وبلاگ رقص دانش
وبلاگ خبری، علمی ، آموزشی و ... 
قالب وبلاگ
نويسندگان
آخرين مطالب
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان وبلاگ نصرآوران و آدرس nasravaran.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





پيوندهای روزانه
طراح قالب
 

 

احتمال به خطر افتادن حریم خصوصی در حوزه سلامت
به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از thehindubusinessline، مطالعه‌ای که به‌تازگی در نشریه علمی JAMA Network Open منتشر شده، نشان می‌دهد پیشرفت‌های هوش مصنوعی موج جدیدی از تهدیدات در زمینه حریم خصوصی داده‌های بهداشت و درمان را به همراه دارد.
  این پژوهش که توسط استاد آنیل اسوانی در دانشگاه کالیفرنیا - برکلی واقع در ایالات متحده انجام شده، حاکی از آن است که افراد با استفاده هوش مصنوعی و یادگیری الگوهای روزانه در داده‌های تدریجی (مانند داده‌های جمع‌آوری شده توسط ردیاب‌های فعالیت، ساعت‌ها و گوشی‌های هوشمند)، و برقرار کردن یک همبستگی میان آنها و داده‌های جمعیتی، می‌توانند بیماران را شناسایی کنند.
  با کاوش در داده‌های مربوط به ۱۵ هزار شهروند آمریکایی، این نتیجه حاصل شد که استانداردهای حریم خصوصی مربوط به قوانین HIPAA 1996 (قانون بیمه سلامت و مسئولیت) باید مورد بازبینی قرار بگیرند.
استاد اسوانی می‌گوید: «ما می‌خواستیم از مطالعه سلامت و تغذیه ملی در ایالات متحده استفاده کنیم تا به پرسش‌های حریم خصوصی پاسخ بدهیم؛ زیرا این اطلاعات نمایانگر تنوع جمعیت در ایالات متحده است.»
  وی ادامه می‌دهد: «ولی نتایج حاکی از آن است که یک مشکل عمده وجود دارد. اگر تمام اطلاعات هویتی را هم از میان بردارید، این کار آنطور هم که فکر می‌کنید، از شما محافظت نخواهد کرد. در واقع اگر فرد دیگری اطلاعات درست در اختیار داشته باشد، می‌تواند تمام آنها را در کنار هم قرار دهد.»
  وی می‌گوید: «مثلاً فیس‌بوک را تجسم کنید که اطلاعات تدریجی شما را از برنامه روی گوشی هوشمندتان جمع‌آوری می‌کند، سپس از یک شرکت، اطلاعات راجع به بهداشت و درمان خریداری بعد و این دو داده را با هم جور می‌نماید.»
  استاد اسوانی در پایان اظهار می‌دارد: «من نمی‌گویم که نباید با این دستگاه‌ها کار کنیم؛ بلکه بهتر است در مورد نحوه استفاده از این اطلاعات بسیار مراقب باشیم. باید از اطلاعات محافظت کنیم.»

برچسب‌ها: احتمال به خطر افتادن حریم خصوصی حوزه سلامت فناوری
[ پنج شنبه 13 دی 1397 ] [ 19:25 ] [ نصر ]

 

 https://www.aja.ir/Portal/picture/?1567791/%DA%A9%D9%88%D9%87

بمناسبت گرامیداشت چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی ایران، هیئت کوهنوردی ارتش، صعود به 40 قله مرتفع کشور را در دستور کار خود قرارداده است.

به گزارش روابط عمومی ارتش، بمناسبت گرامیداشت چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی ایران ، هیئت کوهنوردی ارتش، صعود به 40 قله را در دستور کار خود قرارداده است،که در این راستا به منظور حفظ آمادگی رزمی و همچنین امداد و نجات در شرایط نامساعد جوی، تعداد 22 نفر از کوهنوردان منتخب و ورزیده آجا در صعودی مشترک و به میزبانی مدیریت تربیت بدنی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران  اقدام به صعود زمستانی قله 3580 متری یخچال همدان کردند .

این صعود در شرایط سرعت باد 60 کیلومتر در ساعت و دمای منفی 20 درجه با وجود برف و یخ انبوه در منطقه با حضور کلیه نفرات حاضر در برنامه راس ساعت 8صبح مورخه 9 دی ماه 1397 با ذکر دعای فرج آقا امام زمان (عج) با اقتدار کامل تحقق یافت . نکته بارز این صعود ارائه آموزش گام برداری در برف و یخ،بهمن شناسی و تصمیم گیری در شرایط ویژه و بحرانی در کوهستان همراه بود.

گفتنی است ، طرح صعود به 40 قله مرتفع کشور توسط کوهنوردان ارتش تا پایان سال ادامه خواهد داشت.


برچسب‌ها: صعود به 40 قله مرتفع کشور چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی تربیت بدنی آجا
[ پنج شنبه 13 دی 1397 ] [ 19:22 ] [ نصر ]
https://www.aja.ir/Portal/picture/?1567735/%D8%A7%DA%A9%D8%A8%D8%B1%DB%8C-%D9%88-%D8%AD%D8%B3%D9%86%DB%8C
 

حجت‌الاسلام و المسلمین عباس محمدحسنی در پیامی، انتصاب حجت‌الاسلام و المسلمین محمدجواد حاج‌علی اکبری را به سمت امام جمعه موقت تهران تبریک گفت.

به گزارش روابط عمومی ارتش، متن پیام تبریک حجت‌الاسلام و المسلمین عباس محمدحسنی نماینده ولی فقیه و رییس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران بدین شرح است:

حضرت حجت‌الاسلام و المسلمین حاج شیخ محمدجواد حاج‌علی اکبری

ریاست محترم شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور (دامت افاضاته)

سلام علیکم

انتخاب شایسته حضرتعالی از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی و فرماندهی معزز کل قوا حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای(مد ظله العالی) به امامت جمعه موقت تهران را که بنا بر کارنامه درخشان و موثر جنابعالی در حوزه تربیتی جوانان و نشان از اعتماد معظم‌له به جوانان فرهیخته و انقلابی کشور است را تبریک و تهنیت عرض می‌نمایم.

بنده و سایر کارکنان سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، رجاء واثق داریم که حضور حضرتعالی در این سنگر مقدس می‌تواند در ترویج فرهنگ اسلامی، تبیین آرمان‌ها و اندیشه‌های والای امام راحل(ره) و مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) و انعکاس مطالبات قشر جوان موثر باشید.

سلامتی، طول عمر و موفیقت روز افزون حضرتعالی در این سنگر مهم را از درگاه خداوند منان مسئلت دارم.

عباس محمدحسنی

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش


برچسب‌ها: رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش تبریک انتصاب امام جمعه موقت تهران عقیدتی سیاسی آجا
[ پنج شنبه 13 دی 1397 ] [ 19:18 ] [ نصر ]

 

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری روشنایی: دعا بهترین وسیله ارتباط انسان با خداى خویش، ناشى از شناخت انسان از عجز خویش و اظهار کرنش در برابر آفریدگار است .

انسان مؤمن امید خود را از غیر خدا قطع کرده و دست نیاز به سوى خداى بى‏نیاز دراز مى‏کند و رفع مشکلات خویش را تنها از او مى‏خواهد . در رابطه با موضوع امام‏زمان علیه السلام دعاها و زیارت‏هاى مخصوصى وارده شده است که به برخى از آن‏ها اشاره مى‏شود:
الف) دعاى ندبه

مرحوم علامه مجلسى در «بحار الانوار» دعاى شریف ندبه را از سید بن طاووس از بعضى از اصحاب نقل مى‏کند و مى‏گوید: محمد بن على بن ابو قره مى‏گوید: دعاى ندبه از کتاب محمد بن حسین بن سفیان بزوفرى براى من نقل شد، و گفته شده که آن دعا براى صاحب الزمان علیه السلام است و مستحب است در اعیاد چهارگانه (جمعه، عید فطر، قربان، غدیر) خوانده شود.
ب) دعاى عهد

امام صادق علیه السلام فرمود: کسى که چهل بامداد خداى را با دعاى عهد بخواند، از یاوران قائم ما خواهد بود . و اگر پیش از ظهور آن حضرت بمیرد، خداوند او را از قبر بیرون مى‏آورد

برای امام زمان حضرت مهدی(عج)
مرکز جهانى حضرت ولى عصر (عج)


برچسب‌ها: دعا و زمزمه عاشقانه مرکز جهانى حضرت ولى عصر (عج) بصیرت
[ پنج شنبه 13 دی 1397 ] [ 19:12 ] [ نصر ]
 

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری روشنایی: حفظ و تقویت پیوند قلبى با امام عصر (عج) و تجدید دایمى عهد و پیمان با آن حضرت یکى دیگر از وظایف مهمى است که هر شیعه منتظر در عصر غیبت‏بر عهده دارد.

بدین معنا که یک منتظر واقعى حضرت حجت(ع)، على رغم غیبت ظاهرى آن حجت الهى هرگز نباید احساس کند که در جامعه رها و بى‏مسؤولیت رها شده و هیچ تکلیفى نسبت‏به امام و مقتداى خود ندارد.

این موضوع در روایات بسیارى مورد تاکید قرار گرفته است که در این مجال به برخى از آنها اشاره مى‏کنیم:

در روایتى که از امام محمد باقر(ع) نقل شده آن حضرت در تفسیر این کلام خداى تعالى: «یا ایهاالذین آمنوا اصبروا و صابروا و رابطوا و اتقوالله لعلکم تفلحون‏» فرمودند:

«اصبروا على اداءالفرائض و صابرو عدوکم و رابطوا امامکم [المنتظر]

«بر انجام واجبات صبر کنید و با دشمنانتان پایدارى کنید، و پیوند خود را با امام منتظرتان مستحکم نمایید».

همچنین امام صادق ،(ع)، در روایت دیگرى که در تفسیر آیه مزبور وارد شده مى‏فرمایند:

«اصبروا على‏الفرایض، و صابروا على‏المصائب و رابطوا على‏الائمه‏»

«بر واجبات صبر کنید و یکدیگر را بر مصائب به صبر وادارید و خود را بر پیوند با امامان [و یارى آنها] ملتزم سازید.»

روایات دیگرى نیز به همین مضمون از امام جعفر صادق و امام‏موسى‏کاظم (ع)، وارد شده است که به جهت رعایت اختصار از ذکر آنها خوددارى مى‏کنیم.

این که مى‏بینیم در روایتهاى متعددى امامان ما شیعیان خود را به تجدید عهد و بیعت‏با امام زمان خود سفارش کرده و از آنها خواسته‏اند که در آغاز هر روز و حتى بعد از هر نماز واجب، دعاى عهد بخوانند، همه نشان از اهمیت پیوند دائمى شیعیان با مقام عظماى ولایت و حجت‏ خدا دارد.

یکى از مشهورترین دعاهاى عهد، دعایى است که مرحوم سید بن طاووس آن را در کتاب ارزشمند «مصباح‏الزائر» به نقل از امام صادق،(ع) ، روایت کرده و در ابتداى آن آمده است که:

«من دعا بهذا الدعا اربعین صباحا کان من انصار القائم(ع)، و ان مات قبل ظهوره احیاه‏الله تعالى، حتى یجاهد معه، و یکتب له بعدد کل کلمه منه الف حسنه، و یمحى عنه الف سیئه و …»

«هر کس چهل روز این دعا را بخواند از یاوران حضرت قائم،(ع) خواهد بود، و اگر پیش از ظهور آن حضرت بمیرد، خداى تعالى او را زنده خواهد کرد، تا در رکاب آن جناب جهاد نماید. و به شماره هر کلمه از آن هزار حسنه برایش نوشته مى‏شود، و هزار کار بد از او محو مى‏گردد.»

به دلیل اهمیت و اعتبار مضمون این دعاى شریف در اینجا بخشى از آن را نقل مى‏کنیم:

بعد از ذکر خدا و درود و صلوات بر امام غائب چنین آمده است:

«اللهم انى اجدد له فى صبیحه یومى هذا و ماعشت من ایام حیاتى عهدا و عقدا و بیعه له فى عنقى لا احول عنها و لاازول ابدا، اللهم اجعلنى من انصاره و اعوانه و الذابین عنه و المسارعین الیه فى قضاء حوائجه و الممتثلین لاوامره و نواهیه و المحامین عنه و السابقین الى ارادته و المستشهدین بین یدیه‏». (۱۲)

«بار خدایا! من در بامداد این روز و تمام دوران زندگانیم، عهد و عقد و بیعتى را که از آن حضرت بر گردن دارم با او تجدید مى‏کنم ، که هرگز از آن عهد و بیعت‏بر نگردم و بر آن پایدار بمانم.

بار خدایا مرا از انصار و یاران آن حضرت و مدافعان از حریم مقدس او، و شتابندگان در پى انجام مقاصدش و امتثال کنندگان دستورات و اوامر و نواهیش ، و حمایت کنندگان از وجود شریفش، و سبقت جویان به سوى خواسته‏اش و شهید شدگان در رکاب و در حضور حضرتش قرار ده‏».

دقت در عبارتهاى بالا مى‏تواند تصویرى روشن از مفهوم عهد و پیمان باامام و حجت زمان به ماارائه دهد، عهد و پیمانى ناگسستنى براى یارى و نصرت امام زمان خود و اطاعت مخلصانه و تا پاى جان از اوامر و نواهى او.

آیا اگر هر شیعه منتظر در آغاز هر روز، با حضور و توجه، چنین عهد و پیمانى را با امام و مقتداى خود تجدید نماید، هرگز تن به رکود، ذلت و خوارى و ظلم و بى‏عدالتى خواهد داد؟

آیا هرگز حاضر خواهد شد که به رضاى مولا و سرور خود بى‏اعتنایى کند و تن به گناه و معصیت دهد؟ مسلما خیر و بدون هیچ تردیدى اگر در جامعه‏اى چنین فرهنگى حاکم شود و همه تنها در پى رضاى امام زمان خود باشند ، آن جامعه هرگز دچار بحران فرهنگى ، از خودبیگانگى، یاس و نومیدى و انحطاط نخواهد شد.

این نکته نیز مسلم است که اگر همه شیعیان با همدلى و همراهى دست‏بیعت و یارى به سوى مولا و سرور خود دراز کنند و بر نصرت او متفق شوند دیرى نخواهد پایید که فرج مولایشان را درک خواهند کرد و براى همیشه از ظلمها و ذلتها رهایى‏خواهند یافت. چنانکه در توقیع شریفى که بیش ازاین نیز به بخشى از آن اشاره شد آمده است:

«لو ان اشیاعنا، و فقهم الله لطاعته، على اجتماع من‏القلوب فى‏الوفاء بالعهد علیهم لما تاخر عنهم‏الیمن بلقائنا و لتعجلت لهم‏السعاده بمشاهدتنا على حق المعرفه و صدقها منهم بنا».

«اگر شیعیان ماکه خداوند آنان را در اطاعتش یارى دهد، در وفاى پیمانى که از ایشان گرفته شده یکدل و مصمم باشند، نعمت لقاى ما از آنان به تاخیر نمى‏افتد و سعادت دیدار ما براى آنها با معرفت کامل و راستین نسبت‏به ما تعجیل مى‏گردد»

برای امام زمان حضرت مهدی(عج)

مرکز جهانی ولی عصر(عج)

 


برچسب‌ها: پیوند با مقام ولایت مرکز جهانی ولی عصر(عج)
[ پنج شنبه 13 دی 1397 ] [ 19:9 ] [ نصر ]
 

جنگ امروز، جنگ علم و دانش استامیر دریادار حبیب الله سیاری رییس ستاد و معاون هماهنگ کننده ارتش صبح روز (چهارشنبه) در مراسم تحلیف آموزشگاه‌های نظامی ارتش که در پادگان جواد الائمه لواسانات برگزار شد، با اشاره به اهمیت حرکت در مسیر علم و دانش کرد: جنگ امروز جنگ علم و دانش، جنگ تکنیک و تاکتیک‌های رزمی و عملیاتی است و دشمن در این نبرد از تجهیزات نوین و سلاح‌های هوشمند استفاده می‌کند.

ادامه مطلب:جنگ امروز، جنگ علم و دانش است


برچسب‌ها: جنگ امروز، جنگ علم و دانش امیر سیاری نظامی آجا
[ پنج شنبه 13 دی 1397 ] [ 19:5 ] [ نصر ]
 

تیم‌های برتر و دست اندرکاران ارتش در مسابقات نظامی ۲۰۱۸ روسیه تجلیل شدند

 مراسم تجلیل از تیم‌های برتر مسابقات نظامی بین المللی ۲۰۱۸ روسیه صبح  روز19/9/97  در سالن کوثر سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.در این مراسم امیر دریادار حبیب الله سیاری، رئیس ستاد و معاون هماهنگ کننده ارتش، امیر سرتیپ دوم شیخ، معاون تربیت و آموزش آجا، دیگر مسئولین، تیم‌ها و نفرات برتر و همه دست‌اندرکاران حاضر در مسابقات نظامی ۲۰۱۸ روسیه حضور داشتند.گفتنی است؛ این مسابقات تابستان سال جاری در کشور‌های مختلف و زیر نظر روسیه برگزار شد که نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران میزبانی بخش غواصی را در دانشگاه علم دریایی امام خمینی (ره) بر عهده داشت و نمایندگان ایران توانستند رتبه نخست را به دست بیاورند. علاوه بر این، شش تیم دیگر در بخش‌های تانک، هوابرد، پهباد، کوهستان و محیط، راهی کشور‌های روسیه، قزاقستان و آذربایجان شدند و با ۳۲ کشور به رقابت پرداختند. انتهای پیام/


برچسب‌ها: تیم‌های برتر ارتش مسابقات نظامی ۲۰۱۸ روسیه نظامی آجا
[ پنج شنبه 13 دی 1397 ] [ 19:3 ] [ نصر ]
.: Weblog Themes By Salehon.ir :.
درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
حمایت می کنیم

جهت دریافت برنامه های رادیو افسران کلیک کنید

امکانات وب