر است:

 بسم الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون

  فاجعه‌ی مصیبت‌بار امروز در منا که در آن جمع کثیری از ضیوف‌الرحمان و مومنانِ مهاجر الی‌الله از کشورهای گوناگون، اندوهی بزرگ در جهان اسلام پدید آورده و عید آنان را عزا کرده است. در میهن عزیز ما نیز دهها خانواده که مشتاقانه در انتظار عزیزان حج‌گزار خود بودند، اکنون به عزای آنان نشسته‌اند. اینجانب با قلبی سرشار از غم و همدردی با مصیبت‌دیدگان، این حادثه اندوهبار را به روح مطهر حضرت رسول اعظم (صلی الله علیه و آله) و به ساحت مقدس ولی الله الاعظم حضرت صاحب‌الزمان (اروحنا فداه) که صاحب‌عزای اصلی است، و به همه بازماندگان و عزاداران در سراسر جهان اسلام به ویژه در ایران عزیز تسلیت عرض می‌کنم و رحمت خاصه خداوند غفور و رحیم و شکور را برای این میهمانان گرامیش و شفای عاجل آسیب‌دیدگان و مجروحان را از درگاه عطوفتش مسألت می‌نمایم و یادآور می‌شوم:

1. مسئولان نمایندگی اینجانب و سازمان حج تلاش طاقت‌فرسای خود در شناسایی جان‌باختگان و معالجه مجروحان و اعزام به کشور و خبررسانی سریع را که سراسر امروز بدان مشغول بودند همچنان ادامه دهند و همه کسانی که توانایی دارند به آنان کمک کنند.

2. هر گونه کمک ممکن را به حجاج دیگر کشورها نیز تعمیم دهند و حق برادری اسلامی را به انجام رسانند.

3. دولت سعودی موظف است مسئولیت سنگین خود را در این حادثه‌ی تلخ پذیرفته و به لوازم آن به قاعده‌ی حق و انصاف عمل کند. مدیریت غلط و اقدامات ناشایسته که عامل این فاجعه بوده نباید از نظر دور بماند.

4. جان‌باختگان این حادثه انشاالله مشمول این کلام نورانی قرآن‌اند که: «و من یخرج من بیته مهاجرا الی الله و رسوله ثم یدرکه الموت فقد وقع اجره علی الله» این برای بازماندگان، تسلای بزرگی است. آنان پس از طواف و سعی و پس از ساعات پربرکت عرفات و مشعر و در حال انجام مناسک حج به دیدار معبود شتافته‌اند، و انشاالله مورد لطف و رحمت ویژه احدیتند. اینجانب با تسلیت دوباره به عزادارن، سه روز عزای عمومی در کشور اعلام میکنم.

 والسلام علی عباد الله الصالحین

سید علی خامنه‌ای

دوم مهر یکهزار و سیصد و نود و چهار


برچسب‌ها: سه روز عزای عمومی حادثه منا حج تسلیت
[ جمعه 3 مهر 1394 ] [ 12:55 ] [ نصر ]

یکی از پایگاه های اینترنتی معماری لیستی از مساجد زیبای جهان را منتشر کرده است. در این مطلب نگاهی به ده مسجد زیبای جهان در این لیست خواهیم داشت. به گزارش صدخبر ؛  یکی از پایگاه های اینترنتی معماری لیستی از مساجد زیبای جهان (ده مسجد زیبای جهان) را منتشر کرده است.

 


برچسب‌ها: ده مسجد زیبای جهان مذهبی
ادامه مطلب
[ جمعه 3 مهر 1394 ] [ 12:51 ] [ نصر ]

یک کارشناس مسائل خاورمیانه گفت: اساسا عربستان تمرکزش در ارتباط با حج نیست. بلکه تمرکز آنها بر نقششان در منطقه است. 

حادثه منا حادثه‌ای غیر مترقبه‌ای نبود؛ تمرکز عربستان روی مسائل حج نیست"حسین رویوران" در گفتگو با خبرنگار  سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه حادثه منا حادثه‌ای غیر مترقبه‌ای نبوده است ،گفت: در این نقطه در چند دهه اخیر چندین بار این فاجعه تکرار شده است. وی ادامه داد: در چند سال گذشته در منا شاهد قربانی شدن بیش از 500 حاجی بودیم، و عربستان قول داده بود که تدابیری اتخاذ کند که این موضوع دیگر تکرار نشود اما دیدیم که تکرار شد. این کارشناس مسائل خاورمیانه تصریح کرد: در سالهای گذشته  شاهد کشته شدن  تعداد زیادی در تونل بازگشت حجاج از منا به مکه که معمولا روز دوازدهم ذی‌الحجه هستیم و این موضوع نشان می دهد که این حوادث غیر مترقبه نیست و دولت عربستان باید به گونه‌ای تجمع و حضور میلیونی افراد در یک نقطه را مدیریت کند. رویوران در پایان خاطر نشان کرد: متاسفانه دولت عربستان قول داده بود که در امروز هیچگونه تجمعی صورت نگیرد و در نتیجه ازدحام کسی دچار مشکل نشود اما این کار را نکرد و اساسا عربستان تمرکزش در ارتباط با حج نیست. بلکه تمرکز آنها بر نقششان در منطقه است.


برچسب‌ها: عربستان حج نقش در منطقه حادثه منا ایران سیاسی
[ جمعه 3 مهر 1394 ] [ 12:47 ] [ نصر ]
صفحه قبل 1 ... 36 37 38 39 40 ... 53 صفحه بعد
.: Weblog Themes By Salehon.ir :.
درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
حمایت می کنیم

جهت دریافت برنامه های رادیو افسران کلیک کنید

امکانات وب