وبلاگ رقص دانش
وبلاگ خبری، علمی ، آموزشی و ... 
قالب وبلاگ
نويسندگان
آخرين مطالب
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان وبلاگ نصرآوران و آدرس nasravaran.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





پيوندهای روزانه
طراح قالب

1x1.trans تبریک عید نوروز 96 با متن های زیبا و دلنشین + اس ام اس تبریک عید 96

Image result for ‫نوشته های  متحرک تبریک سال نو‬‎

 


برچسب‌ها: تبریک سال 1396
[ پنج شنبه 26 اسفند 1395 ] [ 17:41 ] [ نصر ]

نمایشگاه راهیان‌نور نیروی دریایی ارتش، با حضور دریادار سیاری در خرمشهر افتتاح شد.

 http://aja.ir/Portal/picture/?1381048/lhl-
 
نمایشگاه راهیان‌نور نیروی دریایی ارتش، با حضور دریادار سیاری در خرمشهر افتتاح شد . دریادار حبیب‌الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران صبح امروز برای بازدید از یادمان‌های دفاع مقدس استان و مناطق عملیاتی وارد خرمشهر شد. وی در جریان این سفر در مراسم افتتاح نمایشگاه راهیان‌نور نیروی دریایی ارتش حضور پیدا کرد. در این نمایشگاه دستاوردهای نیروی دریایی راهبردی ارتش در معرض دید کاروان‌های راهیان‌نور، مسئلان کشوری و لشکری و اقشار مختلف مردم قرار خواهد گرفتنمایشگاه راهیان نور نیروی دریایی ارتش از امروز آغاز و تا پایان روز 12 فروردین  ماه ادامه خواهد داشت. در این نمایشگاه دستاوردهایی چون پدافند موشکی، مین و مهمات سازی، اژدر، سکو موشکی و... به نمایش گذاشته خواهد شد.

برچسب‌ها: خرمشهر افتتاح نمایشگاه راهیان‌نور با حضور دریادار سیاری نظامی فرهنگی
[ پنج شنبه 26 اسفند 1395 ] [ 17:36 ] [ نصر ]
[ پنج شنبه 26 اسفند 1395 ] [ 17:35 ] [ نصر ]
[ پنج شنبه 26 اسفند 1395 ] [ 17:33 ] [ نصر ]

یکی از موشک هایی که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران نقش مهمی را در تولید آن ایفا کرده است؛ موشک "هرمز 2 " است. این موشک می تواند در انهدام شناورهای متخاصم نقش مهمی را ایفا کند. 

غرش موشک بالستیک


برچسب‌ها: غرش موشک بالستیک "هرمز-2" سواحل مکران نظامی
[ پنج شنبه 26 اسفند 1395 ] [ 17:31 ] [ نصر ]
[ پنج شنبه 26 اسفند 1395 ] [ 17:30 ] [ نصر ]

صاحبان سهام عدالت به اخبار رونمایی سامانه سهام عدالت واکنش‌های جالبی داشته اند. عمده آنها هنوز در این موضوع تردید دارند که بالاخره باید پولی از دولت بگیرند یا پولی به دولت بدهند. مسئولان تکلیف را روشن کنند.

کاریکاتور/ سهام مجازی عدالت !!!

برچسب‌ها: سهام عدالت مجازی
[ جمعه 20 اسفند 1395 ] [ 19:28 ] [ نصر ]
[ جمعه 20 اسفند 1395 ] [ 19:27 ] [ نصر ]

ناوشکن دماوند

ناوگروه جمهوری اسلامی ایران شامل ناوشکن دماوند و ناو موشک‌انداز درفش در قالب یک ناوگروه صبح امروز آب‌های سرزمینی کشورمان در دریای خزر را به قصد مخاچ‌قلعه داغستان روسیه ترک کردند. این ناوگروه با هدف به اهتزاز در آوردن پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران در آب‌های دریای خزر و ابلاغ پیام صلح و دوستی به کشورهای حاشیه این دریا، بندر انزلی را به مقصد کشور روسیه اعزام شدند.گفتنی است این چهارمین ناوگروه اعزامی از ناوگان شمال نداجا است که سه مورد آن به روسیه و یک مورد به آذربایجان بوده است.


برچسب‌ها: ناوشکن دماوند ناو موشک‌انداز درفش داغستان روسیه نظامی
[ جمعه 20 اسفند 1395 ] [ 19:24 ] [ نصر ]

رئیس سازمان خصوصی سازی گفت: مردم با کد ملی خود می توانند به سامانه رسمی سازمان خصوصی سازی برای سهام عدالت به مرور ورود پیدا کنند.

صدور صورتحساب برای دارندگان سهام عدالت از فردا آغاز خواهد شد.

توزیع سود بین مشمولین از تیرماه تا اسفند ماه سال ۹۶ خواهد بود


برچسب‌ها: سهام عدالت سازمان خصوصی سازی سود سهام عدالت
[ جمعه 20 اسفند 1395 ] [ 19:23 ] [ نصر ]
در سیصد و پنجاه و سومین روز از سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل با حضور سردار سرتیپ پاسدار حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری بالگرد ملی صبا 248 که به دست متخصصان افتخار آفرین شرکت پشتیبانی و نوسازی بالگرد ایران وابسته به سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع طراحی و ساخته شده است رونمایی شد.
 
  بالگرد ملی صبا 248 رونمایی شد+ تصاویر

برچسب‌ها: رونمایی از بالگرد ملی صبا ۲۴۸ وزارت دفاع بالگرد نظامی
[ جمعه 20 اسفند 1395 ] [ 19:22 ] [ نصر ]

افسران - جنگ واقعی، جنگ اقتصادی

 جنگ واقعی، جنگ اقتصادی
رهبر معظّم انقلاب: «مسئول اروپایی میگوید اگر برجام نبود حتما جنگ بود؛ دروغ محض! چرا میگویند جنگ؟ برای اینکه ذهن ما برود به جنگ [اما] جنگ واقعی چیز دیگر است؛ جنگ واقعی جنگ اقتصادی است، جنگ واقعی تحریم است، جنگ واقعی گرفتن عرصه‌های کار و فعالیت و فناوری در داخل کشور است.» ۹۵/۱۱/۲۷

برچسب‌ها: جنگ واقعی جنگ اقتصادی امام خامنه ای بصیرت تحریم
[ جمعه 20 اسفند 1395 ] [ 19:20 ] [ نصر ]
[ جمعه 20 اسفند 1395 ] [ 19:19 ] [ نصر ]

در بحث امنیتی و دفاعی باید در سطحی باشیم که باعث اعتمادآفرینی شود

سردار حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در حاشیه همایش ملی بهره‌وری در بخش دفاع و در جمع خبرنگاران اظهار داشت: وقتی که ما بحث بهره‌وری را مطرح می‌کنیم بدین معناست که مجموعه‌ای از منابعی که در اختیارمان است را چگونه به کار می‌گیریم تا بتوانیم بیشترین بازدهی و خروجی را از آن منابع داشته باشیم.

وی ادامه داد: در بخش دفاعی آن چیزی که محصول کار همه عناصر درگیر در دفاع است ایجاد امنیت و دفاع از منافع ملی است و این باید در سطحی باشد که اعتمادآفرینی کند.


برچسب‌ها: امنیتی و دفاعی وزیر دفاع سردار دهقان اعتمادآفرینی
[ جمعه 20 اسفند 1395 ] [ 19:17 ] [ نصر ]
[ جمعه 20 اسفند 1395 ] [ 19:15 ] [ نصر ]
با توجه به اینکه قبلا اعلام شده دهلاویه توانایی هدف قرار دادن بالگردها را نیز دارد، از اینرو مانند خانواده موشک‌های توفان، تندر و توسن، این سلاح را نیز باید موشکی چند منظوره محسوب کرد.
 
    دفاع از خطوط ساحلی یکی از مسائل مهم و استراتژیک برای کشورهای دارای دسترسی به دریا به شمار می رود چراکه تهدیدات مختلفی در بحث دفاع ساحلی وجود دارد که بایستی از طریق ابزار گوناگون با آنها برخورد کرد.

برچسب‌ها: تاکتیک مهم و جدید ارتش برای حفاظت مقتدرانه از مرزهای ایراننظامی
ادامه مطلب
[ جمعه 20 اسفند 1395 ] [ 19:13 ] [ نصر ]
[ جمعه 13 اسفند 1395 ] [ 16:22 ] [ نصر ]

  طبق اخبار و اطلاعات رسیده مقدمات لازم برای واگذاری جنگنده سوخو مدل sm به کشورمان فراهم شده و در روزهای آینده باید منتظر تحویل این جنگنده به ایران باشیم.
 
 حشمت‌الله فلاحت‌پیشه عضو کمیسیون امنیت ملی در گفت وگو با خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری میزان با تایید خبر فوق اظهارکرد: تعاملات میان ایران و روسیه در طی سال‎های گذشته در موضوعات مختلف از جمله رویکردهای نظامی گسترش یافته است به گونه‎ای که ما درباب واردات تجهیزات نظامی اقدامات بسیاری را انجام دادیم.

برچسب‌ها: جنگنده های سوخو 30 نظامی ایران روسیه
[ جمعه 13 اسفند 1395 ] [ 16:20 ] [ نصر ]

باور 373

جانشین وزیر دفاع گفت: کار روی سامانه موشکی باور ۳۷۳ (اس۳۰۰ ایرانی) مرتباً در حال انجام است و تست‌هایی هم روی آن انجام شده و این آزمایشات تا زمان تحویل این سامانه ادامه دارد.


برچسب‌ها: تست سامانه موشکی باور ۳۷۳ وزارت دفاع نظامی
[ جمعه 13 اسفند 1395 ] [ 16:19 ] [ نصر ]

 در یکی از حساس ترین بازیهای  مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا دو تیم الأهلی عربستان و ذوب آهن به مصاف هم رفتند که این دیدار در نهایت با پیروزی دو بر یک نماینده عربستان به پایان رسید.  
در این دیدار ابتدا الأهلی پیش افتاد اما ذوب آهن توسط مهدی رجب زاده از روی نقطه پنالتی به گل رسید. بعد از آنکه کاپیتان ذوب آهن موفق شد گل تساوی را به ثمر رساند شادی گلی انجام داد که باعث خشم سعودیها شده است و این احتمال زیاد است که برای او محرمیتی هم در نظر گرفته شود.  
رجب زاده بعد از گل پیراهن خود را بلند کرد که زیر آن نوشته شده بود" فاطمه عزت عالم است". این حرکت رجب زاده بازتاب زیادی در رسانه های عربی و سعودی داشت. 

برچسب‌ها: عصبانیت سعودی ها از شادی گل رجب زاده ورزشی بصیرت
[ جمعه 13 اسفند 1395 ] [ 16:19 ] [ نصر ]
استقرار کامل تکاوران و نیروهای ویژه نداجا در طول سواحل مکران
 در روز نخست از مرحله نهایی رزمایش بزرگ ولایت 95 نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران، صدها تن از تکاوران دریایی و نیروهای عملیات ویژه نداجا در بخش‌های مختلف سواحل مکران (سواحل دریای عمان) مستقر شدند.
فاصله بین بندر عباس تا انتهایی ترین نقطه مرز (مرز پاکستان) 24 مایل دریایی و در خط ساحلی، معادل 44 کیلومتر است که هم اکنون نیروهای عملیات ویژه نداجا در این خط ساحلی استقرار کامل یافته‌اند.
روابط عمومی نیروی دریایی ارتش نوشت: هدف از این استقرار، تمرین عملیات مقابله با تهاجم دشمن به خط ساحلی است و تکاوران نداجا، از امروز با شیوه‌های مختلفی با حملات دشمن به خط ساحلی، مقابله خواهند کرد.

در این عملیات، تکاوران زبده نیروی دریایی راهبردی ارتش،با سلاح‌های متنوع و جدیدی خود، انواع رزم‌ها را تمرین عملی کرده و توانایی‌ها خود در مقابله با نفوذ دشمن به خط ساحلی کشورمان را تمرین خواهند کرد


برچسب‌ها: استقرار کامل تکاوران و نیروهای ویژه نداجا در سواحل مکران رزمایش نداجا
[ جمعه 13 اسفند 1395 ] [ 16:17 ] [ نصر ]

دومین روز از رزمایش دریایی ولایت 95 نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران در منطقه تنگه هرمز، دریای عمان، شمال اقیانوس هند و تنگه باب المندب تا مدار ۱۰ درجه برگزار شد.

 

انهدام شناورها برای اولین بار با راکت هوشمند ایرانی + تصاویر


برچسب‌ها: انهدام شناورها راکت هوشمند ایرانی رزمایش نداجا
ادامه مطلب
[ جمعه 13 اسفند 1395 ] [ 16:16 ] [ نصر ]
امیر حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش

فرمانده نیروی زمینی: وسیله و ابزاری که دشمن جهت سست کردن عقیده ما نسبت به ولی فقیه، ولایت و ارزش‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی، شهدا و گذشتگان پر نورماقصد دارد تحت الشعاع قرار دهد، موضوع نفوذ است. آن چیزی که مردم و خانواده‌ها را مورد تهدید قرار می‌دهد همین مسئله نفوذ است. نفوذ، همان تهی کردن اعتقادات و ارزش‌های مورد عقیده مردم است.


برچسب‌ها: نزاجا نظامی امیر حیدری نفوذ اعتقادات مردم
[ یک شنبه 8 اسفند 1395 ] [ 19:14 ] [ نصر ]
سیاری

فرماند نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: ما در آینده نزدیک از ناوشکن سهند رونمایی کرده و به کشورهای قزاقستان و روسیه هم ناوگروه اعزام خواهیم کرد.


برچسب‌ها: ناوشکن سهند امیر سیاری نظامی نداجا
[ یک شنبه 8 اسفند 1395 ] [ 19:13 ] [ نصر ]

رزمایش بزرگ دریایی ولایت ۹۵ آغاز شد

 امیر دریادار سیاری فرمانده نیروی دریایی راهبردی ارتش پس از اعلام رمز "یا زهرا" و صدور فرمان آغاز مرحله نهایی رزمایش بزرگ دریایی ولایت ۹۵ در بندر عباس، در جمع خبرنگاران حاضر و جزئیات این رزمایش را تشریح کرد.  بر اساس این گزارش، در رزمایش بزرگ دریایی ولایت ۹۵ که در محدوده ای به وسعت ۲ میلیون کیلومتر مربع از تنگه هرمز، دریای عمان، شمال اقیانوس هند و تنگه باب المندب تا مدار ۱۰ درجه در حال برگزاری است، یگان‌های شناور زیرسطحی و سطحی نیروی دریایی راهبردی ارتش با به همراه داشتن بالگردهای دریایی در قالب ناوگروه‌های دفاعی در عمق و در محورهای مشخص شده مستقر و ماموریت‌های محوله را برابر برنامه‌های تدوین شده اجرا می‌کنند. همچنین بصورت همزمان تیپ‌های تکاور دریایی و عملیات ویژه در سرتاسر سواحل مکران تا فاصله ۲۴ مایل دریایی معادل ۴۴ کیلومتر مستقر و در راستای دفاع از آب‌های سرزمینی تمرینات مربوطه را به اجرا می‌گذارند. علاوه بر بالگردهای دریایی مستقر در یگان‌های شناور، سایر یگان‌های پروازی نیروی دریایی راهبردی ارتش شامل هواپیماهای گشت شناسایی، هواناوها و پهپادها نیز ضمن گسترش نسبت به رصد کلیه تحرکات در منطقه اقدام می کنند. در همین راستا سامانه‌های مصونیت بخش به شناورهای نیروی دریایی راهبردی ارتش اعم از انواع رادارهای پیشرفته، سامانه‌های سوناری نوین و سامانه‌های چف که از دستاوردهای بومی حاصل خلاقیت و نوآوری مجموعه جهادخودکفایی ارتش و صنایع دفاعی داخلی محسوب می شود در طول مدت رزمایش مورد ارزیابی قرار می گیرد. همچنین سامانه های بهداشت و درمان سیار، بیمارستان های صحرایی و مجموعه های آمادی و پشتیبانی بمنظور تامین نیازمندی‌های رزمندگان مستقر در منطقه رزمایش و همچنین اقدامات مردم یاری اعم از ارائه خدمات رایگان پزشکی شامل رادیولوژی، سونوگرافی، دندانپزشکی، ویزیت بیماران، عمل جراحی و توصیه ها و آموزش های بهداشتی مرتبط با حفاظت از محیط زیست به هموطنان ساکن در سواحل مکران اقدام می کنند.

برچسب‌ها: رزمایش بزرگ دریایی ولایت 95 امیر سیاری نراجا نظامی
[ یک شنبه 8 اسفند 1395 ] [ 19:10 ] [ نصر ]
[ یک شنبه 8 اسفند 1395 ] [ 19:9 ] [ نصر ]

رهبر انقلاب اسلامی انتفاضه کنونی در سرزمین‌های اشغالی را که برای سومین بار آغاز شده است، مظلوم‌تر از دو انتفاضه قبل، اما حرکتی درخشان و پر امید ارزیابی کردند و گفتند: به ‌اذن الله خواهید دید که این انتفاضه، مرحله بسیار مهمی از تاریخ مبارزات را رقم خواهد زد و شکستی دیگر بر رژیم غاصب تحمیل خواهد کرد.

هرگز نباید از اهمیت حمایت سیاسی از مردم فلسطین غافل بود/انتفاضه سوم باذن الله شکستی دیگر بر رژیم صهیونیستی تحمیل خواهد کرد

برچسب‌ها: امام خامنه ای حمایت سیاسی مردم فلسطین انتفاضه
[ یک شنبه 8 اسفند 1395 ] [ 19:6 ] [ نصر ]

این مهمات از حسگرهایی بهره می‌برند که برای انفجار در ارتفاعی مشخص در بالای سر هدف تنظیم شده و پس از رسیدن به آن ارتفاع مشخصٰ عمل می کنند که با این کار، شعاع اثربخشی آن افزایش پیدا کرده و می‌تواند نیروهای بیشتری را مورد اصابت قرار دهد.

  استفاده  از سامانه های اپتیکی از جمله راه حلهایی است که در سالهای اخیر برای ارتقاء دقت و اثربخشی تسلیحات پیاده نظام استفاده می شود. 
با استفاده از سیستم های اپتیکی، دقت هدف گیری و همچنین برد درگیری مفید سلاح افزایش پیدا کرده و در صورت استفاده از دوربین های مخصوص دید در شب و حرارتی، می توان در تاریکی هوا و یا در شرایط بد جوی نیز با دشمن درگیر شد.

برچسب‌ها: گلوله‌های Air Burst نظامی سامانه های اپتیکی آجا
[ یک شنبه 8 اسفند 1395 ] [ 19:4 ] [ نصر ]
[ یک شنبه 8 اسفند 1395 ] [ 19:3 ] [ نصر ]
.: Weblog Themes By Salehon.ir :.
درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
حمایت می کنیم

جهت دریافت برنامه های رادیو افسران کلیک کنید

امکانات وب