وبلاگ رقص دانش
وبلاگ خبری، علمی ، آموزشی و ... 
قالب وبلاگ
نويسندگان
آخرين مطالب
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان وبلاگ نصرآوران و آدرس nasravaran.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





پيوندهای روزانه
طراح قالب

برای فرستادن صلوات به صورت زیر می توانید عمل کنید:
1ـ به عدد حروف صلوات که 14 حرف است، می توانید صلوات بفرستید.
2ـ به عدد ابجدی صلوات که 557 می باشد، می توانید صلوات بفرستید.
3ـ اگر می خواهید به نام یکی از معصومین علیهم السلام صلوات بفرستید می توانید به عدد آن بزرگواران که در ذیل آمده، صلوات بفرستید.
4ـ صلوات فرستادن اگر برای برآورده شدن حوائج و رفع گرفتاری ها و غم ها باشد، چون تعداد مشخص نیست، باید به عدد نام مبارک رسول الله صلی الله علیه و آله و سلم، 92 مرتبه یا به نام آقا علی مرتضی علیه السلام، 110 مرتبه صلوات فرستاده شود.
5ـ اگر برای حوائج شخصی باشد عدد نام حاجتمند انتخاب شود بهتر است و اگر برای شادی روح یکی از رفتگان باشد باید به عدد نام آن شخص (متوفی) فرستاده شود.


برچسب‌ها: صلوات ختم صلوات مذهبی بصیرت
[ پنج شنبه 24 تير 1395 ] [ 19:12 ] [ نصر ]
سخنگوی ناجا با اشاره به تصاویر منتشر شده از ورود پیکر سه سرباز شهید در درگیری با گروهک‌های تروریستی در جکیگور از کج سلیقگی‌صورت گرفته در انتقال پیکر این افراد عذرخواهی کرد.
 
اتاق خبر 24

سردار سعید منتظرالمهدی درباره کج سلیقگی صورت گرفت در انتقال پیکر سه سرباز مرزبانی که  در رگیری با اشرار به شهادت رسیده بودند، گفت: شهدا گرانسنگ ترین سرمایه های معنوی جامعه دینی و ایمانی ما هستند ولاجرم کنش و رفتار ما در برابر پیکر مطهر آنان باید از هر حیث بی نظیر باشد. وی با بیان اینکه  باید اذعان کنیم که متاسفانه گاهی از سر سهو و غفلت در انتقال پیکر شهدای عزیزمان کج سلیقگی هایی صورت می‌گیرد، گفت: به خاطر این کج سلیقگی‌ها از خانواده معظم شهدا پوزش می‌طلبم. سخنگوی ناجا با بیان اینکه همه ما درقبال شهدا مسئولیم و باید پاسخگوباشیم، گفت: از دیگر دستگاه‌های مرتبط نیز انتظار می‌رود نسبت به شهدای کشورشان بیش ازپیش مسولیت پذیر و یاری‌گر ما باشند. بر اساس تصاویر پخش شده از صدا و سیما، پیکر  این سه شهید به وسیله سبدهای انتقال بار، از محوطه باند فرودگاه خارج شده است.

 

عذرخواهی ناجا بابت این عکس

برچسب‌ها: عذرخواهی ناجا بابت این عکس شهدای مرزبانی شهداء
[ پنج شنبه 24 تير 1395 ] [ 19:9 ] [ نصر ]

Image result for ‫تخریب بقیع عاشورای دوم است‬‎

گروه حوزه‌های علمیه: آیت‌‌الله العظمی سبحانی در نوشتاری که از سوی دفتر این مرجع تقلید در اختیار رسانه‌ها قرار گرفته تاکید کرده است: سالروز تخریب بارگاه ملکوتی اهل بیت نبوت، و هتک حرمت مراقد امامان معصومین در بقیع، عاشورای دوم است.

سالروز تخریب بارگاه ملکوتی اهل بیت نبوت، و هتک حرمت مراقد امامان معصومین در بقیع، عاشورای دوم است و باید مسلمانان جهان به ویژه شیعیان مراتب نفرت، انزجار خود را از عاملان این جنایت به گوش جهانیان برسانند. لشکر جهل و ظلالت، در چنین روزی، با بیل و کلنگ نصب و عداوت به حرم شریف ائمه چهارگانه و دیگر وابستگان خاندان رسالت در بقیع یورش برده و آنها را با خاک یکسان کردند.


برچسب‌ها: تخریب بقیع عاشورای دوم بقیع مذهبی بصیرت
[ پنج شنبه 24 تير 1395 ] [ 19:1 ] [ نصر ]
[ پنج شنبه 24 تير 1395 ] [ 19:0 ] [ نصر ]

rajavi

«ترکی الفیصل» رئیس سابق دستگاه اطلاعات عربستان در اجتماع حامیان منافقین در پاریس ، از مرگ مسعود رجوی سرکرده این گروهک تروریستی خبر داد.

به گزارش العربیه، الفیصل خطاب به مریم رجوی از مسعود به عنوان «همسر مرحومتان» یاد کرد.

وی در این اجتماع  به اهداف شوم رژیم عربستان و همبستگی این رژیم با منافقین اعتراف کرد و گفت:من هم می‌خواهم که رژیم (ایران) سقوط کند.


برچسب‌ها: مرگ مسعود رجوی منافقین گروهک تروریستی
[ پنج شنبه 24 تير 1395 ] [ 18:57 ] [ نصر ]

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم، رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در پیام های جداگانه ای انتصاب سردار سرلشکر غلامعلی رشید، امیر سرتیپ دکتر سید عبدالرحیم موسوی و سردار سرتیپ پاسدار علی عبداللهی را تبریک گفت.

http://aja.ir/Portal/Picture/ShowPicture.aspx?ID=d3bfd33c-47af-43f3-a14c-8daa397548da

به دنبال انتصاب سردار سرلشکر غلامعلی رشید به سِمَت فرمانده قرارگاه مرکزی خاتم الانبیا(ص)، امیر سرتیپ دکتر سید عبدالرحیم موسوی به عنوان جانشین ستاد کل نیروهای مسلح و سردار سرتیپ پاسدار علی عبداللهی به سِمَت معاونت هماهنگ کننده ستاد کل نیروهای مسلح؛ از سوی مقام معظم رهبری، حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش پیام های تبریک جداگانه ای صادر کرد.

متن پیام ها به این شرح است:   

سردار سرلشکر پاسدار غلامعلی رشید   

فرمانده محترم قرارگاه مرکزی خاتم الانبیا(ص)

سلام علیکم

انتصاب شایسته حضرتعالی را به فرماندهی قرارگاه مرکزی خاتم الانبیا(ص) که نشان از اعتماد فرماندهی معظم کل قوا حضرت امام خامنه ای (مد ظله العالی) به جنابعالی و تجارب ارزشمندتان در طول سالها خدمت در نظام مقدس جمهوری اسلامی و نیروهای مسلح دارد، تبریک می گویم.

ان شاءالله حضور جنابعالی در این مسئولیت خطیر موجب ارتقای توانمندی های نیروهای مسلح بشود.

از خداوند متعال توفیقات روز افزونتان را در ظل توجهات حضرت ولی عصر (عج) و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی و فرماندهی معزز کل قوا امام خامنه ای عزیز(مد ظله العالی) مسئلت می نمایم.

 

                                                 رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران

                                                                           سید محمد علی آل هاشم  

 

امیر سرتیپ دکتر سید عبدالرحیم موسوی     

جانشین محترم رئیس ستاد کل نیروهای مسلح

سلام علیکم

انتصاب شایسته حضرتعالی را که از رزمندگان دوران دفاع مقدس و ذخیره های ارزشمند نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هستید، از سوی فرماندهی معظم کل قوا به سِمَت جانشین ریاست ستاد کل نیروهای مسلح از سوی خود، روحانیون و آحاد کارکنان سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران تبریک می گویم.

امید است حضور جنابعالی در ستاد کل نیروهای مسلح با تجارب ارزشمند سال های دفاع مقدس و پس از آن منجر به ارتقای توانمندی های دفاعی و معنوی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران شده و همچون گذشته کارنامه‌ای درخشان را برای حضرتعالی بعنوان یکی از سربازان ولایتمدار فرماندهی معظم کل قوا حضرت امام خامنه ای (مد ظله العالی) به همراه داشته باشد.

ان­شاءالله با بهره مندی از عنایات خاصه حق تعالی در ظل توجهات حضرت بقیه الله الاعظم(عج) موفق و موید باشید.

 

                                                                                  رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران

                                                                                                          سید محمد علی آل هاشم  

 

 سردار سرتیپ پاسدار علی عبداللهی   

معاون محترم هماهنگ کننده ستاد کل نیروهای مسلح

سلام علیکم

انتصاب شایسته جنابعالی را به سِمَت معاون هماهنگ کننده ستاد کل نیروهای مسلح از سوی فرماندهی معظم کل قوا که نشان از توانمندی و تجارب حضرتعالی در طول سالها خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و نیروهای مسلح است، صمیمانه تبریک می گویم.

امیدوارم با حضور پرخیر و برکت شما در این مسئولیت خطیر، بیش از پیش شاهد ارتقای توانمندی های نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در دفاع از نظام مقدس جمهوری اسلامی در سایه توجهات حضرت ولی عصر (عج) و نایب برحقش حضرت امام خامنه ای (مد ظله العالی) باشیم.

از خداوند متعال توفیق روز افزون جنابعالی را در انجام وظایف محوله در مسئولیت جدید مسئلت دارم.

 

                                                 رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران

                                                                        سید محمد علی آل هاشم


برچسب‌ها: تبریک انتصاب ریاست عقیدتی سیاسی آجا نظامی انتصابات نیروهای مسلح
[ شنبه 19 تير 1395 ] [ 13:33 ] [ نصر ]

به گزارش صدخبر   ؛ اگرچه توسعه توان رزمی ایران در راستای حمایت از ملت های مظلوم منطقه که می خواهند در مقابل استکبار و رژیم صهیونیستی بایستند، موضوع جدید یا کتمان شده ای نیست اما طی ماههای اخیر، مصادیق دقیق تر و مقتدرانه تری از تحویل دستاوردهای نظامی کشورمان به ارتش های منطقه دیده و شنیده می شود تا در مقابل جریانات تکفیری - صهیونیستی، توان دفاع از مرزها و مردمانشان را داشته باشند.
یکی از این موارد مهم را می توان در انتشار تصاویری متعدد از حضور موشک ضد زره ایرانی در عراق دانست که نیروهای بسیج مردمی و ارتش عراق در حجم بالایی از آن بهره می برند. موشک توفان یکی از مشهورترین و مدرن ترین سلاح های ضدزره‌ای است که به دست متخصصین ایرانی در انواع مختلف به بهره برداری رسیده است.

برچسب‌ها: «توفان» ایرانی تاکتیک ویژه داعش در عراق نظامی آجا تجهیزات نظامی
ادامه مطلب
[ شنبه 19 تير 1395 ] [ 13:28 ] [ نصر ]
افسران - کاخ تباهی!
چون امام علی(ع) وارد کوفه شد، گفتندش: کجا فرود می‌آیی؟ آیا به قصر حکومتی می‌روی؟ فرمود: نه! ولی در رُحْبه (میدان شهر و توقفگاه عمومی) توقّفی خواهم داشت.
چون خستگی‌اش درآمد، به وی گفتند: در کدام قصر حکومتی اقامت می‌کنی؟
گفت: «قَصْرُ الْخَبَالِ لاَ تُنْزِلُونِیهِ.»
مرا در کاخ تباهی اقامت مدهید.
سپس در خانه [خواهرزاده‌اش] جَعْدة‌بن هُبَیْره مَخْزومی منزل کرد.


خوی کاخ نشینی مسئولین=سرطان بدخیم انقلاب! و این سرطان بدخیم از طریق رانت خواری های ویژه و فیشهای نجومی خودش را نمایان شده است هوشیاران انقلاب بهوش باشند بنظر می رسد بدلیل غفلت  بخشی از انقلاب در دست نا اهل افتاده است.

برچسب‌ها: کاخ تباهی امام علی احادیث مذهبی بصیرت
[ شنبه 19 تير 1395 ] [ 13:23 ] [ نصر ]
[ سه شنبه 15 تير 1395 ] [ 23:51 ] [ نصر ]
[ سه شنبه 15 تير 1395 ] [ 23:46 ] [ نصر ]

بیانات رهبر معظم انقلاب درباره وداع با ماه مبارک رمضان

به گزارش گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، سرخی غروب رمضان نزدیک می‌شود و سفره ضیافت‌الهی یک یا دو روز دیگر بیشتر گسترده نخواهد بود. کم‌کم موعد خواندن دعای چهل‌و‌پنجم صحیفه‌ی سجادیه فرا می‌رسد و بهترین و شریفترین روزها و ساعات سال با حلول هلال ماه نو به پایان خواهد رسید.
 
در روزهای پایانی ماه رمضان و با نزدیک شدن به عید سعید فطر، پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR بخش‌هایی از یک بیانات قدیمی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای درباره دعای وداع امام سجاد علیه‌السلام با ماه رمضان را برای اولین‌بار منتشر می‌نماید.
 
«السلام علیک یا شهرالله الاکبر» بدرود اى بزرگترین ماه خدا، و اى جشن اولیاء خدا. «السلام علیک یا اکرم مصحوب من الاوقات.» بدرود اى شریفترین و عزیزترین مصاحب، از وقتها و زمانها. و اى بهترین ماه از لحاظ روزها و ساعتها. «السّلام علیک من شهرٍ قربت فیه آلامال» بدرود اى ماهى که آرزوها در آن به ما نزدیک شد یعنى ما با تلاش خودمان، تلاش مضاعفان به آمال و آرزوهاى حقیقى و انسانى خودمان نزدیک شدیم، و به همین ترتیب با این جملات و کلمات این ماه مبارک را بدرود مى‌گوید امام سجاد و از لیلةالقدر و از دعا و از قرآن و از مغفرت در این ماه به گرمى و مشتاقانه حرف مى‌زند و بعد از خداى متعال درخواست مى‌کند؛ که خدایا آنچه را که در این ماه به ما رسیده این را براى ما نگه دار، و آنچه را که از این ماه ما به‌دست نیاوردیم این محرومیت ما را به عنوان یک نقص، به عنوان یک ضعف، مورد ترحم خودت قرار بده و براى ما جبران کن. و بعد هم آرزو مى‌کند امام سجاد که یکبار دیگر این ماه برگردد.
 
سخنرانی در روز ۲۹ رمضان در نهاد ریاست جمهوری(۱۳۶۶/۳/۷)

برچسب‌ها: امام خامنه ای بیانات رهبر معظم انقلاب درباره وداع با ماه مبارک رمضان بدرود ای ماه خوب خدا مذهبی
[ سه شنبه 15 تير 1395 ] [ 23:45 ] [ نصر ]
[ سه شنبه 15 تير 1395 ] [ 23:44 ] [ نصر ]
[ سه شنبه 15 تير 1395 ] [ 23:43 ] [ نصر ]

115 دزد دریایی در حمله به نفتکش ایرانی ناکام ماندندبه گزارش   حوزه دفاعی امنیتی  گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از روابط عمومی نیروی دریایی ارتش، بامداد امروز 12 فروند قایق دزدان دریایی در حوالی تنگه باب المندب قصد ربودن یک فروند نفتکش ایرانی را داشتند که پس از مواجهه با حضور ناوشکن شهید دریابان نقدی متواری شدند.

بر اساس این گزارش، دزدان دریایی با همان استعداد و به فاصله 3 ساعت، بار دیگر به سمت نفتکش ایرانی هجوم آوردند که باز هم ناوگروه چهل و یکم نیروی دریایی ارتش آنها را ناکام گذاشت.

ناوگروه چهل و یکم نیروی دریایی ارتش متشکل از ناوشکن شهید دریابان نقدی و ناو جمهوری اسلامی ایران لاوان پس از دفع حمله دو مرحله ای دزدان دریایی به نفتکش ایرانی، این شناور را تا رسیدن به مسیر و منطقه امن اسکورت کرد.

گفتنی است این ناوگروه اواسط خرداد ماه سالجاری به منظور برقراری تأمین امنیت خطوط مواصلاتی و کشتیرانی، اعلام پیام صلح و دوستی به کشورهای منطقه و نیز اهتزاز پرچم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در آبهای آزاد و بین المللی به مأموریت اعزام شد.


برچسب‌ها: دزدان دریایی حمله به نفتکش ایرانی نظامی نداجا آجا
[ سه شنبه 15 تير 1395 ] [ 23:41 ] [ نصر ]
[ سه شنبه 15 تير 1395 ] [ 23:40 ] [ نصر ]
افسران - برادر شهید حسن باقری طراح نبردهای بزرگ رئیس ستاد کل نیروهای مسلح شد

متن حکم رهبر انقلاب برای انتصاب رییس جدید ستاد کل نیروهای مسلح

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در حکمی سردار سرلشکر پاسدار محمدحسین باقری را به ریاست ستاد کل نیروهای مسلح منصوب کردند.
متن حکم فرمانده معظم کل قوا به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم
سردار سرلشکر پاسدار محمدحسین باقری
با توجه به انتقال سردار سرلشکر بسیجی دکتر سیّد حسن فیروزآبادی به جایگاه مشاورت عالی فرماندهی کلّ نیروهای مسلح، و نظر به خدمات شایسته و تجارب ارزنده جناب‌عالی در دوران دفاع مقدس و پس از آن به‌ویژه در مسئولیت‌های ستاد کل و قرارگاه خاتم‌الانبیاء(ص)، شما را به ریاست ستاد کل نیروهای مسلح منصوب می‌کنم.
با تمسک و امید به عنایات الهی، ارتقاء توانمندی‌ها و آمادگی‌های دفاعی امنیتی نیروهای مسلح و بسیج مردمی و امکان پاسخگویی به‌موقع و مؤثر به هر سطح و نوع از تهدیدات متوجّه به نظام جمهوری اسلامی ایران با عمل انقلابی مورد انتظار است.
از تلاشهای مخلصانه و مدبّرانه سردار سرلشکر بسیجی دکتر فیروزآبادی از ابتدا تا کنون در این مسئولیت مهم قدردانی و تشکر می‌کنم.
دوام توفیقات همگان را از خداوند متعال مسئلت می‌کنم.
سیّد علی خامنه‌ای


برچسب‌ها: برادر شهید حسن باقری طراح نبردهای بزرگ رئیس ستاد کل نیروهای مسلح نظامی سرلشکر باقری
[ سه شنبه 15 تير 1395 ] [ 23:38 ] [ نصر ]
[ سه شنبه 15 تير 1395 ] [ 23:37 ] [ نصر ]
[ دو شنبه 7 تير 1395 ] [ 16:20 ] [ نصر ]


 مهمترین دلایل مرگ و میر در ایران و جهان:
-فشارخون
-دیابت
-سرطان
-آلودگی مواد غذایی
-چربی خون
-چاقی
-دخانیات


برچسب‌ها: مهمترین دلایل مرگ و میر در ایران و جهان پزشکی دانستنی
[ دو شنبه 7 تير 1395 ] [ 15:59 ] [ نصر ]

حقیقت شب قدر:

امام صادق (ع) فرمودند:

هر که فاطمه را ، آنگونه که سزاوار است، بشناسد، بی تردید شب قدر را درک کرده است.

بحار الانوار. جلد43 ص 65

 


برچسب‌ها: شب قدر مذهبی بصیرت
[ دو شنبه 7 تير 1395 ] [ 15:54 ] [ نصر ]

افسران - پیام تسلیت رهبر انقلاب در پی درگذشت جوانان عزیز سرباز در سانحه جاده ای
 پیام تسلیت رهبر انقلاب در پی درگذشت جوانان عزیز سرباز در سانحه جاده ای
جان عزیز جوانان ما نباید در معرض چنین خطراتی قرار بگیرد.
مسئولان در قبال این حوادث باید همه ی پیگیری های لازم را انجام دهند.
متن پیام و خبر:
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی درگذشت غم‌انگیز جوانان عزیز سرباز در سانحه‌ی جاده‌ای را تسلیت گفتند و تأکید کردند مسئولان در قبال این حوادث باید همه‌ی پیگیری‌های لازم را انجام دهند.
متن پیام رهبر انقلاب اسلامی به این شرح است:

بسم‌الله‌الرّحمن‌الرّحیم
خبر غم‌انگیز سانحه‌ی جادّه‌ئی برای جوانان عزیزی که در حال خدمت سربازی بوده‌اند، موجب تأسف عمیق اینجانب شد. به خانواده‌های داغدیده‌ی آنان از صمیم دل تسلیت می‌گویم و بارش رحمت الهی را در این شبها و روزهای پر برکت بر همه‌ی آنان مسألت می‌کنم. مسئولان نظامی و غیر نظامی در قبال این حوادث باید همه‌ی پیگیریهای لازم را انجام دهند. جان عزیز جوانان ما نباید در معرض چنین خطراتی قرار بگیرد.
سیّد علی خامنه‌ای
۵ تیرماه ۱۳۹۵


برچسب‌ها: امام خامنه ای پیام تسلیت درگذشت جوانان سرباز نظامی آجا
[ دو شنبه 7 تير 1395 ] [ 15:50 ] [ نصر ]
[ دو شنبه 7 تير 1395 ] [ 15:48 ] [ نصر ]
[ دو شنبه 7 تير 1395 ] [ 15:46 ] [ نصر ]

 به دنبال درگذشت تعدادی از سربازان غیور نیروی زمینی ارتش در سانحه تصادف در منطقه نی ریز استان فارس، روابط عمومی ارتش پیام تسلیتی صادر کرد. 

متن پیام بدین شرح است: 

الَّذِینَ إِذَا أَصَابَتْهُمْ مُصِیبَةٌ قَالُوا إِنَّا لِلَّهِ وَ إِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ‌

کسانى که چون مصیبتى به آنان برسد، مى ‏گویند: « ما از آنِ خدا هستیم و به سوى او باز مى‏گردیم ».﴿بقرة، 156﴾

با نهایت تأسف طی حادثه ای تألم برانگیز، خانواده های گرامی تعدادی از سربازان غیور میهن اسلامی داغدار شدند.

ارتش جمهوری اسلامی ایران ضمن ابراز همدردی در غم از دست دادن تعدادی از فرزندان این آب و خاک و عرض تسلیت به خانواده های محترم این عزیزان و همرزمان آنها در نیروی زمینی ارتش، ازخداوند یکتا علو درجات و رحمت پروردگار بی همتا و نیز برای بازماندگان صبر جمیل و اجر جزیل را خواهان است.

روحشان شاد و یادشان گرامی باد


برچسب‌ها: پیام تسلیت ارتش درگذشت تعدادی از کارکنان وظیفه نیروی زمینی نظامی آجا
[ دو شنبه 7 تير 1395 ] [ 15:45 ] [ نصر ]
[ دو شنبه 7 تير 1395 ] [ 15:43 ] [ نصر ]
[ دو شنبه 7 تير 1395 ] [ 15:42 ] [ نصر ]
[ دو شنبه 7 تير 1395 ] [ 15:41 ] [ نصر ]
[ دو شنبه 7 تير 1395 ] [ 15:39 ] [ نصر ]
صفحه اینستاگرام رهبر انقلاب بخشی از بیانات ایشان در مورد ماه مبارک رمضان را منتشر کرد.
صراط: صفحه اینستاگرام رهبر انقلاب بخشی از بیانات ایشان در مورد ماه مبارک رمضان را منتشر کرد.

این صفحه نوشت:  رهبر انقلاب: برادران و خواهران عزیز! قدر این ماه رمضانی را که در آن هستیم، بدانیم. هزاران هزار ماه رمضان در طول تاریخ آمده و رفته؛ حالا بین این ماهها ما در چند ده ماهش هستیم؛ همین را قدر بدانیم. پارسال ماه رمضان، کسانی بودند از نزدیکان ما که امسال نیستند. نمیدانیم سال دیگر کدامیک خواهیم بود؛ این ماه را قدر بدانید. ماه استغفار و  توبه و تذکر است، ماه عبادت و گریه است، ماه دل بستن به معنویات است. ۹۵/۳/۲۵

برچسب‌ها: امام خامنه ای توصیه رهبر انقلاب برای ماه رمضان مذهبی ماه مبارک رمضان
[ چهار شنبه 2 تير 1395 ] [ 16:15 ] [ نصر ]

 پنج شاخص انقلابی‌گری، انقلابی بودن و انقلابی ماندن

http://farsi.khamenei.ir/themes/fa_def/images/ver2/breadcrump.gif حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی در مراسم بیست و هفتمین سالگرد امام خمینی رحمه‌الله فرمودند: «انقلاب مال همه است، انقلاب یک شط جاری است... و همه می‌توانند انقلابی باشند... همه انقلابی باشند تا بتوانیم این راه ]دستیابی به اهداف انقلاب[ را با موفقیت پیش برویم.» در جدول زیر این پنج شاخص به اختصار مرور شده است:

 

 پنج شاخص انقلابی‌گری، انقلابی بودن و انقلابی ماندن
مطرح‌شده در بیانات رهبر انقلاب در حرم امام خمینی ۹۵/۳/۱۴
۱ پایبندی به مبانی و ارزشهای اساسی اسلام و انقلاب بنده در سال گذشته در همین جلسه راجع به مبانی امام صحبت کردم. مبانی اساسی ما آنهاست ... اگر این پایبندی وجود داشت، حرکت، حرکت مستمر و مستقیم خواهد بود. در تندباد حوادث این حرکت تغییر پیدا نمیکند... نقطه‌ی مقابل این پایبندی عمل‌گرایی افراطی است. یعنی هر روزی به یک طرف رفتن، هر حادثه‌ای انسان را به یک طرف کشاندن.
۲ هدفگیری آرمانهای انقلاب و همت بلند برای رسیدن به آنها بعضی سعی می‌کنند جامعه و جوان‌های ما را دچار ناامیدی کنند. بگویند آقا فایده ندارد! نمیشود! نمی‌رسیم! ... شاخص دوم این است که هرگز منصرف نشویم از رسیدن به آن اهداف بلند و آرمان‌های بلند. تسلیم نشویم در مقابل فشارها.
۳ پایبندی به استقلال کشور استقلال سیاسی معنایش این است که ما در زمینه‌ی سیاسی فریب [دشمن را] نخوریم... استقلال فرهنگی که از همه مهم‌تر است در این است که سبک زندگی را سبک زندگی اسلامی ایرانی انتخاب بکنیم... استقلال اقتصادی هضم نشدن در هاضمه‌ی اقتصاد جامعه جهانی است.
۴ حساسیت در برابر دشمن و نقشه دشمن
و عدم تبعیت از آن
باید دشمن را شناخت، نقشه‌ی او را فهمید، از تبعیت دشمن سر باز زد؛ این شاخص چهارم، این عدم تبعیت را قرآن، جهاد کبیر نام نهاده است.
۵ تقوای دینی و سیاسی اینکه ما عرض کردیم که باید به آرمان‌ها پابند بود، اسلام اینها را از ما خواسته است. یک تکلیف دینی است و رعایت آن تقوای دینی است. تقوای سیاسی هم همراه همین است؛ تقوای سیاسی یعنی انسان از لغزشگاه‌هایی که دشمن می‌تواند از آن استفاده بکند پرهیز بکند.
 

برچسب‌ها: امام خامنه ای پنج شاخص انقلابی‌گری انقلابی بودن و انقلابی ماندن بصیرت
[ چهار شنبه 2 تير 1395 ] [ 16:13 ] [ نصر ]
[ چهار شنبه 2 تير 1395 ] [ 15:59 ] [ نصر ]
[ چهار شنبه 2 تير 1395 ] [ 15:58 ] [ نصر ]
[ چهار شنبه 2 تير 1395 ] [ 15:57 ] [ نصر ]
[ چهار شنبه 2 تير 1395 ] [ 15:55 ] [ نصر ]
[ چهار شنبه 2 تير 1395 ] [ 15:54 ] [ نصر ]
افسران - سیل صلوات راه بیاندازید .
 علامه طباطبایی
هرگاه میان مشکلات قرار گرفتید، 
سیل صلوات راه بیاندازید .
زیرا آن سیل حتما مشکلات را با خود میبرد 
....

برچسب‌ها: صلوات سیل صلوات مشکلات مذهبی بصیرت
[ چهار شنبه 2 تير 1395 ] [ 15:53 ] [ نصر ]
[ چهار شنبه 2 تير 1395 ] [ 15:52 ] [ نصر ]

«عثمان طه» حافظ برجسته و شهیر معاصر سوری است که کتابت قرآن کریم توسط او در دو دهه قبل باعث تحول در زمینه رسم الخط و چاپ قرآن کریم در جهان اسلام شد. این استاد سوری، در دهه هفتاد میلادی کتابت قرآنی را به خط نسخ به پایان رساند. نخستین چاپ این قرآن در قطع رحلی در سال ۱۴۰۰(ه.ق)  در دمشق انتشار پیدا کرد. کتابت این قرآن طرح سنجیده و برنامه ریزی شده ای دارد. به این معنی که هر صفحه آن پانزده سطر دارد وهر صفحه، با اول یک آیه آغاز شده و به آخر یک آیه ختم می‌گردد و هر جز قرآن در بیست صفحه نوشته شده و با احتساب دو صفحه در اول و دو صفحه در آخر که برای تذهیب و تزیین‌های دیگر در نظر گرفته شده مجموعا در ۶۰۴ صفحه تدوین شده است.

بزرگترین شگفتی این کتابت در همین نظم و صفحه‌بندی آیات است؛ به نحوی که این استاد سوری قرآن موفق شده طولانی‌ترین آیه قرآن کریم را در یک صفحه جای بدهد. ویژگی بعدی این کتابت اعراب‌گذاری دقیق و کامل است و تقریبا هیچ خطی از این لحاظ به کاملی عثمان طه نیست؛ گرچه همین اعراب‌گذاری گاهی خواندن قرآن را برای عموم مردم مشکل می‌کند.

قرآن عثمان طه خیلی زود در تمام کشورهای اسلامی پخش و منتشر شد و تقریبا تمام خطوط و کتابت‌های دیگر را منسوخ کرد و الان با گذشت چهار دهه از عمر کتابت آن، هنوز رایج‌ترین کتابت قرآن به شمار می‌رود.

 


برچسب‌ها: عثمان طه قرآن حافظ قرآن مذهبی
[ چهار شنبه 2 تير 1395 ] [ 15:48 ] [ نصر ]
.: Weblog Themes By Salehon.ir :.
درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
حمایت می کنیم

جهت دریافت برنامه های رادیو افسران کلیک کنید

امکانات وب