وبلاگ رقص دانش
وبلاگ خبری، علمی ، آموزشی و ... 
قالب وبلاگ
نويسندگان
آخرين مطالب
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان وبلاگ نصرآوران و آدرس nasravaran.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





پيوندهای روزانه
طراح قالب
[ جمعه 15 آذر 1398 ] [ 13:40 ] [ نصر ]

رهبر انقلاب اسلامی، در مراسم دانش‌آموختگی دانشجویان دانشگاه‌های افسری ارتش (۱۳۹۸/۸/۸)، #امنیت را مهم‌ترین نیاز جامعه و حفظ آن را وظیفه مقدس #ارتش دانستند و در ادامه به بیان تفاوت ارتشهای قدرتهای استکباری با ارتش جمهوری اسلامی پرداختند که پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR در این اطلاع‌نگاشت این نکات را مرور می‌کند.


برچسب‌ها: ارتش مقدس در کلام رهبری
[ جمعه 15 آذر 1398 ] [ 13:38 ] [ نصر ]
[ جمعه 15 آذر 1398 ] [ 13:36 ] [ نصر ]

https://aja.ir/Portal/picture/?1654859/%DA%AF%D8%B1%D8%A7%D9%85%DB%8C%D8%AF%D8%A7%D8%B4%D8%AA-%C2%AB%D8%B1%D9%88%D8%B2-%D8%AF%D8%A7%D9%86%D8%B4%D8%AC%D9%88%C2%BB-%D8%AF%D8%B1-%D8%AF%D8%A7%D9%86%D8%B4%DA%AF%D8%A7%D9%87-%D8%B9%D9%84%D9%88%D9%85-%D9%BE%D8%B2%D8%B4%DA%A9%DB%8C-%D8%A7%D8%B1%D8%AA%D8%B4-%D8%A8%D8%B1%DA%AF%D8%B2%D8%A7%D8%B1-%D8%B4%D8%AF

 

مراسم گرامیداشت روز دانشجو و جشن فارغ التحصیلی دانشجویان رشته های پزشکی، پیراپزشکی و پرستاری دانشگاه علوم پزشکی ارتش برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی ارتش، در آستانه 16 آذر، روز دانشجو، مراسم گرامیداشت این روز و جشن فارغ التحصیلی دانشجویان رشته های پزشکی، پیراپزشکی و پرستاری دانشگاه علوم پزشکی ارتش صبح امروز در سالن همایش این دانشگاه برگزار شد.

امیر سرتیپ دوم پزشک رامین حمیدی فراهانی، فرمانده دانشگاه علوم پزشکی ارتش در این مراسم ضمن تبریک به فارغ التحصیلان، گفت: خدمت در نهاد مقدس ارتش جمهوری اسلامی ایران که ارتش حزب الله و کلمه طیبه است، برکات زیادی را برای شما عزیزان به همراه خواهد داشت.

وی افزود: امیدواریم نگاهتان به خدمت همیشه مقدس باشد و همواره در برطرف کردن نیاز و مشکلات بیماران نهایت سعی و توان خود را به کار ببرید. به خداوند تعالی توکل کنید و وظیفه‌شناسی را سرلوحه زندگی خود قرار داده و به آینده امیدوار باشید چرا که آینده برای شما عزیزان است.

فرمانده دانشگاه علوم پزشکی ارتش در پایان با اشاره به حماسه 16 آذر خاطر نشان کرد: روز دانشجو همانند ستاره‌ای درخشان در تاریخ این مرز وبوم می‌درخشد و ماندگار خواهد بود چرا که یادآور شهیدان گرانقدری است که با بیزاری از طاغوت و استکبار به مبارزه با آنان بر خواسته و در راه اسلام جان خویش را فدا کردند.

در ادامه این مراسم پس از اعطای درجات نظامی به دانشجویان برتر، قرائت سوگندنامه پزشکی و احترام به پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران توسط دانشجویان حاضر در مراسم انجام شد


برچسب‌ها: مراسم گرامیداشت «روز دانشجو» در دانشگاه علوم پزشکی ارتش روز دانشجو نظامی آجا
[ جمعه 15 آذر 1398 ] [ 13:33 ] [ نصر ]

https://aja.ir/Portal/picture/?1646995/%D8%A2%D8%B1%D9%85-%D8%A7%D8%B1%D8%AA%D8%B4

 

 دانشگاه‌های افسری ارتش جمهوری اسلامی ایران جهت تکمیل کادر افسری نیروهای زمینی، قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص)، هوایی، دریایی و سازمان‌‌های تابعه خود ار بین جوانان پسر مومن، متعهد، و علاقه‌مند به حرفه نظامی‌گری و رزمندگی که دارای روحیه انقلابی، ولایت‌مداری، سلحشوری، از جان گذشتگی، ایثارگری و بسیجی باشند، هم‌رزم می پذیرد.

 به گزارش روابط عمومی ارتش، بنا بر اعلام هیئت مرکزی گزینش آجا علاقه‌‌مندان به تحصیل در  دانشگاه‌های افسری ارتش جمهوری اسلامی ایران در رشته‌های ریاضی فیزیک و علوم تجربی می توانند با مراجعه به وبگاه اطلاع رسانی هیئت مرکزی گزینش ارتش جمهوری اسلامی ایران به آدرس gozinesh.aja.ir و روزنامه های کثیرالانتشار با شرایط تحصیل در دانشگاه  افسری امام علی (ع) نیروی زمینی، دانشگاه خاتم الانبیا(ص) پدافند هوایی، دانشگاه علوم و فنون هوایی شهید ستاری نیروی هوایی، دانشگاه علوم دریایی امام خمینی(ره) نوشهر نیروی دریایی و دانشگاه علوم و فنون فارابی آشنا شده و نسبت به شرکت در آزمون ورودی دانشگاه‌های افسری ارتش جمهوری اسلامی ایران اقدام کنند.

ثبت نام از علاقه مندان شرکت در این آزمون از 2 آذر سال جاری از طریق وبگاه فوق الذکر آغاز شده و تا 15 دی 98 ادامه دارد. داوطلبان می‌توانند با مراجعه به سایت آجا به نشانی www.aja.ir از مورخه 8 تا 10 بهمن 98 نسبت به دریافت کارت ورود به جلسه اقدام کنند.

آزمون کتبی دانشگاه‌های افسری ارتش جمهوری اسلامی ایران جمعه 11 بهمن ماه 1398 ساعت 8 صبح برگزار می‌شود


برچسب‌ها: دانشگاه افسری ارتش هم رزم نظامی آجا
[ جمعه 15 آذر 1398 ] [ 13:32 ] [ نصر ]

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت دفاع، سرتیپ امیر حاتمی روز دوشنبه در واکنش به اظهارات مداخله‌جویانه یک مقام دفاعی اروپایی در کنفرانس منامه اظهار داشت: استعمارگران سابق که حدود یک قرن پیش در این منطقه یکه‌تازی می‌کردند و پس از مواجهه با مقاومت‌های مردمی، منطقه را ترک کردند، اکنون بار دیگر هوس بازگشت به منطقه به سرشان زده و درصددند از گاو شیردهی که ترامپ معرفی می‌کند، سهم‌خواهی کنند، اما بدانند مردم منطقه آگاهند و ظلم و ستم و غارتگری آنها را فراموش نکرده و با یکسری لفاظی نمی‌توانند آنها را تحریک کنند.

وی با بیان اینکه تردیدی در افول قدرت نرم و سخت آمریکا در جهان (که وزیر دفاع فرانسه به نوعی به آن اشاره کرده) وجود ندارد، اظهار داشت: این به معنای آمادگی منطقه برای جایگزینی قدرت‌های استکباری دیگر با آن نیست.
 امیر حاتمی تصریح کرد: وزیر دفاع فرانسه به جای فرافکنی و بیان این مطالب تحریک‌آمیز که مشخصا برای تامین  منافع مادی برای کشورش بیان شده، بهتر است به آمارهایی که در مورد تعداد اتباع فرانسوی پیوسته به داعش و نقشی که آنها در جنایات در سوریه و عراق داشتند، توجه کند و بگوید چه نقش مثبتی در مقابله با تروریست‌های تکفیری داعش در عراق و سوریه داشته است؟
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح یادآور شد تروریست‌های تکفیری در این منطقه به دست نیروهای مسلح و مردم عراق و سوریه و با کمک و مساعدت ایران و روسیه شکست داده شدند و قدرت‌های غربی اعم از آمریکا و دیگران غیر از تلاش برای مدیریت این گروه‌ها به نفع خود، اقدامی در مقابل آنها انجام ندادند.

به فکر علاج مرگ مغزی نهادهای امنیتی خود باشید

سرتیپ حاتمی در ادامه نسخه‌های ارائه شده توسط غربی‌ها از جمله وزیر دفاع فرانسه را شیوه‌های جدید استعماری و غیرمسئولانه قلمداد کرد و یادآور شد: حضور و مداخله‌غربی‌ها موجب پیچیده‌تر شدن شرایط امنیتی منطقه که با زیاده‌طلبی‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی بغرنج شده، خواهد شد و به آنها توصیه می‌کنم از طرح‌ها و برنامه‌های مداخله‌جویانه و سلطه‌طلبانه دست بردارند و فعلا به فکر علاج مرگ مغزی نهادهای امنیتی خودشان باشند.
وی با اشاره به سرنگونی پهپاد متجاوز آمریکایی عنوان داشت: نیروهای مسلح مقتدر جمهوری اسلامی ایران علاوه بر اینکه توانایی حفاظت از سرزمین خود و فضای آن را دارند، در سال‌های اخیر در ایجاد ثبات و امنیت در منطقه نیز از هیچ کوششی دریغ نکرده اند و به تقویت بنیه دفاعی خود پرداخته و کمک به استقرار امنیت در منطقه را براساس آموزه‌های دین مبین اسلام و سیاست‌های اصولی نظام اسلامی ادامه خواهند داد.
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح بار دیگر خطاب به دولت‌های منطقه گفت: «قدرت‌های فرامنطقه‌ای و دخالت‌های منفعت‌طلبانه آنها عامل اصلی بی‌ثباتی و ناامنی در منطقه است و کشورهای منطقه از ظرفیت‌های لازم برای تامین امنیت منطقه در یک چارچوب همکاری جویانه‌بدون دخالت قدرت‌های بیگانه برخورداراند و باید همه تلاش‌ها در این راستا متمرکز شود.


برچسب‌ها: امیر حاتمی وزیر دفاع امنیت منطقه
[ جمعه 15 آذر 1398 ] [ 13:28 ] [ نصر ]

 در جریان رونمایی از دستاوردهای جهاد خودکفایی نداجا، عملیات ساخت پروژه ناو آموزشی لقمان با حضور دریادار حسین خانزادی فرمانده نیروی دریایی ارتش و امیر محمودی معاون اجرایی ارتش به صورت ویدئوکنفرانس در کارخانجات نیروی دریایی ارتش در بندر عباس آغاز شد.

به گزارش فارس، پروژه لقمان (ناو آموزشی خلیج فارس) ناو آموزشی با وزن ۵ هزار تن، طول ۱۳۵ متر، عرض ۱۶ و آبخور ۴.۷ متر است که توانایی ۸ هزار مایل دریانوردی را دارد.

انتهای پیام/


برچسب‌ها: بندر عباس , ناو , نیروی دریایی نظامی نداجا
[ جمعه 15 آذر 1398 ] [ 13:27 ] [ نصر ]

سفره ماهی اولین تجربه ایران در ساخت پهپاد بال دلتا

یکی دیگر از پهپاد‌های جمهوری اسلامی ایران که در جهت تمرین نیرو‌های تازه‌کار و تست سامانه‌های پدافندی کشور ساخته شد سفره ماهی است، اما با یک ویژگی خاص، پهپاد سفره ماهی را می‌توان اولین تجربه نیروهای مسلح کشورمان در ساخت پرنده بدون سرنشین بال دلتا دانست.

پرنده‌های بال دلتا امروزه کاربرد فراوانی در صنعت نظامی دارند و تاکنون انواع جنگنده‌های با سرنشین مانند اف ۲۲، جی ۲۰، تی ۵۰ ساخته شده‌اند، اما در حوزه پرنده‌های بدون سرنشین فقط چند کشور دست به کار شدند و پیش نمونه‌هایی را تولید کردند که همگی ناموفق بودند تا این که متخصصان جوان ایران اسلامی پا به عرصه گذاشتند.

در حوزه پهپاد بال دلتا ابتدا نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران وارد میدان شد و در سال ۱۳۸۹ سفره ماهی را در رژه ۲۹ فروردین به نمایش درآورد، اما هیچ کس تصور این را هم نداشت که یک پهپاد ساده چنان پیش برود که روزی به عنوان بمب‌افکن مورد استفاده قرار گیرد.

پیش گامی ایران در حوزه ساخت پهپاد بال دلتا/ سفره ماهی؛ اولین پهپاد بومی با قابلیت بمباران هوایی + تصاویر

پهپاد سفره ماهی به نحوی طراحی شده که بدنه مرکزی آن به خوبی با بال‌ها تلفیق شده و تداعی کننده پیکربندی‌های پیشرفته ترکیب بال و بدنه است، دو بخش امتداد یافته نوک بال که شبیه بالچه‌های نوک بال (Wing tip) هستند هم نقش پایدارساز عمودی را داشته و هم دارای عملگر کنترلی آیرودینامیکی بوده ضمن اینکه اثرات پسای القایی را نیز کاهش می‌دهند.

این پرنده بومی ایران که طولی در حدود ۱.۲ متر و دهانه بالی بالغ بر ۲.۲۲ متر دارد جهت پرواز از یک موتور احتراقی با ملخ پلاستیکی در جلوی بدنه بهره می‌برد، نمونه اولیه سفره ماهی بیشینه پروازی در حدود ۲ هزار متر، بردی نزدیک به ۱۵ کیلومتر، مداومت پروازی ۶۰ دقیقه‌ای و سرعتی نزدیک به ۱۷۰ کیلومتر بر ساعت دارد.

پیش گامی ایران در حوزه ساخت پهپاد بال دلتا/ سفره ماهی؛ اولین پهپاد بومی با قابلیت بمباران هوایی + تصاویر

پیش گامی ایران در حوزه ساخت پهپاد بال دلتا/ سفره ماهی؛ اولین پهپاد بومی با قابلیت بمباران هوایی + تصاویر

نکته مهم درباره پرنده ایرانی این است که هنوز کار ارتقا بر روی این پهپاد ادامه دارد و با این که اطلاعات دقیقی از نمونه‌های پیشرفته آن در دست نیست، اما می‌توان از روی ماکت سفره ماهی که هر از چند گاهی در رژه نیرو‌های مسلح حضور دارد حدس زد که نمونه‌های پیشرفته این پهپاد تغییرات جدی به خود دیده است به نحوی که امروز دیگر خبری از ملخ در موتور این پرنده نیست و جای آن را موتور جت گرفته است.

ساخت چنین پرنده‌هایی در نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران نشان می‌دهد که این روز‌ها ایران در لبه تکنولوژی ساخت پهپاد در دنیا قرار دارد و قادر است متناسب با هر تهدید تجهیزات مورد نیاز پاسخگویی آن را در انواع مختلف بسازد تا هیچ دشمنی فکر تجاوز به این سرزمین را در ذهن هم پرورش ندهد.

انتهای پیام/


برچسب‌ها: ارتش جمهوری اسلامی ایران , پهپاد سفره ماهی , پهپادهای ایرانی نظامی آجا
[ جمعه 15 آذر 1398 ] [ 13:24 ] [ نصر ]

تقدیر از ارتش به عنوان یکی از ارگان‌های مسئولیت‌پذیر اجتماعیارتش جمهوری اسلامی ایران در افتتاحیه پنجمین جشنواره فرهنگی بلوط با انتخاب شورای سیاست‌گذاری این جشنواره، به عنوان یکی از ارگان‌های مسئولیت‌پذیر اجتماعی در مناطق سیل زده، مورد تقدیر قرار گرفت.

 پنجمین جشنواره فرهنگی بلوط با موضوع تقدیر از کارآفرینان برتر ملی و معرفی ارگان‌ها و افراد مسئولیت پذیر در حادثه سیل ۹۸ به میزبانی دانشگاه تهران برگزار شد.

در پنجمین دوره از این جشنواره از نهاد‌هایی از جمله سازمان داوطلبان هلال احمر، سازمان بهزیستی، سازمان ایمیدرو (زیر مجموعه صنعت معدن)، سازمان صدا و سیما، شرکت فولاد خوزستان و افرادی نظیر آقای حاج حسین یکتا فرمانده قرارگاه خاتم الاوصیا، آقای علیرضا حیدری قهرمان اسبق کشتی تقدیر شد و ارتش جمهوری اسلامی ایران در بخش اول و در مراسم افتتاحیه به عنوان یکی از مسئولیت‌پذیر‌ترین ارگان‌ها، مورد تقدیر قرار گرفت.

امیر سرتیپ دوم تقی خانی سخنگو و معاون فرهنگی و روابط عمومی ارتش در این جشنواره طی سخنانی گفت: از برگزارکنندگان این جشنواره که موجب وحدت و همبستگی بیشتر میان آحاد ملت شریف ایران اسلامی است، تشکر می‌کنم.

او افزود: آماری که از کمک‌های ارتش جمهوری اسلامی ایران محضر شما عزیزان ارائه شد، در واقع مختصری از اقداماتی بود که مجموعه ارتش بنابر حس مردم دوستی و مردم داری خود در حادثه سیل انحام داده است که البته انجام فعالیت‌ها و اقداماتی بیش از این نیز،  استحقاق مردم شریفمان است.

سخنگوی ارتش تصریح کرد: البته اگر بنده با این لباس نماینده ارتش هستم، اما مردم شریف مناطق سیل زده و شما عزیزان شاهد بودید که مجموعه نیرو‌های مسلح اعم ارتش جمهوری اسلامی ایران، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، نیروی انتظامی و همه عزیزان در نیرو‌های مسلح در این حادثه تلخ حضور داشته و تلاش کردند که هرکدام سهمی در کاهش آلام مردم عزیز داشته باشند.

بنا بر این گزارش، در این مراسم تعدادی از نمایندگان مجلس از جمله دکتر وکیلی عضو هیئت رئیسه مجلس، اعضای شورای شهر مشهد، معاون عمرانی استانداری لرستان، رئیس بنیاد تعاون ناجا، رئیس خانه تئاتر و … به عنوان میهمانان ویژه حضور داشتند.

انتهای پیام/ 

 

برچسب‌ها: تقدیر از ارتش ارگان‌های مسئولیت‌پذیر اجتماعی آجا نظامی
[ جمعه 15 آذر 1398 ] [ 13:21 ] [ نصر ]
.: Weblog Themes By Salehon.ir :.
درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
حمایت می کنیم

جهت دریافت برنامه های رادیو افسران کلیک کنید

امکانات وب