وبلاگ رقص دانش
وبلاگ خبری، علمی ، آموزشی و ... 
قالب وبلاگ
نويسندگان
آخرين مطالب
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان وبلاگ نصرآوران و آدرس nasravaran.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





پيوندهای روزانه
طراح قالب

دیدار تیم های ایران و ازبکستان در چارچوب مرحله مقدماتی جام جهانی 2018 در ورزشگاه آزادی با نتیجه دو بر صفر پایان یافت و با این نتیجه ایران با اقتدار به جام جهانی 2018 روسیه راه یافت.

ایران یک - ازبکستان صفر/آغاز جدال ایران برای به دست آوردن بلیط روسیه
 

برچسب‌ها: صعود ایران به جام جهانی، مقتدرتر از همیشه ورزشی ایران
[ جمعه 26 خرداد 1396 ] [ 22:55 ] [ نصر ]

سالن شبیهساز تیراندازی تیپ حضرت رسول(ص) رونمایی شد

 به نقل از روابط عمومی نیروی دریایی ارتش، عصر امروز امیر دریادار سیاری فرمانده نیروی دریایی راهبردی ارتش سالن شبیه ساز تیراندازی که توسط گروه مهندسی رزمی این نیرو ساخته شده بود را افتتاح و برای بهره برداری به تیپ دوم تفنگداران حضرت رسول (ص) تحویل داد.
 
امیر دریادار دوم فیلیه فرمانده تیپ دوم تفنگداران حضرت رسول(ص) در این مراسم اظهار داشت: با توجه به شعار سال نیروی دریایی راهبردی ارتش مبنی بر لزوم ارتقا سطح آموزش کارکنان که توسط امیر دریادار سیاری به تمامی یگان‌های تحت امر ابلاغ کرده‌اند, سالن شبیه‌ساز تیراندازی به ابعاد 15 در 20 متر مربع با حمایت‌ها و پشتیبانی سلسله مراتب فرماندهی و به اهتمام  گروه مهندسی رزمی این نیرو ساخته شد.
 
وی افزود: خط آتش این سالن قابلیت تمرین تیراندازی با انواع سلاح ها اعم از آر پی جی 7, ژ 3, تیربار گرینوف, دوشکا و اسلحه تندر را دارد.

برچسب‌ها: رونمایی سالن شبیه‌ساز تیراندازی تیپ حضرت رسول(ص) امیر سیاری
[ جمعه 26 خرداد 1396 ] [ 22:54 ] [ نصر ]
2030

عضو هیئت‌رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه باید ابعاد گوناگون سند ۲۰۳۰ بررسی شود گفت: سند ۲۰۳۰ مغایر قانون اساسی‌ست.

حجت‌الاسلام سلیمی با تاکید بر اینکه باید سند 2030 از لحاظ حقوقی نیز با دقت بررسی شود، گفت: آیا این سند تعهد است و یا توصیه؟ برخی از موافقان این سند معتقدند که این سند توصیه است، اما در 17 جای سند بحث تعهد مطرح شده و همچنین 150 مورد در این سند کلمه تضمین آمده، آیا با وجود 150 بار تکرار کلمه تضمین و 17 بار تکرار کلمه تعهد، آیا این سند واقعا یک توصیه است؟

 


برچسب‌ها: سند2030 سیاسی بصیرت
[ جمعه 26 خرداد 1396 ] [ 22:52 ] [ نصر ]

نیروهای امنیتی و اطلاعاتی ما آمادگی بسیار خوبی دارند

  احمدرضا  پوردستان در حاشیه مراسم وداع با پیکرهای شهدای حادثه تروریستی تهران  با اشاره به اینکه حرکت تروریستی ظرفیت و قابلیت عملیاتی ندارد اظهار داشت: ترور روز چهارشنبه به لحاظ نظامی، کیفیت و قابلیت عملیاتی نداشت.
وی با اشاره به اینکه داعش از سال 93 بنا داشت کشور را در یک مقیاس گسترده درگیر کند، گفت: درخرداد و تیر سال 93 داعش در یک زمان کوتاه از استان های غربی عراق یعنی استان انبار به استان های شرقی یعنی به استان دیاله در نزدیکی مرز مهران و دهلران وارد شد و قصد داشت دریک مقیاس گسترده ما را درگیر کند. 
وی افزود: این گروه یک احساس باطلی هم مثل منافقین داشتند که فکر می‌کردند استان های مرزی ما با آنها همراهی می کنند. 
پوردستان گفت: اما ظرفیت عملیاتی نیروهای مسلح ما جلو آنها را گرفتند و آنها ناامید شدند و به همین خاطر تلاش کردند که در یک مقیاس دیگری وارد شوند ومن مطمئن هستم که در هیچ حوزه ای به موفقیت لازم نخواهند رسید.

برچسب‌ها: آمادگی و اشراف اطلاعاتی بسیار خوبی نیروهای امنیتی و اطلاعاتی امیرپوردستان
[ جمعه 26 خرداد 1396 ] [ 22:51 ] [ نصر ]
 

رهبری

دشمن، سه هدفِ کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت را در دستور کار خود قرار داده است که هدف کوتاه‌مدت آن‌ها «برهم زدن امنیت کشور و ایجاد آشوب و فتنه» است.


برچسب‌ها: هدف کوتاه‌مدت دشمنان «برهم زدن امنیت کشور» امام خامنه ای بصیرت
[ جمعه 19 خرداد 1396 ] [ 18:39 ] [ نصر ]

علاء الدین بروجردی

 علاءالدین بروجردی در گفت‌وگوی ویژه خبری سیما با اشاره به دو حادثه تروریستی در تهران گفت: یکی از این حوادث تروریستی مربوط به حرم مطهر بود. با توجه به اینکه مراسم ارتحال امام(ره) به‌تازگی سپری شده است و جمعیت در حرم حضور دارند تروریست‌ها طراحی‌هایی کرده بودند که با هدایت خدا و هوشمندی، نیروها به این تروریست‌ها مشکوک شده و ایست می‌دهند.

وی ادامه داد: آنها شروع به تیراندازی می‌کنند که در نهایت هر دو مهاجم به درک واصل می‌شوند. یک زن زنده دستگیر می‌شود و در اختیار نیروهای اطلاعاتی است که بازجویی‌های لازم صورت گیرد تا عوامل و اطلاعات کافی نسبت به ماهیت آنها به دست آید.


برچسب‌ها: حادثه تروریستی تهران دستگیری یک زن
[ جمعه 19 خرداد 1396 ] [ 18:38 ] [ نصر ]
[ جمعه 19 خرداد 1396 ] [ 18:37 ] [ نصر ]
[ جمعه 19 خرداد 1396 ] [ 18:37 ] [ نصر ]

خرداد، ماه اشک و زخم است. اشکی که همیشه بر گونه هایمان جاری است و زخمی که هرگز التیام نخواهد یافت. خرداد، ماه ماتم و غم است. ماتم درعزای والامردی که در سایه مردانگی و تدبیرش هویت پنهان خویش را باز یافتیم. خرداد، ماه اندوه است. اندوه فراق مرزبان حماسه و ایثار. مردی که ستایش تمام عصرها و نسل ها را در پیشگاه خویش برانگیخته است. خرداد، ماه اشک و آه است. در وداع مردی که با آمدنش شب های تاریک و بی ترانه ما را به صبح دل انگیز و سپید رهایی مبدّل ساخت. آری او، مرد تنهای صحنه های آتش و خون، پاکمردی از بیشه عدالت و ایمان، و آزاد مردی بی مانند در جهان معاصر بود که آزاد مردان عالم از شمیم نفس های گرمش، به زندگی سلام گفتند.

امام خمینی در روز بیستم جمادى الثانى 1320 هجرى قمرى مطابق با 30 شهریـور 1281 هجرى شمسى ( 24 سپتامپر 1902 میلادى) در شهرستان خمین از توابع استان مرکزى ایران در خانواده اى اهل علـم و هجرت و جهاد پـاى بـر خـاکدان طبیعت نهاد و در 14 خرداد سال 1368 هجری شمسی به ملکوت اعی پیوست.


برچسب‌ها: خرداد، ماه اشک و آه امام خمینی (ره)
[ جمعه 19 خرداد 1396 ] [ 18:36 ] [ نصر ]
 

انتصاب آل‌هاشم به عنوان نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز

 در پی درخواست کناره‌گیری جناب حجت‌الاسلام والمسلمین آقای مجتهد شبستری از امامت جمعه تبریز پس از سالها خدمات مجاهدت‌ آمیز، حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در حکمی، حجت‌الاسلام سیّد محمّدعلی آل‌هاشم را به‌عنوان نماینده ولی‌فقیه در استان آذربایجان شرقی و امام‌ جمعه تبریز منصوب کردند.

برچسب‌ها: حجت الاسلام آل‌هاشم امام جمعه تبریز سیاسی نماینده ولی فقیه
[ جمعه 19 خرداد 1396 ] [ 18:34 ] [ نصر ]

اعزام ناوگروه صلح و دوستی

 

دریادار پیمان جعفری طهرانی معاون هماهنگ کننده نیروی دریایی ارتش، از اعزام ناوگروه چهل و هفتم این نیرو به اقیانوس هند برای برقراری امنیت خطوط کشتیرانی در نیمه خرداد ماه سال جاری خبر داد.

 وی در رابطه با  ماموریت‌ ناوگروه‌های چهل و ششم و چهل و هفتم نداجا، اظهار داشت: ماموریت‌ این ناوگروه‌ها برقراری امنیت خطوط کشتیرانی در خلیج عدن، تنگه باب‌ المندب و اقیانوس هند است.


برچسب‌ها: اعزام ناوگروه ۴۷ نداجا به اقیانوس هند نظامی نداجا
[ جمعه 19 خرداد 1396 ] [ 18:33 ] [ نصر ]
 

رونمایی(رول آوت) از نخستین هواپیمای جت آموزشی بومی کشور

دو کاربرد مهم دیگر برای هواپیماهای بدون سرنشین استفاده به عنوان هدف پروازی برای تمرین و آموزش کارکنان شبکه پدافند هوایی توپخانه ای و موشکی و همچنین اجرای عملیات تهاجمی است.


برچسب‌ها: هواپیماهای بدون سرنشین مهاجر6 موشک نقطه زن نظامی
[ جمعه 19 خرداد 1396 ] [ 18:31 ] [ نصر ]

 

ایران و پاکستان

رسانه پاکستانی نوشت: پس از آنکه دولتمردان اسلام‌آباد در نشست ریاض متوجه نیات اصلی آل‌سعود از تشکیل ائتلاف شدند که در آن دشمنی با ایران مهمتر از مبارزه با تروریسم بود، تصمیم به اقدامی جدی در این مورد گرفتند.  به نقل از اکسپرس تریبون پاکستان تصمیم گرفته است خطوط قرمز خود در خصوص عربستان را جابه‌جا کند.


برچسب‌ها: اسلام آباد ائتلاف سعودی
[ جمعه 19 خرداد 1396 ] [ 18:28 ] [ نصر ]

فرمانده نیروی دریایی ارتش با تاکید بر اینکه نیروهای مسلح با آمادگی کامل هر تهدیدی را در هم می‌کوبند، گفت: عملیات بیت‌المقدس ماشین جنگی دشمن را منهدم کرد.

http://aja.ir/Portal/picture/?1395528/%D8%B0%D8%B1%D8%B0%D8%B1

فرمانده نیروی دریایی ارتش با تاکید بر اینکه نیروهای مسلح با آمادگی کامل هر تهدیدی را در هم می‌کوبند، گفت: عملیات بیت‌المقدس ماشین جنگی دشمن را منهدم کرد.
.


برچسب‌ها: امیر سیاری حضور در صحن علنی مجلس نظامی سیاسی
ادامه مطلب
[ جمعه 5 خرداد 1396 ] [ 22:4 ] [ نصر ]

رزمایش بیت المقدس 29 نیروی زمینی با انجام موفقیت آمیز تمرین های تاکتیکی علیه دشمن فرضی به پایان رسید.

 http://aja.ir/Portal/picture/?1395530/%D9%84%D8%A7%D8%AA%D9%84%D8%A7

رزمایش بیت المقدس 29 نیروی زمینی با انجام موفقیت آمیز تمرین های تاکتیکی علیه دشمن فرضی به پایان رسید.به گزارش روابط عمومی ارتش، در این رزمایش میزان آمادگی و توانمندی یکان های پیاده، زرهی، توپخانه، هوابرد، واکنش سریع، پهپاد های شناسایی و هوانیروز مورد ارزیابی قرار گرفت.
 همچنین ارتقاء سطح آموزش دانشجویان دوره های عالی، آشنایی دانشجویان با طرح ریزی و اجرای رزم کلاسیک و ناهمتراز، انجام هماهنگی و مراحل ترتیب توالی فرمانده و ستاد رزم، تقویت حس اعتماد به نفس و بروز خلاقیت ذهنی از جمله اهداف نیروی زمینی ارتش در اجرای رزمایش بیت المقدس 29 در منطقه نصر آباد اصفهان بود که با موفقیت به همگی آنها دست پیدا کرد.


برچسب‌ها: رزمایش بیت المقدس 29 نیروی زمینی نظامی
[ جمعه 5 خرداد 1396 ] [ 22:3 ] [ نصر ]

 خط و نشان ۴۶۰ میلیارد دلاری سعودی‌ها برای جمهوری اسلامی/ ترامپ یک سوم وعده‌های انتخاباتی خود را عملی کرد

 فیلم/ مدال آل‌سعود برای ترامپ

رقم قرارداد امضا شده بین واشنگتن و ریاض هزینه تقریبا یک سوم وعده‌های ترامپ به مردم آمریکا در دوران تبلیغات انتخاباتی‌اش را تامین می‌کند و باید صرف ساختارهای زیربنایی فرسوده آمریکا شود.

 

«عربستان سعودی مجبور است، به خواست آمریکا طلا و دلار خرج کند و  بهای محافظت و پاسبانی آمریکا از ثروتش را پرداخت کند». این بخشی از مضمون یکی از سخنرانی های «دونالد ترامپ»، رئیس جمهوری آمریکا طی تبلیغات انتخاباتی اش در انتخابات ریاست جمهوری این کشور بود که به نظر می رسید، نه سعودی ها و نه جامعه بین المللی آن را جدی نگرفته بودند.

 

انتخابات برگزار و دونالد ترامپ در آن به پیروزی رسید و از اوایل سال جاری میلادی کلیدهای کاخ سفید را از سلف خود «باراک اوباما» تحویل گرفت و در راستای برنامه ها و سیاست هایی که اعلام کرده بود، سیاستگذاری برای ۴ سال آینده دولتش به ویژه در حوزه اقتصادی را در این اواخر آغاز کرد، سیاست هایی که از یک سو، از ذهنیت «تاجر پیشه» و باورهای «سود جویانه اش» و از سوی دیگر، از اعداد و ارقامی که وعده های آن را در دوران تبلیغات انتخاباتی اش داده بود، نشات می گرفت.

 

یکی از مهم ترین وعده های دونالد ترامپ طی سخنرانی که روز بیست و هشتم ماه فوریه مقابل اعضای کنگره ایراد کرد، به آمریکایی ها داده و به موجب آن متعهد شد، در صورت پیروزی در انتخابات یک میلیارد دلار از درآمدهای دولتش را به سرمایه گذاری در بخش ساختارهای زیر بنایی این کشور اختصاص دهد.

 

ترامپ در بخش دیگری از این سخنرانی خود تصریح کرده بود: آمریکا ۶ میلیارد دلار را در منطقه خاورمیانه هزینه کرده است، در حالی که اگر آن سرمایه را در اختیار داشتیم، می توانستیم با آن مبلغ دو یا سه بار کشور را تجدید بنا کنیم، به شرط آنکه رهبرانی آشنا به فن گفت و گو و مذاکره در راس امور باشند.

 


برچسب‌ها: امضای بزرگ‌ترین قرارداد تسلیحاتی تاریخ جهان در ریاض نظامی سیاسی
[ جمعه 5 خرداد 1396 ] [ 21:59 ] [ نصر ]
 

ترامپ سعودی

ترامپ با سفر دو روزه خود به عربستان باعث ایجاد اشتغال برای صد هزار آمریکایی شد و تلاش کرد ائتلافی متشکل از کشورهای عربی و اسلامی برای انزوای ایران تشکیل دهد.

 

به نقل از روزنامه لبنانی الاخبار، دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا با شنیدن  کلمه "شغل" در حالی که چشمانش از شوق برق می‌زد، قراردادهای نجومی را با ریاض امضا کرد. حاکمان سعودی جشن‌های پر زرق ‌و برقی را برای مهمان استثنایی خود گرفته‌ بودند، مهمانی که سعودی‌ها را تنها یک گاو شیرده برای اقتصاد کشور و شرکت‌های خود می‌داند. ترامپ تنها به وعده‌هایی عمل می کند که قبل از پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری ارائه کرده بود: «کشورهای خلیج فارس باید هزینه بپردازند. » حال، عربستان به عنوان بزرگ این کشورها به دنبال اختصاص میلیاردها دلار برای بازرگانان آمریکایی است و در مقابل تعهد آمریکایی‌ها برای امنیت سعودی ها را گرفته است. چرا که آمریکایی‌ها اعلام کردند که دیگر دشمنان این کشور را به نیابت از آنها شکست نخواهند داد. 

 

عرب ها با خفت  خواری به سخنرانی‌های "امیرالمؤمنینی" که از پشت اقیانوس ها آمده بود و وعده هایی به آنها می داد، گوش کردند. این در حالی بود که ترامپ ساعاتی بعد پول های آن ها را برداشته و به سمت تل آویو یعنی متحد واقعی خود پرواز کرد. سلمان بن عبدالعزیز و اطرافیان وی مزاج میهمان خود را با گفتن مطالبی در مورد اسرائیل یا قدس تلخ نکردند، چرا که خادم الحرمین الشریفین معتقد است که ایران نوک پیکان تروریسم جهانی است و اسرائیل هنوز به دنیا نیامده است! در نشستی که اوج شرارت است، جایی برای فلسطین وجود ندارد.

 


برچسب‌ها: ترامپ عربستان آمریکا سفر قراردادهای نجومی ایران فلسطین
[ جمعه 5 خرداد 1396 ] [ 21:57 ] [ نصر ]

پیروز انتخابات، مردم ایران و نظام جمهوری اسلامی هستند/ دولت آینده رعایت قشرهای ضعیف و برخورد با فساد را در صدر برنامه‌ها قرار دهد

رهبر انقلاب

حضرت آیت الله خامنه ای در پیامی به مناسبت انتخابات 29 اردیبهشت از حضور پر شور و گسترده مردم در این انتخابات تشکر کردند.


برچسب‌ها: انتخابات 96 امام خامنه ای حضور گسترده مردم
[ جمعه 5 خرداد 1396 ] [ 21:55 ] [ نصر ]

امیر اسماعیلی از گردان موشکی این منطقه و سایت رادار مکران بازدید کرد

 امیر فرزاد اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء (ص) به همراه حجت الاسلام محمدباقر روشندل رئیس اداره عقیدتی سیاسی این قرارگاه از گروه پدافند هوایی کنارک بازدید کردند.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء (ص) در این بازدید با حضور در سایت رادار مکران، گردان موشکی، سایت فاشا و مواضع توپخانه‌ای گردان زمین به هوا با ایجاد وضعیت‌های عملیاتی مختلف، میزان آمادگی رزمی یگانهای عملیاتی را ارزیابی کرد.

برچسب‌ها: میر فرزاد اسماعیلی قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء (ص) بازدید از گردان موشکی منطقه کنارک و سایت رادار مکران
[ جمعه 5 خرداد 1396 ] [ 21:54 ] [ نصر ]
گذر دقایق و حتی ثانیه ها در هنگام آتش سوزی می تواند هر لحظه اتفاق جدیدی و ناگواری را رقم بزند، سرعت عمل آتش نشانان همراه با تجهیزات پیشرفته ای که در اختیار دارند به درستی جلوی رخداد بسیاری از این حوادث را می گیرد. اما گاهی شدت حادثه به اندازه ایست که نیازمند تجهزات قدرتمندتر برای مهار آتش وجود دارد.

برای جلوگیری از خسارات بیشتر در هنگام آتش سوزی و نجات جان افراد محبوس در آتش می تواند به ساخت و طراحی تجهیزاتی روی آورد تا در کمترین زمان ممکن بیشترین بازدهی را داشته باشند.

تانکی که در ادامه تصاویر آن را خواهید دید بزرگ ترین و قدرتمندترین ماشین آتشنشانی جهان است، این وسیله به اندازه ای قدرت دارد که می تواند یک ساختمان دو طبقه گرفتار در آتش را در کمتر از پنچ دقیقه خاموش کند.

تانک آتش نشان + عکس


برچسب‌ها: تانک آتش نشان
[ جمعه 5 خرداد 1396 ] [ 21:52 ] [ نصر ]
.: Weblog Themes By Salehon.ir :.
درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
حمایت می کنیم

جهت دریافت برنامه های رادیو افسران کلیک کنید

امکانات وب