وبلاگ رقص دانش
وبلاگ خبری، علمی ، آموزشی و ... 
قالب وبلاگ
نويسندگان
آخرين مطالب
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان وبلاگ نصرآوران و آدرس nasravaran.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





پيوندهای روزانه
طراح قالب
[ جمعه 30 بهمن 1394 ] [ 11:45 ] [ نصر ]
[ جمعه 30 بهمن 1394 ] [ 11:43 ] [ نصر ]

اخیرا و پس از سفر سردار دهقان وزیر دفاع ایران به مسکو، یک مقام روس که مسوول صادرات تجهیزات نظامی روسیه است اعلام کرد که ایران و روسیه در سال 2016 قرارداد خرید جنگنده‎های سوخو 30 اس ام را امضاء خواهند کرد.

مشخصات جنگنده روسی در راه ایران +عکس


برچسب‌ها: جنگنده روسی در راه ایران ایران روسیه نظامی
ادامه مطلب
[ جمعه 30 بهمن 1394 ] [ 11:39 ] [ نصر ]
افسران - جنگ نرم
افسران - جنگ نرم
افسران - جنگ نرم
افسران - جنگ نرم
افسران - جنگ نرم

برچسب‌ها: جنگ نرم بصیرت
[ جمعه 30 بهمن 1394 ] [ 11:38 ] [ نصر ]

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، سرانجام تحویل سامانه موشکی و دفاعی «اس-300» به ایران فرا رسید و منابع روس اعلام کردند که اولین محموله از این سامانه فردا به ایران اعزام می‌شود.  
روسیه به موجب قراردادی که در سال 2007 با ایران امضا کرد باید دست‌کم پنج سامانه دفاع هوایی اس-300 را به ایران تحویل می‌داد. مسکو در سال 2010 با این بهانه که فروش این سامانه به ایران خلاف قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل علیه ایران است از تحویل آن به تهران امتناع کرده بود. 
 
وزارت دفاع ایران به دنبال این تصمیم مسکو، از طرف روسی به دادگاه بین المللی شکایت کرده و خواستار دریافت غرامتی معادل 4 میلیارد دلار شده بود. 
 
ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه روز 24 فروردین سال 94 با صدور حکمی، ممنوعیت خودخوانده تحویل این سامانه دفاعی به ایران را لغو کرد. با این حال، مسکو تاکنون تاریخ مشخصی برای تحویل این سامانه مشخص نکرده بود. 
 
 منبع: فارس 

برچسب‌ها: ارسال سامانه اس-300 ایران روسیه نظامی
[ جمعه 30 بهمن 1394 ] [ 11:35 ] [ نصر ]

 

افسران - افسران تا میتوانید منافقان را رسوا کنید ...
 دستور امام خامنه ای ست ...

برچسب‌ها: رسوا کردن منافقان امام خامنه ای بصیرت
[ جمعه 30 بهمن 1394 ] [ 11:30 ] [ نصر ]
[ جمعه 30 بهمن 1394 ] [ 11:28 ] [ نصر ]
افسران - ناو هواپیمابر  
 ارتش روسیه با داشتن تلفیقی از ادوات نظامی پیشرفته جزو قدرت‌های صاحب سبک نظامی دنیا به حساب می‌آید. 
جزئیات در لینک زیر

برچسب‌ها: ناو هواپیمابر "الکسی کوزنتسف" بندر "طرطوس" روسیه نظامی
[ جمعه 30 بهمن 1394 ] [ 11:26 ] [ نصر ]
[ جمعه 30 بهمن 1394 ] [ 11:24 ] [ نصر ]

تجربه‌ی تاریخی نشان می‌دهد که نظام سلطه در آستانه‌ی برگزاری انتخابات، پروژه‌های ضدامنیتی را علیه جمهوری اسلامی ایران کلید می‌زند. مه به برخی از آنها اشاره می شود. طرح‌های دشمن به‌ اقتضای ماهیت شرایط، متفاوت است و حسب شرایط یکی از آن‌ها یا ترکیبی از آن‌ها را به کار می‌گیرد. از جمله مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به چند مورد زیر که در ایام انتخابات‌های گذشته نیز انجام شده اشاره کرد: ۱. نفی ماهیت اجتماعی انتخابات: با توجه به اینکه اهمیت انتخابات به کاربست قدرت اجتماعی در حوزه‌ی مدیریت سیاسی برمی‌گردد، دشمن تلاش می‌‌کند تا انتخابات را در کشور مقوله‌ای صوری نشان دهد که نمی‌تواند سرنوشت سیاسی را تحت‌تأثیر قرار دهد. در این فضا، مباحثی از این قبیل شایع می‌شود که همه‌چیز از قبل شکل گرفته و انتخابات بی‌تأثیر است. در مقابل این سیاست، بایستی تاریخ تحول جمهوری اسلامی و نقش سازنده‌ی دوره‌های مختلف انتخابات در آن تبیین شود تا اینکه مشخص گردد که در جمهوری اسلامی، اداره‌ی جامعه به انتخاب مردم متکی بوده و هست. به عبارت دیگر، انتخابات منصه‌ی ظهور اراده و قدرت مردم است و این رویکرد اجتماعی لازم است برجسته شود. ۲. نفی ضرورت: در این رویکرد، تلاش می‌شود که رأی افراد غیرضروری نشان داده و چنین شایع شود که به‌قدر کفایت دیگران حضور دارند و لذا نیازی به مشارکت ما نیست. بعضاً نیز این عدم ضرورت به‌دلیل نبود فرد یا کاندیدای خاصی توجیه می‌شود. درهر‌حال باید دانست که مشارکت حدومرز ندارد و لذا حضور بیشتر به واقعی‌تر شدن نتایج کمک می‌کند. لذا راهکار مقابله با این سیاست، نشان دادن نقش افراد در کلان انتخابات است. این موضوع باید تبیین شود که هر فرد در انتخابات ارزش خاص خود را دارد. ۳. نفی سلامت: در این رویکرد سعی می‌شود تا فرایند انتخابات نفی شود و در مجموع، اقدامی ناقص یا یک‌سویه ترسیم شود که نمی‌تواند اراده‌ی عموم را نشان دهد. در مقابل این رویکرد، لازم است شفافیت حقوقی و قاطعیت مدیریتی در اجرای قانون ملاک باشد تا هیچ‌کس نتواند حریم حق‌الناس را نقض کند. در مجموع، اتخاذ سیاستی مبتنی بر قانون‌گرایی، عدالت، انصاف و شفافیت، می‌تواند ابزارهای دشمنان را در فضای مجازی و عینی، ناکارآمد سازد.


برچسب‌ها: طرح های دشمن انتخابات سیاسی
[ جمعه 30 بهمن 1394 ] [ 11:14 ] [ نصر ]

جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش از ورود تانک کرار به چرخه این نیرو خبر داد و گفت: تانک کرار، تانکی است که وزارت دفاع با همکاری نیروهای مسلح ساخته و دارای قابلیت های بسیاری می باشد.

 http://aja.ir/Portal/Picture/ShowPicture.aspx?ID=ee1bd866-e157-47b1-b080-e3fbe1ed334c

 امیر سرتیپ کیومرث حیدری روز یکشنبه در حاشیه برگزاری همایش «طب رزم در جنگ آینده» در جمع خبرنگاران این مطلب را عنوان کرد و گفت: تانک کرار مشابه تانک ذوالفقار است که وارد چرخه نیروی زمینی ارتش شده است. وی در پاسخ به این سوال که برگزاری رزمایش مقابله با اقدامات تروریستی که پیش تر از سوی فرمانده نیروی زمینی ارتش عنوان شده بود، چه تاریخی برگزار می شود، افزود: رزمایش یادشده در دستور کار نزاجا قرار دارد اما زمان و مکان آن را در روزهای آتی اعلام می کنیم. جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش توضیح داد: اجرای رزمایش ها در دستور کار نیروی زمینی ارتش قرار دارد که برنامه اجرای آن در قالب رزمایش های دفاعی و امنیتی تنظیم شده و به طور قطع و یقین برگزار خواهد شد. امیر سرتیپ حیدری در پاسخ به این سوال که آیا تا پایان سال دستاورد جدیدی از نیروی زمینی ارتش رونمایی می شود یا خیر، تصریح کرد: دستاوردهای جدید نزاجا در روز 29 فروردین سال 95 (روز ارتش) رونمایی خواهند شد که در نیروی زمینی ارتش این دستاوردها در حوزه های رزمی، پشتیبانی رزمی و پشتیبانی خدمات رزمی می باشند که بیشتر در حوزه تجهیزات کارآمد در جنگ های نیابتی قرار دارند. وی اضافه کرد: این تجهیزات بیشتر با نگاه به تجهیزات انفرادی ضد ادوات زرهی، ضد خودرو و ضد ساختمان های بلندمرتبه بتنی طراحی و تولید شده اند. جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش همچنین یادآور شد: اکنون به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تانک ذوالفقار نیز در حال نهادینه شدن در نیروی زمینی ارتش است. این تانک دارای آپشن های بسیار خوب عملیاتی است که انشاءالله در آینده ای نزدیک و در کنار تانک کرار به تانک های روز و مجهزتر دنیا تبدیل خواهد شد. وی در پاسخ به این سوال که آیا خرید تانک T90 منتفی شده است، نیز گفت: بله، خرید این تانک منتفی شده چرا که در نیروهای مسلح اصل بر این است که ما پروژه های مشترک داشته باشیم و بتوانیم فناوری را به داخل کشور انتقال دهیم، از این رو ما دستور خرید تانک یادشده را نداریم.


برچسب‌ها: تانک کرار ورود تانک کرار به چرخه نیروی زمینی ارتش آجا نظامی امیر سرتیپ کیومرث حیدری
[ یک شنبه 25 بهمن 1394 ] [ 21:43 ] [ نصر ]
افسران - سوریه از ایران درخواست کمک پدافند هوایی کند، تمام‌قد کمک می‌کنیم
 فرمانده قرارگاه پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با تأکید بر اینکه هرگونه حضور در خاک سوریه بدون هماهنگی با دولت این کشور شکست به بار می‌آورد، گفت: دولت سوریه از ایران در زمینه پدافندی کمک‌ درخواست کند، تمام‌قد به آنان کمک می‌کنیم.

امیر فرزاد اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص) ارتش جمهوری اسلامی ایران در گفت‌وگو با خبرنگار دفاعی خبرگزاری تسنیم، درباره ادعای دولت عربستان برای اعزام نیروی زمینی به شمال سوریه، گفت: سوریه یک کشور بزرگ و اسلامی و صاحب دولت رسمی و ملتی غیور است که بیش از پنج سال است با تروریست‌ها مبارزه می‌کند و حضوری که بدون هماهنگی با دولت این کشور باشد، جز شکست و افتضاح چیزی به بار نمی‌آورد.

برچسب‌ها: سوریه ایران درخواست کمک پدافند هوایی آجا نظامی امیر اسماعیلی
[ یک شنبه 25 بهمن 1394 ] [ 21:41 ] [ نصر ]
[ یک شنبه 25 بهمن 1394 ] [ 21:39 ] [ نصر ]
[ یک شنبه 25 بهمن 1394 ] [ 21:37 ] [ نصر ]
[ یک شنبه 25 بهمن 1394 ] [ 21:35 ] [ نصر ]
مقام معظم رهبری:
ایشان افزودند: مسئولان به یاری پروردگار مشغول کار و تلاشند اما مراقب باشند که جنجالهای روزمره انتخاباتی آنها را سرگرم نکند و از پرداختن به مسائل مهم به ویژه اقتصاد غافل ننماید. حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز در دیدار فرماندهان و جمعی از پرسنل نیروی هوایی و پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی، ۲۲ بهمن و انتخابات را دو عید پرمضمون ملت ایران خواندند و با تأکید بر حضور چشمگیر و دشمن شکن مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال افزودند: حضور همگانی مردم در انتخابات ۷ اسفند نیز، به عنوان خونی تازه، عزت و اقتدار ایران و نظام را بیمه می کنند و اهداف دشمن حیله گر غدار را خنثی می کنند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری، ایشان با تجلیل از حضور مردمی در مراسم ۲۲ بهمن هر سال خاطرنشان کردند: حضو مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن در سی و هفت سال گذشته، حضور جسمی همراه با اراده و عزم و محبت و پشتیبانی بوده است و امسال نیز به فضل الهی حضور مردم در خیابانها، چشمگیر و دشمن شکن و مأیوس کننده بدخواهان خواهد بود. حضرت آیت الله خامنه ای برگزاری راهپیمایی ۲۲ بهمن را تکرار شادمانه عید انقلاب دانستند و با تأکید بر اینکه چنین مراسم مردمی مستمری در جهان بی نظیر است، افزودند: از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون، مردم در هر شرایطی اعم از شرایط سخت جوی و در دل مشکلات، همواره در مراسم عید انقلاب در ۲۲ بهمن حاضر بوده اند. ایشان افزودند: بخش قابل توجهی از کسانی که در سالهای اخیر در راهپیمایی شرکت کرده اند به اقتضای سن خود روزهای انقلاب و ۲۲ بهمن ۵۷ را ندیده اند و این سلسله تمام نشدنی نشان دهنده قدرت بازآفرینی انقلاب است. رهبر انقلاب اسلامی با تأکید بر اینکه نباید گذاشت خاطره این حادثه عظیم و به فراموشی سپرده شود، گفتند: باید حقیقت انقلاب همواره در ذهن مردم زنده بماند زیرا انقلاب اسلامی در نیمه راه خود است و برای استحکام پایه ها و رسیدن به اهداف والای خود، نیازمند زنده نگه داشتن اهداف اصلی است.

برچسب‌ها: امام خامنه ای بصیرت لبخند دشمن
[ یک شنبه 25 بهمن 1394 ] [ 21:33 ] [ نصر ]
[ یک شنبه 25 بهمن 1394 ] [ 21:31 ] [ نصر ]

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا(ص) از ورود سامانه توپخانه‌ای هوشمند کنترل دو منظوره سماوات به سامانه‌های پدافند هوایی خبر داد.

 http://aja.ir/Portal/Picture/ShowPicture.aspx?ID=7a2d7563-1dd8-4a53-b5e8-1002e84a3e04
 

 امیر سرتیپ فرزاد اسماعیلی در این رابطه افزود: سامانه سماوات دو منظوره است؛ دو منظوره به این معنی که هم می تواند اکتیو «Active» و هم پسیو «Passive» کار کند.

وی ادامه داد: سامانه اکتیو با سامانه راداری به صورت هوشمند اهداف را با رادار خود که اکتیو است، کشف می کند و اطلاعات این اهداف را به خود لوله های توپخانه مستقر در چند نقطه ساطع می کند؛ آنها به صورت خودکار بدون اینکه دست نیروی انسانی دخیل باشد روی این اهداف قفل (لاک) کرده و در ارتفاع پایین پدافند هوایی را برای ما تامین می کند؛ این نقش اکتیو آن است.

امیراسماعیلی گفت: اگر قرار باشد خود این سامانه مورد هجمه قرار بگیرد؛ یعنی هواپیمای حمله کننده بخواهد این سامانه را مورد هدف قرار بدهد بلافاصله سامانه راداری آن خاموش و سامانه «اپتیکی» آن وارد عمل می شود.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی با بیان اینکه وقتی سامانه اپتیکی وارد عمل می شود یعنی کاملا پسیو کار می کند، تصریح کرد: در این صورت هیچ فرستنده ای ندارد و هر چه که دارد گیرنده است؛ یعنی اطلاعات هدف را گرفته و به توپخانه می دهد و توپخانه بلافاصله علیه آن آتش می کند.

وی خاطرنشان کرد: توپخانه اش نیز به این شکل نیست که دو لوله توپ برای هر سامانه سماوات بکار گرفته شود؛ توپخانه قابلیت اتصال از دو سامانه توپخانه ای تا ۶ سامانه توپخانه ای را دارد.

سرتیپ اسماعیلی اصل اول در سامانه سماوات را «راداری» برشمرد و تصریح کرد: اصل دوم در سامانه سماوات «اپتیکی» است؛ اما اصل سوم این سامانه که بسیار حائز اهمیت است «حجم آتش» آن خواهد بود؛ یعنی شما بتوانید با حجم آتش، ضریب کشندگی را برای هدف بیشتر کنید


برچسب‌ها: فرمانده قرارگاه پدافند هوایی سامانه سماوات پدافند آجانظامی
[ پنج شنبه 22 بهمن 1394 ] [ 19:41 ] [ نصر ]
[ پنج شنبه 22 بهمن 1394 ] [ 19:36 ] [ نصر ]

متخصصان پیشکسوت و جوان نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران عملیات اورهال یک فروند هواپیمای میگ29 را به اتمام رساندند.به گزارش روابط  عمومی نهاجا، متخصصان نیروی هوایی ارتش با صرف 17 هزار نفرساعت کار عملیات اورهال هواپیمای میگ29 را به پایان رساندند.این جنگنده به مدت 5 سال  به دلیل اتمام زمان مجاز پرواز از چرخه عملیاتی خارج شده بود که با همت متخصصان داخلی به چرخه عملیاتی نیرو بازگشت.شایان ذکر است، این هواپیما پس از گذراندن موفقیت آمیز پروازهای آزمایشی ودیگر آزمایش های مربوطه با حضور آیت ا... شبستری امام جمعه و دکتر جبارزاده استاندار تبریز، امیرواحدی فرمانده پایگاه شهید فکوری  به ناوگان نیروی هوایی ارتش پیوست.

Slide Show Image


برچسب‌ها: اورهال هواپیماهای میگ29 در پایگاه شهید فکوری تبریز آجا نظامی
[ پنج شنبه 22 بهمن 1394 ] [ 19:34 ] [ نصر ]

افسران - رهبر معظم انقلاب: دشمن لبخند می‌زند اما مواظب باشید که پشت لبخند او چیست

 انتخابات مصداق «اِن تنصُروا الله یَنصُرکم» است. اگرجمهوری اسلامی را نصرت دهید آن وقت خداشما را نصرت می‌کند. از اول انقلاب تا امروز هم قدرت‌های مادی درجه یک دنیا روبه‌روی نظام اسلامی بودند و نتوانستند کاری از پیش ببرند.
 
* وقتی انتخابات همگانی می‌شود، کشور و نظام جمهوری اسلامی عزت پیدا می‌کند و بیمه می‌شود. آنوقت انتخابات برای همه‌ مردم فریضه ای می‌شود که باید در آن شرکت کنند.

برچسب‌ها: لبخند دشمن نیروی هوایی امام خامنه ای بصیرت
[ پنج شنبه 22 بهمن 1394 ] [ 19:33 ] [ نصر ]
[ پنج شنبه 22 بهمن 1394 ] [ 19:31 ] [ نصر ]
[ پنج شنبه 22 بهمن 1394 ] [ 19:29 ] [ نصر ]
[ پنج شنبه 22 بهمن 1394 ] [ 19:28 ] [ نصر ]
[ پنج شنبه 22 بهمن 1394 ] [ 19:26 ] [ نصر ]

افسران - بیست و دوم بهمن، عید حقیقی ملت ما

امام خامنه‌ای:
بیست و دوم بهمن، عید حقیقی برای ملت ماست. بیست و دوم بهمن، برای ملت ما در حکم عید فطری است که ملت در آن، از یک دوران روزه‌ی سخت خارج شد؛ دورانی که محرومیت از تغذیه‌ی معنوی و مادّی را بر ملت ما تحمیل کرده بودند. بیست و دوم بهمن، در حکم عید قربان است؛ زیرا در آن روز و به آن مناسبت بود که ملت ما اسماعیلهای خودش را قربانی کرد.

برچسب‌ها: 22 بهمن عید ملت ایران جشن پیروزی انقلاب امام خامنه ای
[ پنج شنبه 22 بهمن 1394 ] [ 19:24 ] [ نصر ]
[ پنج شنبه 22 بهمن 1394 ] [ 19:20 ] [ نصر ]

  صالحی فرمانده کل ارتش : درباره حضور داعش در استان دیالی و تهدید مرزهای ایران گفت: داعش در حدی نیست که بخواهد به مرزهای ما تجاوز کند. 

داعش تهدیدی برای مرزهای ایران نیست


برچسب‌ها: داعش سرلشکر صالحی آجا نظامی تهدید مرز
[ پنج شنبه 22 بهمن 1394 ] [ 19:17 ] [ نصر ]

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش نیز در حاشیه بزرگداشت امیر سرلشکر سلیمی در ستاد آجا در جمع خبرنگاران گفت: سرلشکر سلیمی به عنوان یک مدیر و نظامی شایسته توانست نیروهای قبل از انقلاب را به بعد از انقلاب به خوبی پیوند دهد.

 
http://aja.ir/Portal/Picture/ShowPicture.aspx?ID=974af8bf-1cfa-4d99-b1b5-bdca0306835d

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش نیز در حاشیه بزرگداشت امیر سرلشکر سلیمی در ستاد آجا در جمع خبرنگاران به ویژگی های شخصیتی این امیر سرافراز ارتش اسلام پرداخت و افزود: سرلشکر سلیمی به عنوان یک مدیر و نظامی شایسته توانست نیروهای قبل از انقلاب را به بعد از انقلاب به خوبی پیوند دهد.

وی با بیان اینکه سرلشکر سلیمی پیرو ولایت و اهل بیت(ع) بود، افزود: از ویژگی های این امیر سرافراز اسلام، علاقه مندی به اهل بیت(ع) بود به نحوی که باعث شده بود هیئت های عزاداری سید الشهدا (ع) در ارتش به همت این امیر ولایی بنیان گذاشته شود. همچنین ایشان در دفاع مقدس در کنار مقام معظم رهبری، در ستاد جنگ های نامنظم همراه با شهید دکتر چمران  و سپس در مسئولیت های کمیته مشورت حضرت امام(ره)، وزیری وزارت دفاع، فرماندهی کل ارتش و همچنین رئیس گروه مشاورین فرماندهی معظم کل قوا نقش بسزایی داشت. 


برچسب‌ها: حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم عقیدتی سیاسی آجا سرلشکر سلیمی آجا نظامی
[ جمعه 16 بهمن 1394 ] [ 22:7 ] [ نصر ]
پهپادها نقش مهمی در افزایش توان عملیاتی نیروهای هوایی در کمک رسانی به نیروهای سطحی دارند و در این پروسه می‌توانند با شناسایی و عکس برداری مختصات نقاط لازم را به نیروهای زمینی بدهند. 
 
 انهدام
جمهوری اسلامی ایران یکی از کشورهای سازنده  پهپاد های بدون سرنشین بوده که می‌تواند از این پهپادها در رصد عملیاتی دشمن استفاده کرده و نتایج را به مرکز فرماندهی برای تصمیمات آینده برساند و این پروسه یقینا باعث افزایش امنیت ملی می‌گردد.  اخیرا سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مبادرت به تولید پهپاد  "شاهد 129"  نموده که البته این پهپاد دو سال پیش تولید شده بود و اخیرا پروسه مسلح سازی آن به نمایش تلویزیونی درآمد و این موضوع نشان دهنده دستاورد دیگری در نیروهای مسلح بود.

برچسب‌ها: انهدام پادگان‌های اسرائیل پهپاد "شاهد 129" سپاه پاسداران نظامی
ادامه مطلب
[ جمعه 16 بهمن 1394 ] [ 22:2 ] [ نصر ]
[ جمعه 16 بهمن 1394 ] [ 22:0 ] [ نصر ]
[ جمعه 16 بهمن 1394 ] [ 21:58 ] [ نصر ]
[ جمعه 16 بهمن 1394 ] [ 21:57 ] [ نصر ]
[ جمعه 16 بهمن 1394 ] [ 21:56 ] [ نصر ]
[ جمعه 16 بهمن 1394 ] [ 21:55 ] [ نصر ]
[ جمعه 16 بهمن 1394 ] [ 21:54 ] [ نصر ]
 
امام خمینی(ره) در 12 بهمن 1357 پس از سال‌ها دوری و تبعید به کشور بازگشت. ایران اسلامی شاهد بزرگترین و تاریخی‌ترین استقبال بود. امام خمینی پس از سال‌ها دوری و تبعید به کشور بازگشت. ایران اسلامی شاهد بزرگترین و تاریخی‌ترین استقبال بود. حضور میلیونی مردم که صف مستقبلین را از فرودگاه تهران تا بهشت زهرا امتداد داده بود، حاکی از عشق و علاقه بی‌نظیر آنها به رهبر خویش بود. عکاسان به تبت این  لحظه تاریخی پرداختند. که تعدادی از این عکس در زیر مشاهده فرمایید.
 

1 -آیت‌الله سید‌مرتضی پسندیده برادر امام خمینی پس از دیدار با ایشان از هواپیما خارج می‌شود. 12 بهمن1357

2.آغازین لحظات ورود امام خمینی به خاک ایران 12 بهمن1357.

3- سالن فرودگاه مهرآباد تهران.لحظاتی که سرود «خمینی ای امام»در حضور رهبر کبیر انقلاب اجرا شد.

 4 -سالن فرودگاه مهرآباد تهران. لحظاتی که متن خیر مقدم به امام خمینی قرائت می‌شد

5‌-‌عزیمت امام‌خمینی از فرودگاه مهرآباد به سوی بهشت زهرا در میان استقبال میلیونی مردم

6 - عزیمت امام خمینی از فرودگاه مهرآباد به سوی بهشت زهرا در میان استقبال میلیونی مردم

7- فرود آمدن هلیکوپتر حامل امام خمینی(ره) در بهشت زهرای تهران در میان میلیون ها نفر استقبال کننده

8 -لحظات اولیه خروج امام خمینی از هلیکوپتر در میان میلیون‌ها نفر استقبال کننده

9 - لحظات اولیه استقرار امام خمینی در جایگاه سخنرانی در بهشت زهرای تهران

10- لحظات اولیه استقرار امام خمینی در جایگاه سخنرانی در بهشت زهرای تهران

11- لحظات اولیه استقرار امام خمینی درجایگاه سخنرانی در بهشت زهرای تهران

12- قرائت قرآن درحضورامام خمینی در بهشت زهرای تهران

13-آیت‌الله محی‌الدین انواری و حجت‌الاسلام ناطق‌نوری در گفت‌وگو با امام خمینی در لحظات اولیه استقرار در جایگاه سخنرانی در بهشت زهرای تهران

14-امام خمینی در حال ایراد سخنرانی تاریخی در بهشت زهرا

15- امام خمینی در حال ایراد سخنرانی تاریخی در بهشت زهرا


برچسب‌ها: امام خمینی (ره) دهه فجر انقلاب پیروزی انقلاب اسلامی تصاویر ورود امام خمینی به کشور
[ جمعه 16 بهمن 1394 ] [ 21:50 ] [ نصر ]

فرمانده معظم کل قوا با صدور پیامی درگذشت نظامی متدین و متعهد، امیر سرلشکر محمد سلیمی را تسلیت گفتند.

 

متن پیام تسلیت رهبر معظم انقلاب اسلامی به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

با تأسف و تأثر اطلاع یافتم که دوست و همکار دیرین اینجانب در فعالیت های نظامی، امیر سرلشکر محمد سلیمی رحمت الله علیه پس از مدتی بیماری دشوار، دارفانی را وداع گفته و به لقاءالله پیوسته است. این نظامی متدین و متعهد از جمله ی معدود یاران ارتشی است که از آغازین هفته های پیروزی انقلاب، وسیله ی ارتباط فعال ارتش با دستگاه انقلاب و نظام جمهوری اسلامی و عنصر مؤثر در جذب بدنه ی متعهد ارتش به خدمات انقلاب بود و در طول دهها سال در مراکز حساس نظامی همچون وزارت دفاع و فرماندهی ارتش و سرپرستی دفتر مشاورت امام در نیروهای مسلح و ریاست ستاد مرکز جنگهای نامنظم در سالهای اول دفاع مقدس، خدمات ارزنده ای به جای آورد. اینجانب مصیبت درگذشت این همکار صَدیق را به خاندان محترم و بازماندگان و همکاران ایشان در نیروهای مسلح تسلیت می گویم و علوّ درجات او را از خداوند متعال مسألت می کنم.

                                                                                                                               سید علی خامنه ای

                                                                                                            11 بهمن 94


برچسب‌ها: تسلیت درگذشت امیر سرلشکر محمد سلیمی از زبان رهبری تسلیت نظامی آجا
[ دو شنبه 12 بهمن 1394 ] [ 20:5 ] [ نصر ]

سرلشکر صالحی فرمانده کل ارتش

 سرلشکر صالحی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران : در اختتامیه رزمایش بزرگ دریایی ولایت 94، در عرشه ناو جماران ضمن تبریک ایام الله دهه مبارک فجر محضر فرماندهی معظم کل قوا و ملت شهید پرور ایران اسلامی، گفت: قدرت‌نمایی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران به صورت پیوسته از خلیج‌فارس، دریای عمان، سواحل مکران، شمال اقیانوس هند و آب‌های آزاد و بین‌المللی برای حفظ سیادت دریایی جمهوری اسلامی ایران در عرصه دریاها ادامه دارد.

برچسب‌ها: قدرت‌نمایی نیروی دریایی ارتش سرلشکر صالحی نظامی آجا
[ دو شنبه 12 بهمن 1394 ] [ 19:58 ] [ نصر ]
اخیرا فرمانده سابق کل ارتش به دیار باقی شتافت.
 ارتش جمهوری اسلامی ایران نماد رشادت ها و پایمردی های بسیاری در دوران دفاع مقدس است و فرماندهان بسیاری از این نهاد نظامی در دوران دفاع مقدس از خود ایثار و فداکاری نشان دادند. 
یکی فرماندهان آجا امیر سرلشکر ستاد "محمد سلیمی" فرمانده سابق کل ارتش و از رزمندگان و  فرماندهان دوران دفاع مقدس بود که در زمان جنگ تحمیلی و پس از آن نقش مهمی در توسعه فرهنگ مقاومت و شهادت داشت. 

سرلشکر  "محمد سلیمی"  وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در دوران جنگ تحمیلی بوده و دومین فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران است که از خرداد ۱۳۷۹ و پس از امیر سرلشکر ستاد "علی شهبازی"  با ارتقاء درجه‌اش از سرتیپی به سرلشکری به فرماندهی ارتش رسید.
سرلشکر ستاد
وی که در زمان جنگ ایران و عراق مسئول دفتر مشاوره امام  خمینی  (ره ) در امور نظامی و مسئول ستاد جنگ‌های نامنظم بوده‌است یک روز پس از انتصاب به فرماندهی کل ارتش، نشان درجه یک  "نصر" را دریافت نمود. در شهریور ۱۳۸۴  امیر سرلشکر "عطاءالله صالحی"   جانشین وی گردید.
سرلشکر سلیمی در دهم بهمن ماه 94 به دیار باقی شتافت 
درگذشت رزمنده دفاع مقدس سرلشکرسلیمی به خدمت فرمانده معظم کل قوا و همه ارتشیان عزیز و ایثارگر وخانواده محترم ایشان تسلیت عرض می نمایم

برچسب‌ها: سرلشکر ستاد "محمد سلیمی" تسلیت درگذشت رزمنده دفاع مقدس نظامی آجا
[ دو شنبه 12 بهمن 1394 ] [ 19:56 ] [ نصر ]
.: Weblog Themes By Salehon.ir :.
درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
حمایت می کنیم

جهت دریافت برنامه های رادیو افسران کلیک کنید

امکانات وب