وبلاگ رقص دانش
وبلاگ خبری، علمی ، آموزشی و ... 
قالب وبلاگ
نويسندگان
آخرين مطالب
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان وبلاگ نصرآوران و آدرس nasravaran.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





پيوندهای روزانه
طراح قالب

کجای لشکر امام زمانت هستی؟

 

یادخدا : پس اگر ما بخواهیم فرشته های «بشیر و مبشر» به سراغ مان بیایند، نه فرشته های «نکیر و منکر». شرطش هم این است که الآن در دنیا سیستم سلامتی خودمان را تنظیم کنیم. 50 سوال آخرتی را باید در دنیا جوابشان را بدهیم. یعنی بر اساس این 50 سوال زندگی کنیم. بعضی از این ۵۰ سوال از این قرار هستند: خمس و زکات، انفاق به فقرا، حقوق پدر، مادر، فامیل، همسایه و...اینها سوالاتی هستند که از ما خواهند پرسید. ولی از همه مهم تر، سوال در مورد  امام زمان (علیه السلام) می کنند. می پرسند آیا در لشکر امامت بودی یا در تنهایی و آوارگی رهایش کردی! چه خاصیتی برای امام زمانت داشتی؟ در کجای لشکر حضرت بودی؟

این سوالات برایتان عادی نشود. ظاهرش خیلی ساده است ولی باطنش فوق العاده سنگین است. انسان باید خودش را به جائی برساند که حضرت بگوید من از تو راضی هستم. این مستلزم دوندگی و تلاش، نقشه و برنامه ریزی است. مثل تلاش هایی که در زندگی برای گرفتن مدرک کارشناسی، ارشد، دکترا، ازدواج، خرید خانه، موقعیت اجتماعی می کنیم. یعنی باید برای حضرت هم نقشه داشته باشیم و وقت بگذاریم و هزینه کنیم تا در لشکرش ثبت نام شویم. آن گاه است که حضرت ما را می پذیرند. بدون نقشه و کار نمی توان عضو لشکر حضرت بود.

امام زمان (علیه السلام) خیلی ناز دارد. هر کسی را هم قبول نمی کند. آدم باید جذابیت و زیبایی باطن داشته باشد تا قبولش کنند. باید مار و عقرب های وجودمان را از بین ببریم.


برچسب‌ها: لشکر امام زمان یاد خدا قیامت مذهبی
[ پنج شنبه 24 اسفند 1396 ] [ 13:37 ] [ نصر ]

یاد خدا بزرگترین نعمت هاست

 

یادخدا :حضرت سجاد (علیه السلام) در صحیفه سجادیه می فرمایند: «و من اعظم نعم علینا جریانُ ذکرکَ علی السِنتنا‍= از بزرگترین نعمت های تو بر ما این است که یاد و نام تو بر زبان ما جاری می شود».

 


برچسب‌ها: یاد خدا بزرگترین نعمت حدیث یاد خدا
[ پنج شنبه 24 اسفند 1396 ] [ 13:36 ] [ نصر ]
[ پنج شنبه 24 اسفند 1396 ] [ 13:35 ] [ نصر ]
 
ایتنا- مطالعات نشان می‌دهد که احتمال انتشار اخبار جعلی در توییتر، 70 درصد بیشتر است. این گونه اخبار خیلی سریع‌تر و گسترده‌تر از اخبار راستین، در توییتر منتشر می‌شود و به دست بقیه می‌رسد.
احتمال انتشار اخبار جعلی در توئیتر ۷۰ درصد بیشتر است

یکی از معضلات جدی امروز وب، اینکه با وجود افزایش منابع خبررسانی و آموزش، میزان جعل و انتشار اخبار غیرواقعی نیز به شدت افزایش یافته است، چنانکه گاه به مشکلات عمیق اجتماعی می‌انجامد. کارشناسان، شبکه‌های اجتماعی را از بسترهای مستعد برای این آسیب می‌دانند.

مطالعات نشان می‌دهد، احتمال انتشار اخبار جعلی در توئیتر، 70 درصد بیشتر است. اینگونه اخبار سریع‌تر و گسترده‌تر از اخبار درست، در توئیتر منتشر شده و به دست سایرین می‌رسد.
بر اساس مطالعات پژوهشگران آزمایشگاه رسانه دانشگاه ماساچوست، 126000 داستان -از سه میلیون نفر- در توئیتر که بین سال‌های 2006 تا 2017 منتشر شده بود، بررسی شد. طی این بررسی، مشخص شد که احتمال انتشار اخبار جعلی در توئیتر، نسبت به اخبار درست و واقعی، 70 درصد بیشتر است.

به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از ونچربیت، این مطالعه، از جامع‌ترین و کامل‌ترین تلاش‌هایی بود که جهت ارزیابی پویایی اخبار جعلی و گردش آنها انجام شد.
توئیتر و سایر شرکت‌هایی که در زمینه رسانه اجتماعی فعالیت می‌کنند، تحت نظارت قانون‌گذاران ایالات متحده و تنظیم‌کنندگان مقررات بین‌المللی هستند و می‌بایست از انتشار محتوای غلط جلوگیری کنند.

 

 


انتشار گسترده اخبار جعلی در شبکه‌های اجتماعی در راستای فریب کاربران و تأثیرگذاری بر آنهاست که به روشی خطرناک و جنجال‌آفرین مبدل شده است، هر چند مدیران این شبکه‌ها نیز مدام در پی طراحی و پیاده‌سازی روش‌هایی برای مقابله با این آسیب مهم هستند.
گفتنی است انتشار گسترده اخبار جعلی در توئیتر با استفاده از بات‌های خودکار صورت می‌گیرد که مقابله با آنها کار ساده‌ای نیست. لذا توئیتر برای بهینه‌سازی ابزار فیلتر خودکار، راه دشواری پیشِ‌رو دارد.
 
دلیل گسترش اخبار جعلی، اغلب شگفت‌زده شدن مردم از آنهاست. هنگامی که افراد این نوع اخبار دروغین را ریتوئیت می‌کنند، نظرات کاربران عمدتاً حاکی از ترس، انزجار و تعجب است و نشان می‌دهد این اخبار واکنش‌های بیشتری در پی دارند.
 
هدف از این مطالعه، تجزیه و تحلیل علت گسترش اخبار جعلی است تا در نهایت بتوان مانع از انجام این کار شد. بدین‌ترتیب، بررسی‌ها اکنون نشان داده است برخلاف آنچه در گذشته تصور می‌شد، انتشار اخبار جعلی تنها به وسیله ویروس‌ها صورت نمی‌پذیرد، بلکه عوامل انسانی فراوانی (همانطور که ذکر شد) در این امر دخیل هستند.


برچسب‌ها: انتشار اخبار جعلی در توئیتر توئیتر فناوری شبکه های اجتماعی
[ پنج شنبه 24 اسفند 1396 ] [ 13:32 ] [ نصر ]
در دنیایی که قابلیت تولید، بازسازی و بازطراحی برای هر چیزی وجود دارد، محققان نتوانسته‌اند خون مصنوعی تولید کنند.
 در دنیایی که قابلیت تولید، بازسازی و بازطراحی برای هر چیزی وجود دارد، محققان نتوانسته‌اند خون مصنوعی تولید کنند.
به گزارش ایسنا، در این شرایط افراد نیازمند به خون کاملا به اهدای  خون وابسته هستند هرچند متاسفانه میزان اهدای این مایع حیات‌بخش با مقدار نیاز قابل توجه به آن برابری نمی‌کند.
سایت تخصصی مدیکال دیلی در مطلبی دراین‌باره منتش کرده است که حقایق جالب و هشداردهنده‌ای در مورد اهدای خون وجود دارد و بنابراین آگاهی از آنها ممکن است در تشویق افراد به اهدای خون موثر باشد:
1- اهدای خون برای سلامت قلب مفید است: جریان و حجم خون برای ضربان قلب لازم است. پزشکان معتقدند اهدای خون سلامت قلب را بهبود داده و آن را به خطر نمی‌اندازند.
 همچنین اهدای خون به طور مرتب به کاهش غلظت خون کمک کرده و به خون اجازه می‌دهد تا به آسانی در عروق جریان داشته باشد.
2- اهدای خون خطر ابتلا به سرطان را کاهش می‌دهد: اهدای خون می‌تواند خطر ابتلای فرد اهدا کننده به سرطان را کاهش دهد. آهن یکی از املاح معدنی اصلی موجود در خون است که گفته می شود میزان آسیب رادیکال‌های آزاد در بدن را افزایش می‌دهد. 
هرچند مطالعه انجام شده در سال 2008 نشان می‌دهد اهدای خون به کاهش ذخایر آهن کمک کرده و در نتیجه خطر کلی ابتلای فرد به سرطان را کاهش می‌دهد.
3- اهدای خون موجب کاهش وزن می‌شود: اگر حفظ جان دیگران و بهبود وضعیت کلی سلامت در ترغیب شما برای اهدای خون کافی نیست باید به این نکته توجه داشت که این کار برای کاهش وزن نیز سودآور است.
4- از شیر نارگیل می‌توان در موارد اضطرار به عنوان جایگزین استفاده کرد: متخصصان می‌توانند در شرایط اضطرار شیر نارگیل را با پلاسما جایگزین کنند. 
اگرچه این دو شباهتی با یکدیگر ندارند آب نارگیل یک چهلم میزان سدیم پلاسما را داراست در حالی که سطح پتاسیم حدود 10 تا 15 برابر بیشتر است.
5- بیشتر دریافت کننده‌های خون‌های اهدایی مبتلایان به سرطان هستند: شاید تصور شود که مصدومان جاده‌ای بیشترین دریافت کننده‌های خون‌های اهدایی هستند اما در واقعیت تنها حدود دو درصد تمامی خون‌های اهدا شده به این افراد اهدا می‌شود. در حقیقت بیماران مبتلا به سرطان بیشترین میزان خون اهدا شده را دریافت می‌کنند.
6- گروه خونی O مثبت متداول‌ترین گروه خونی مورد نیاز است: اگرچه تمامی انواع گروه خونی مورد نیاز هستند اما گروه خونی O مثبت بیشترین متقاضی را دارد.

برچسب‌ها: حقایقی در مورد فواید اهدای خون خون دانستنی ها
[ پنج شنبه 24 اسفند 1396 ] [ 13:27 ] [ نصر ]
 http://aja.ir/Portal/picture/?1497614/0

 معاون وزیر دفاع ایران و جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ترکیه، در آنکارا بر تقویت و توسعه همکاری های دفاعی تهران- آنکارا تأکید کردند.
به گزارش وابط عمومی ارتش به نقل از روابط عمومی وزارت دفاع، معاون وزیر دفاع  و پشتیبانی نیروهای مسلح ایران و جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ترکیه در آنکارا دیدار و گفت‌وگو کردند.
درجریان این دیدار که در محل ستاد مشترک ارتش ترکیه  صورت گرفت امیر سرتیپ دوم دکتر محمّد احدی معاون وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران و ارتشبد امید دوندار جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ترکیه بر تقویت و توسعه همکاری های دفاعی فی مابین و حفظ تمامیت ارضی و احترام به حاکمیت ملی کشورها در منطقه تأکید کردند.
در این دیدار طرفین ضمن گفت‌وگو پیرامون همکاری های دو جانبه و تحولات منطقه ای، همکاری های دفاعی و نظامی میان دو کشور را موجب تقویت مناسبات دو جانبه و در راستای حفظ ثبات، صلح و امنیت در منطقه ارزیابی کردند.
همچنین معاون وزیر دفاع ایران که بنا به دعوت شوای آلپای معاون وزیر دفاع جمهوری اسلامی ترکیه به آنکارا سفر کرده است، با معاون وزیر دفاع ترکیه ملاقات و پیرامون موضوعات مورد علاقه گفت‌وگو و تبادل نظر کرد.
در این دیدار سرتیپ دوم محمّد احدی دعوتنامه امیر سرتیپ حاتمی وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران را به نورالدین جانیکلی وزیر دفاع ترکیه برای سفر رسمی به تهران تسلیم وی کرد.
در این سفر همچنین معاون وزیر دفاع جمهوری اسلامی و هیأت همراه با معاون و مستشاری صنایع دفاعی جمهوری ترکیه دیدار و از صنایع دفاعی این کشور بازدید کردند.


برچسب‌ها: دیدار مقامات نظامی ایران و ترکیه تأکید بر تقویت و توسعه همکاری‌های دفاعی تهران- آنکارا نظامی
[ پنج شنبه 24 اسفند 1396 ] [ 13:23 ] [ نصر ]

http://aja.ir/Portal/picture/?1497581/33

 

امیر سرتیپ فرزاد اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) در مراسم تقدیر از ورزشکاران افتخار آفرین رشته های کشتی و جودوی که صبح امروز در ستاد این قرارگاه برگزار شد گفت:همه ارکان قرارگاه پدافند هوایی باید از فعالیت های ورزشی چه در بعد قهرمانی و چه در بعد همگانی حمایت کنند و فرماند هان مناطق هم باید از ظرفیت حضور ورزشکاران در جهت رشد و اعتلای ورزش استفاده کنند.
وی افزود:پس از حرکت ارزشی و جوانمردانه علیرضا کریمی در مسابقات جهانی کشتی و به پیشنهاد قرارگاه پدافند هوایی مقام معظم رهبری عنایت فرمودند و این ورزشکار را از خدمت سربازی معاف فرمودند،که شایسته است مراتب تشکر و قدردانی مجموعه قرارگاه پدافند هوایی را از این توجه ویژه حضرت آقا اعلام کنیم.

وی در ادامه ضمن تشکر از فعالیت های تربیت بدنی قرارگاه پدافند هوایی گفت: پیشرفتی که به یاری خدا در بحث ورزش قهرمانی و همگانی در پدافند هوایی اتفاق افتاده است هم خواست ورزشکاران بوده است و هم همت تربیت بدنی قرارگاه پدافند هوایی که باعث به وجود آمدن یک هم افزایی مناسب در این حوزه شده است.
 فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) در پایان تاکید کرد:تربیت بدنی قرارگاه پدافند هوایی اولویت اولی پدافند را در بحث ورزش ثابت کرده است .
در ابتدای این مراسم سرهنگ صانعی مدیر تربیت بدنی قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) گزارشی از روند فعالیت های این مدیریت  و عناوین و افتخارات ورزشی کسب شده در سال 96 ارائه کرد.


برچسب‌ها: امیر سرتیپ اسماعیلی قرارگاه پدافند هوایی ارتش نظامی
[ پنج شنبه 24 اسفند 1396 ] [ 13:22 ] [ نصر ]
معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: راهیان نور به عنوان یک طرح بازدارنده جنگ نرم، احیا کننده ارزش های دفاع مقدس به حساب می آید
http://aja.ir/Portal/picture/?1497409/%D8%A7%D9%85%DB%8C%D8%B1-%D8%B3%DB%8C%D8%A7%D8%B1%DB%8C

به گزارش روابط عمومی ارتش امیر دریادار حبیب‌الله سیاری درهمایش روز ملی راهیان نور در اردوگاه شهید باکری خرمشهر با بیان اینکه راهیان نور ارتباط بین نسل ها را برقرار می کند گفت: با توجه به تهدیدات نرم دشمن ، همه نسل های امروزی و جوانان آینده ساز کشور باید دشمن شناس و با بصیرت باشند.
وی افزود: امروز موشک های ما در جهان نمود دارند و دشمن به طور مستمر پیام می دهد که موشک های خود را کنترل کنید که در پاسخ به آنها می گوییم که تقویت توان دفاعی ما ارتباطی به شما ندارد.
معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: در دوران دفاع مقدس، سیم خاردار نداشتیم اما امروز موشک، تانک، زیردریایی، ناوشکن و وسایل پدافند هوایی می سازیم.
امیر دریادار سیاری افزود: دشمنان به دنبال تغییر باورهای جوانان و نوجوانان کشور ما هستند و این همان جنگ نرمی است که می خواهند از طریق آن پایه های اعتقادی مردم را ضعیف کنند.
وی با بیان اینکه راهیان نور نشان دهنده اقتدار و پیوند مردم با نظام و انقلاب است،بیان داشت: راهیان نور یک اتفاق نیست، یک مقطع نیست بلکه یک مکتب است
دریادار سیاری تصریح کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، دشمن در صدد شکست انقلاب ما بود تا مانع از صدور آن شود و همه شرق و غرب که منافعشان در خطر بود تمرکزشان بر روی شکست انقلاب اسلامی قرار گرفته بود
معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: آنها جنگ هشت ساله را برای ما به راه انداختند تا انقلاب را شکست دهند اما با ایستادگی فرزندان برومند ایران اسلامی نه تنها انقلاب شکست نخورد بلکه جشن 40 سالگی این انقلاب را هم برگزار کردیم. 
گفتنی است در تقویم رسمی کشور روز 20 اسفند ماه به مناسبت نخستین حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی(مدظله العالی) در یادمان های دفاع مقدس به نام  روز ملی راهیان نور نامگذاری شده است.
 

برچسب‌ها: معاون هماهنگ کننده ارتش راهیان نور احیا کننده ارزش های دفاع مقدس نظامی
[ پنج شنبه 24 اسفند 1396 ] [ 13:19 ] [ نصر ]

سال آینده حقوق‌ها چقدر اضافه شود؟ +جدول  کمتر از ۱۰ روز تا پایان سال باقی مانده و شمارش معکوس برای ورود به بهار آغاز شده است. هر ساله در این ایام و با نزدیک شدن به روزهای پایانی سال، موضوعحداقل دستمزد جدی‌تر می شود. شاید علت اصلی این جدی‌ و مهم‌تر شدن را بتوان در بازه تعداد افراد ذیل این تصمیم در نظر گرفت چرا که بسیاری از کارگران با امید به این که شاید فرجی شود و اندکی از فشارهای طاقت‌فرسای گرانی‌ها کاسته شود چشم‌به‌راه اعلام میزان افزایش حقوق در سال آینده نشسته‌اند.

طبق آمار حدود ۱۳ میلیون نفر در مجوعه کارگری کشور شاغل هستند که با احتساب خانواده این افراد به جرئت می‌توان گفت تعیین میزان حداقل دستمزد سال آینده می‌تواند زندگی نزدیک به ۴۰ میلیون نفر را در کشور تحت تاثیر قرار دهد. از این رو به بررسی وضعیت حقوق و دستمزد کارگران پرداختیم.

http://javaninews.ir 


برچسب‌ها: افزایش حقوق در سال آینده حقوق
[ پنج شنبه 24 اسفند 1396 ] [ 13:13 ] [ نصر ]

سه گروه که در روز قیامت از دیدار پیامبر اکرم (ص) محروم می شوند!

 ملاقات با پیامبران و امامان در جهان آخرت و روز قیامت رویایی است که هیچ مسلمانی نمی خواهد از آن محروم باشد که البته رسیدن به این آروزی شیرین مستلزم رعایت اصول و شرایطی است که در ادامه به آن می پردازیم.

به عنوان مثال کسانی که آروزی دیدار با حضرت محمد(ص) را در سر خود می پرورانند، اگر جز سه دسته که در این مطلب از آنها نام خواهیم برد نباشند، به رویای خود می رسند.

در روایت داریم همسر پیامبر(ص) به حضرت عرض کرد، آیا در روز قیامت کسانی هستند که از دیدار روی جمال شما محروم باشند؟

حضرت فرمودند: بله، سه گروه، یکی کسانی که شراب خوار هستند، دوم کسانی که عاق والدین شده اند و آخر آنهایی که نام من را در دنیا بشوند و صلوات بر محمد و آل او نفرستند.

سه گروه که در روز قیامت از دیدار پیامبر اکرم (ص) محروم می شوند!


برچسب‌ها: روز قیامت دیدار پیامبر اکرم (ص) دانستنی مذهبی
[ پنج شنبه 24 اسفند 1396 ] [ 13:10 ] [ نصر ]
.: Weblog Themes By Salehon.ir :.
درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
حمایت می کنیم

جهت دریافت برنامه های رادیو افسران کلیک کنید

امکانات وب