وبلاگ رقص دانش
وبلاگ خبری، علمی ، آموزشی و ... 
قالب وبلاگ
نويسندگان
آخرين مطالب
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان وبلاگ نصرآوران و آدرس nasravaran.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





پيوندهای روزانه
طراح قالب

 

 

احادیث همان سخنان به‌‌یادگارمانده از معصومین (ع) هستند که می‌شود با بهره‌‌بردن از آن‌ها در همه‌ی جهات زندگی، به سعادت دنیوی و اُخروی رسید.

برای تقویت معنویت در وجود‌مان، خودشناسی، آشنایی و هم‌سو شدن با تفکر معصومین (ع)، حدیثی ارزشمند از امام حسین (ع) به محضر مخاطبان گرامی تقدیم می‌شود:

«أَهْلَکَ النّاسَ إثْنانِ: خَوْفُ الْفَقْرِ وَ طَلَبُ الْفَخْرِ.»

«دو چیز مردم را هلاک و بیچاره کرده است؛ یکی ترس از این که مبادا در آینده فقیر و نیازمند دیگران شوند و دیگری فخر کردن و مباهات بر دیگران است.»

(بحارالانوار، جلد ۷۵، صفحه ۵۴، حدیث ۹۶)


برچسب‌ها: عوامل هلاکت انسان از منظر امام حسین (ع) احادیث
[ جمعه 27 ارديبهشت 1398 ] [ 19:17 ] [ نصر ]

 


برچسب‌ها: سیری در کتاب‌های مقتل امام حسین (ع) «مقتل ابومخنف» گامی بلند در مسیر مقتل‌نویسی مذهبی
[ جمعه 27 ارديبهشت 1398 ] [ 19:14 ] [ نصر ]

به تصریح روایات، آماده کردن سلاح و کسب مهارت نظامى که مناسب با هر عصرى باشد، براى شرکت در سپاه حضرت مهدى علیه السلام از وظایف منتظران است.

امام صادق علیه السلام فرمود: «لیعدن احدکم لخروج القائم علیه السلام و لوسهما، فان الله تعالى اذا علم ذلک من نیته رجوت لان ینسئ فى عمره حتى یدرکه (فیکون من اعوانه و انصاره) .

هر یک از شما باید براى خروج حضرت قائم علیه السلام هر چند به اندازه یک تیر، مهیا کند . هر گاه خداى تعالى چنین نیتى از او ببیند، امیدوارم عمرش را طولانى کند تا آن حضرت را درک کند (و در زمره یاران و همراهانش قرار گیرد) .

همچنین امام کاظم علیه السلام فرمود: «من ارتبط دابه متوقعا به امرنا و یغیظ به عدونا و هو منسوب الینا ادر الله رزقه، و شرح صدره و بلغه امله و کان عونا على حوائجه .

هر کس مرکبى را به انتظار امر ما نگاه دارد و به سبب آن دشمنان ما را خشمگین سازد در حالى که خودش به ما منسوب باشد، خداوند روزیش را فراخ گرداند، به او شرح صدر عطا کند، او را به آرزویش برساند و در رسیدن به خواسته هایش او را یارى کند .»


برچسب‌ها: آمادگى نظامى براى ظهور امام زمان علیه السلام
[ جمعه 27 ارديبهشت 1398 ] [ 19:13 ] [ نصر ]

 

 

حفظ و تقویت پیوند قلبى با امام عصر (عج) و تجدید دایمى عهد و پیمان با آن حضرت یکى دیگر از وظایف مهمى است که هر شیعه منتظر در عصر غیبت‏بر عهده دارد.

بدین معنا که یک منتظر واقعى حضرت حجت(ع)، على رغم غیبت ظاهرى آن حجت الهى هرگز نباید احساس کند که در جامعه رها و بى‏مسؤولیت رها شده و هیچ تکلیفى نسبت‏به امام و مقتداى خود ندارد.

این موضوع در روایات بسیارى مورد تاکید قرار گرفته است که در این مجال به برخى از آنها اشاره مى‏کنیم:

در روایتى که از امام محمد باقر(ع) نقل شده آن حضرت در تفسیر این کلام خداى تعالى: «یا ایهاالذین آمنوا اصبروا و صابروا و رابطوا و اتقوالله لعلکم تفلحون‏» فرمودند:

«اصبروا على اداءالفرائض و صابرو عدوکم و رابطوا امامکم [المنتظر]

«بر انجام واجبات صبر کنید و با دشمنانتان پایدارى کنید، و پیوند خود را با امام منتظرتان مستحکم نمایید».

همچنین امام صادق ،(ع)، در روایت دیگرى که در تفسیر آیه مزبور وارد شده مى‏فرمایند:

«اصبروا على‏الفرایض، و صابروا على‏المصائب و رابطوا على‏الائمه‏»

«بر واجبات صبر کنید و یکدیگر را بر مصائب به صبر وادارید و خود را بر پیوند با امامان [و یارى آنها] ملتزم سازید.»

روایات دیگرى نیز به همین مضمون از امام جعفر صادق و امام‏موسى‏کاظم (ع)، وارد شده است که به جهت رعایت اختصار از ذکر آنها خوددارى مى‏کنیم.

این که مى‏بینیم در روایتهاى متعددى امامان ما شیعیان خود را به تجدید عهد و بیعت‏با امام زمان خود سفارش کرده و از آنها خواسته‏اند که در آغاز هر روز و حتى بعد از هر نماز واجب، دعاى عهد بخوانند، همه نشان از اهمیت پیوند دائمى شیعیان با مقام عظماى ولایت و حجت‏خدا دارد.

یکى از مشهورترین دعاهاى عهد، دعایى است که مرحوم سید بن طاووس آن را در کتاب ارزشمند «مصباح‏الزائر» به نقل از امام صادق،(ع) ، روایت کرده و در ابتداى آن آمده است که:

«من دعا بهذا الدعا اربعین صباحا کان من انصار القائم(ع)، و ان مات قبل ظهوره احیاه‏الله تعالى، حتى یجاهد معه، و یکتب له بعدد کل کلمه منه الف حسنه، و یمحى عنه الف سیئه و …»

«هر کس چهل روز این دعا را بخواند از یاوران حضرت قائم،(ع) خواهد بود، و اگر پیش از ظهور آن حضرت بمیرد، خداى تعالى او را زنده خواهد کرد، تا در رکاب آن جناب جهاد نماید. و به شماره هر کلمه از آن هزار حسنه برایش نوشته مى‏شود، و هزار کار بد از او محو مى‏گردد.»

به دلیل اهمیت و اعتبار مضمون این دعاى شریف در اینجا بخشى از آن را نقل مى‏کنیم:

بعد از ذکر خدا و درود و صلوات بر امام غائب چنین آمده است:

«اللهم انى اجدد له فى صبیحه یومى هذا و ماعشت من ایام حیاتى عهدا و عقدا و بیعه له فى عنقى لا احول عنها و لاازول ابدا، اللهم اجعلنى من انصاره و اعوانه و الذابین عنه و المسارعین الیه فى قضاء حوائجه و الممتثلین لاوامره و نواهیه و المحامین عنه و السابقین الى ارادته و المستشهدین بین یدیه‏». (۱۲)

«بار خدایا! من در بامداد این روز و تمام دوران زندگانیم، عهد و عقد و بیعتى را که از آن حضرت بر گردن دارم با او تجدید مى‏کنم ، که هرگز از آن عهد و بیعت‏بر نگردم و بر آن پایدار بمانم.

بار خدایا مرا از انصار و یاران آن حضرت و مدافعان از حریم مقدس او، و شتابندگان در پى انجام مقاصدش و امتثال کنندگان دستورات و اوامر و نواهیش ، و حمایت کنندگان از وجود شریفش، و سبقت جویان به سوى خواسته‏اش و شهید شدگان در رکاب و در حضور حضرتش قرار ده‏».

دقت در عبارتهاى بالا مى‏تواند تصویرى روشن از مفهوم عهد و پیمان باامام و حجت زمان به ماارائه دهد، عهد و پیمانى ناگسستنى براى یارى و نصرت امام زمان خود و اطاعت مخلصانه و تا پاى جان از اوامر و نواهى او.

آیا اگر هر شیعه منتظر در آغاز هر روز، با حضور و توجه، چنین عهد و پیمانى را با امام و مقتداى خود تجدید نماید، هرگز تن به رکود، ذلت و خوارى و ظلم و بى‏عدالتى خواهد داد؟

آیا هرگز حاضر خواهد شد که به رضاى مولا و سرور خود بى‏اعتنایى کند و تن به گناه و معصیت دهد؟ مسلما خیر و بدون هیچ تردیدى اگر در جامعه‏اى چنین فرهنگى حاکم شود و همه تنها در پى رضاى امام زمان خود باشند ، آن جامعه هرگز دچار بحران فرهنگى ، از خودبیگانگى، یاس و نومیدى و انحطاط نخواهد شد.

این نکته نیز مسلم است که اگر همه شیعیان با همدلى و همراهى دست‏بیعت و یارى به سوى مولا و سرور خود دراز کنند و بر نصرت او متفق شوند دیرى نخواهد پایید که فرج مولایشان را درک خواهند کرد و براى همیشه از ظلمها و ذلتها رهایى‏خواهند یافت. چنانکه در توقیع شریفى که بیش ازاین نیز به بخشى از آن اشاره شد آمده است:

«لو ان اشیاعنا، و فقهم الله لطاعته، على اجتماع من‏القلوب فى‏الوفاء بالعهد علیهم لما تاخر عنهم‏الیمن بلقائنا و لتعجلت لهم‏السعاده بمشاهدتنا على حق المعرفه و صدقها منهم بنا».

«اگر شیعیان ماکه خداوند آنان را در اطاعتش یارى دهد، در وفاى پیمانى که از ایشان گرفته شده یکدل و مصمم باشند، نعمت لقاى ما از آنان به تاخیر نمى‏افتد و سعادت دیدار ما براى آنها با معرفت کامل و راستین نسبت‏به ما تعجیل مى‏گردد»


برچسب‌ها: پیوند با مقام ولایت
[ جمعه 27 ارديبهشت 1398 ] [ 19:12 ] [ نصر ]

 

 

ولایت تکوینى بدین معناست که حضرات معصومین علیهم السلام به اذن و اراده الهى، مى‏توانند در مقام تکوین و عینیات خارجى، دخل و تصرف کنند، مانند معجزات انبیاء علیهم السلام و کرامات اولیاء علیهم السلام، و ولایت تشریعى، به معناى ولایت و سرپرستى جامعه و مؤمنین است . امامان معصوم علیهم السلام، هر کدام در زمان خود، ولى و سرپرست جامعه بوده و مردم را هدایت تشریعى مى‏کنند .
از جمله وظایف مهم منتظران در زمان غیبت، چنگ زدن به ریسمان ولایت اهل بیت علیهم السلام است . امام صادق علیه السلام فرمودند:
«طوبى لشیعتنا المتمسکین بحبلنا فى غیبه قائمنا;
خوشا به حال شیعیان ما! آنان که در زمان غیبت قائم ما به ریسمان [ولایت] ما تمسک مى‏جویند .»
همچنین امام سجاد علیه السلام فرمودند:
«من ثبت على موالاتنا «ولایتنا» فى غیبه قائمنا اعطاه الله عزوجل اجرالف شهید من شهداء بدر و احد;
هر کس در غیبت قائم ما بر دوستى [و عقیده به امامت ما] ثابت قدم باشد، خداى متعال اجر هزارشهید از شهداى بدر و احد به او عطا مى‏کند .»
و نیز امام صادق علیه السلام فرمود:
«یاتى على الناس زمان یغیب عنهم امامهم;
زمانى بر مردم فرا رسد که پیشوایشان از آنان غایب گردد .»
زراره پرسید: در آن زمان مردم چه کنند؟ امام علیه السلام فرمود:
«یتمسکون بالامر الذى هم علیه حتى یتبین لهم;
به همان امر [ولایتى] که برآنند چنگ زنند، تا برایشان آشکار شود .


برچسب‌ها: تمسک به ریسمان ولایت اهل بیت علیهم السلام
[ جمعه 27 ارديبهشت 1398 ] [ 19:11 ] [ نصر ]
 

امیر سرتیپ کیومرث‌ حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در حاشیه رژه روز ارتش، با حضور در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ارتش با تاکید بر اینکه باید روی پای خود بایستد آماده است تا اگر خطری موجودیت نظام جمهوری اسلامی را تهدید کند، در مقام پاسخگویی قاطع براید.

اگر خطری نظام را تهدید کند، پاسخ قاطع می‌دهیموی افزود: به لطف خدا تا کنون هیچ خطری امنیت کشور ما را تهدید نمی کند، با این وجود نیروهای ارتش از جمله نیروی زمینی در نهایت آمادگی هستند.

فرمانده نزاجا تصریح کرد: در طول سال دستاوردهای جدید را معرفی می کنیم و امروز هم بخشی از این دستاوردها در معرض نمایش قرار گرفت و بخش دیگری نیز در روز های آینده رونمایی می شود. 

انتهای پیام/

اگر خطری نظام را تهدید کند، پاسخ قاطع می‌دهیم


برچسب‌ها: خطر تهدید نظام پاسخ قاطع امیر حیدری نظامی
[ جمعه 27 ارديبهشت 1398 ] [ 19:6 ] [ نصر ]
 

امیر دریادار دوم منصور روح الامینی، فرمانده هوادریای نیروی دریایی ارتش درباره شعار سال به عنوان "رونق تولید" اظهار کرد: "رونق تولید" یکی از مسائل بسیار حیاتی بوده که از سوی مقام معظم رهبری (مدظله العالی) به خوبی گوشزد و مطرح شده است.

خودکفایی نیروی دریایی ارتش در بخش سطحی و زیر سطحی

فرمانده هوا دریای نیروی دریایی ارتش ادامه داد: نیروی دریایی به علت تحریم ها، از لحاظ نظامی تولیدات خود را شروع کرده و این نیرو امروز در بخش سطحی و زیرسطحی به خودکفایی کامل رسیده است.

خودکفایی نیروی دریایی ارتش در حوزه سطحی و زیر سطحی


برچسب‌ها: خودکفایی نیروی دریایی ارتش حوزه سطحی و زیر سطحی نظامی
[ جمعه 27 ارديبهشت 1398 ] [ 19:4 ] [ نصر ]
 

۱۶ فرورین ۱۳۹۵ بود که معاون هماهنگ کننده ارتش از اعزام نیرو‌های تیپ ۶۵ نوهد به سوریه به منظور عملیات مستشاری در این کشور خبر داد.

چهار «کلاه سبزی» که در سوریه به شهادت رسیدند

چند روزی از اعلام خبر اعزام نیرو‌های نوهد به سوریه نگذشته بود که خبر حمله گسترده گروه تروریستی جبهه النصره و حضور مستشاران ایرانی در مقابل این گروه و در ادامه شهادت چهار تن از نیرو‌های ارتش منتشر شد.

شهید مدافع حرم محسن قوطاسلو (استان تهران، شهرستان پاکدشت)

شهید مدافع حرم مجتبی ذوالفقارنسب (استان فارس، شهرستان جهرم)

شهید مدافع حرم مجتبی یداللهی منفرد (استان تهران، شهرستان شهریار)

شهید مدافع حرم مرتضی زرهن (استان خراسان شمالی، شهرستان شیروان)

بیشتر بخوانید:

چهار «کلاه سبزی» که در سوریه به شهادت رسیدند


برچسب‌ها: شهادت چهار «کلاه سبزی» ارتش سوریه نظامی
[ جمعه 27 ارديبهشت 1398 ] [ 19:2 ] [ نصر ]
 

با دستور و نظارت امیر دریادار «حبیب‌الله سیاری» فرمانده قرارگاه عملیات امداد ذوالفقار ارتش در خوزستان، عملیات احداث و روانه‌سازی پل شناور بی‌ام‌پی در منطقه محصور در سیل کوت عبداللّه توسط گروه مهندسی رزمی ۴۲۲ نیروی زمینی ارتش در اهواز انجام شد. بنا بر گزارش‌ها با احداث این پل ارتباط زمینی روستاهای کوت عبداللّه با اهواز دوباره برقرار و عملیات امدادرسانی به این مناطق تسهیل شد.

نصب پل شناور توسط گروه مهندسی۴۲۲ اهوازبا دستور دریادار سیاری

این پل شناور دارای طول تقریبی ۱۰۰ متر بوده و از ۱۵ قطعه تشکیل شده است که توسط کارکنان گروه مهندسی ۴۲۲ احداث و عصر امروز روانه‌سازی شد.

ادامه مطلب:نصب پل شناور توسط گروه مهندسی۴۲۲ اهواز +فیلم


برچسب‌ها: نصب پل شناور گروه مهندسی۴۲۲ اهواز +فیلم نظامی
[ جمعه 27 ارديبهشت 1398 ] [ 19:1 ] [ نصر ]
 

سپهبد علی صیاد شیرازیاز فرماندهان ارتش در دوران دفاع مقدس بود که نقش به سزایی در شکست منافقین در عملیات مرصاد داشت.

صیاد، شکارچی بزرگ منافقین + فیلم

شهید صیاد شیرازی در عملیات مرصاد همه تجهیزات منافقین را منهدم و بیشتر از دو هزار نفر از عناصر منافقین را به هلاکت رساند.

امروز بیستمین سالگرد شهادت سپهبد علی صیاد شیرازی است.

 

مشاهده فیلم:صیاد، شکارچی بزرگ منافقین 


برچسب‌ها: صیاد، شکارچی بزرگ منافقین + فیلم نظامی
[ جمعه 27 ارديبهشت 1398 ] [ 19:0 ] [ نصر ]
 

انبه یکی از بهترین و خوشمزه‌ترین میوه‌هایی است که سرشار از مواد مغذی است و از ابتلا به بیماری‌های مختلف جلوگیری می‌کند.

میوه‌ای که قاتل کلسترول است!

براساس گزارش «فودایت‌سیف»، دلایل زیادی برای مصرف روزانه انبه وجود دارد. در اینجا با برخی از خواص این میوه شگفت‌انگیز آشنا خواهید شد.

بیشتر بخوانید:کاهش سطح کلسترول با مصرف انبه


برچسب‌ها: میوه‌ای که قاتل کلسترول است! انبه سلامتی
[ جمعه 27 ارديبهشت 1398 ] [ 18:58 ] [ نصر ]
.: Weblog Themes By Salehon.ir :.
درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
حمایت می کنیم

جهت دریافت برنامه های رادیو افسران کلیک کنید

امکانات وب