وبلاگ رقص دانش
وبلاگ خبری، علمی ، آموزشی و ... 
قالب وبلاگ
نويسندگان
آخرين مطالب
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان وبلاگ نصرآوران و آدرس nasravaran.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





پيوندهای روزانه
طراح قالب
نفس کسی که بخاطر مظلومیت ما اندوهگین شود، تسبیح است و اندوهش برای ما، عبادت است و...



قال الصادق علیه السلام:

نفس المهموم لظلمنا تسبیح و همه لنا عبادة و کتمان سرنا جهاد فی سبیل الله.ثم قال ابو عبد الله علیه السلام: یجب ان یکتب هذا الحدیث بالذهب.

امام صادق علیه السلام فرمود: نفس کسی که بخاطر مظلومیت ما اندوهگین شود، تسبیح است و اندوهش برای ما، عبادت است و پوشاندن راز ما جهاد در راه خداست.سپس امام صادق علیه السلام افزود: این حدیث را باید با طلا نوشت!
                     
  امالی شیخ مفید، ص .


برچسب‌ها: حدیث مذهبی گریه بر مظلومیت حسین محرم
[ پنج شنبه 30 مهر 1394 ] [ 16:0 ] [ نصر ]
تجربه دو سال گذشته نشان می دهد حسن روحانی اصرار داشت که در روزهایی که دست کم خود او آنها را تاریخی قلمداد می کرده، دقیقا در همان شب در تلویزیون به گفت و گوی زنده با مردم بنشیند.
گروه سیاسی صراط - پخش همزمان مصاحبه تلویزیونی روحانی و قسمت آخر برنامه خندوانه که ظاهرا پربیننده ترین برنامه صداوسیما در سال 94 بوده، واکنش های متعددی را به دنبال داشته است. به گزارش صراط، اینکه این اتفاق تقصیر رسانه ملی بود یا تیم رسانه ای دولت، محل بحث نیست اما آنچه مسلم است اینکه تجربه دو سال گذشته نشان می دهد حسن روحانی اصرار داشت که در روزهایی که دست کم خود او آنها را تاریخی قلمداد می کرده، دقیقا در همان شب در تلویزیون به گفت و گوی زنده با مردم بنشیند. این موضوع در مورد روز تصویب جزییات طرح اجرای برجام در مجلس نیز صدق می کند و بر اساس آنچه پیش بینی می شد روحانی در تلویزیون ظاهر شد اما از شواهد پیداست که بیشتر مردم ترجیح دادند تا به جای اظهارات روحانی درباره برجام، مسائل اقتصادی و ابهامات مربوط به رکود، آخرین قسمت برنامه خندوانه را تماشا کنند.  آمار نظرسنجی صراط نیوز هم، این موضوع را تصدیق می کند؛ در پاسخ به این سوال که بین مصاحبه روحانی و خندوانه کدام برنامه را تماشا کردید، بیش از 58 درصد مخاطبان صراط، گزینه خندوانه و تنها نزدیک به 25 درصد آنها روحانی را انتخاب کرده اند. حدود 17 مابقی نیز هیچ کدام از این دو را تماشا نکرده اند.

چرا مردم خندوانه را به روحانی ترجیح دادند؟

واقعا دلیل ترجیح خندوانه به مصاحبه روحانی چیست؟ آیا اظهارات روحانی تکراری شده است؟ آیا مسائلی که از نظر او مهم تلقی می شوند از نگاه مردم اهمیت خاصی ندارند؟ و یا عوامل دگیری در این مورد اثرگذار بوده اند؟

برچسب‌ها: خندوانه حسن روحانی دلیل ترجیح برنامه خندوانه به گفتگوی حسن روحانی
[ پنج شنبه 30 مهر 1394 ] [ 15:58 ] [ نصر ]
فرهنگستان زبان و ادب فارسی، معادل فارسی کلمات «اکشن»، «آلبوم» و «آماتور» را کلمات «حرکت»، «جنگ» و «غیر حرفه‌ای» قرار داده است.

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ همزمان با شکل‌گیری مشروطیت در ایران، ترجمه‌هایی در زبان فارسی شکل می‌گیرد و به تبع آن انواع ادبی دیگری چون رمان، شعر سپید و داستان کوتاه در ادبیات ایران ایجاد می‌شود. این تغییر و تحولات اصطلاحات و کلمات جدیدی را به زبان فارسی وارد کرد. ورود کلمات به زبان فارسی در دوره‌های بعد نیز ادامه پیدا می‌کند و زبانمان را به جایی می‌رساند که به زحمت می‌توان رد پای زبان فارسی دری را در کلمات جستجو کرد. برخی زبان فارسی امروزمان را بیشتر زبان فارسی لاتین می‌دانند. این مسئله به خصوص در مقایسه با کشورهای فارسی زبان دیگر خود را به خوبی نشان می‌دهد. انگار کلمات لاتین برای ایرانیان جذابیت زیادی داشته است. البته یک تنه نمی‌توان به قاضی رفت در این میان نبود معادل‌های مناسب در این امر دخیل بود. هرچند به راحتی نمی توان از کنار تاثیر زمان معادلسازی کلمات لاتین گذشت. برخی کلمات سال‌های متمادی توسط مردم به‌کار می‌رود و پس از آن به معادلسازی کلمه می‌اندیشند. بدیهی است در چنین شرایطی معادل کلمه لاتین رواج پیدا نکند.
 
1- «اکشن»: معادل آن را کلمه «حرکت» قرار داده‌اند. این کلمه در زبان فارسی به صورت‌های مختلف از جمله به عنوان جزء اسمی فعل مرکب «حرکت کردن» استفاده می‌شود. این کلمه در متون قدیم از جمله گلستان سعدی دیده می‌شود:
دست از این حرکت کوتاه کن که واقعه‌ها در پیش است و دشمنان از پس.
این کلمه در زبان امروز به عنوان معادل کلمه لاتین استفاده نمی‌شود. دلیل آن را می‌توان در تناسب نداشتن معنای این کلمه با کلمه لاتین جستجو کرد.
 
2- «آلبوم»: معادل این کلمه را «جنگ» وضع کرده‌اند. این کلمه در متون قدیم وجود ندارد و نمونه کاربرد آن را تنها می‌توان در سریال‌هایی که در دهه 70 و 80 با عنوان «جنگ» ساخته می‌شد، پیدا کرد. اما پس از آن دیگر شاهد کاربرد آن در زبان فارسی نبودیم. این کلمه به مجموعه آیتم‌هایی اطلاق می‌شد که از کنار هم قرار گرفتن آن، سریال طنز ساخته می‌شد. شاید دلیل قرار دادن کلمه «جنگ» به عنوان لاتین شباهتی باشد که استادان فرهنگستان زبان و ادب فارسی میان این کلمه و «آلبوم» احساس کرده‌اند. اما کاربرد فراوان کلمه لاتین و زمان نامناسب ساخت کلمه معادل سبب شد، کلمه در زبان فارسی کاربردی نداشته باشد.
 
3- «آماتور»: معادل این کلمه را «غیر حرفه‌ای» ساخته‌اند. این معادل تز ترکیب دو اسم ساخته شده است در این ترکیب کاربرد کلمه عربی «غیر» را مشاهده می‌کنیم. در قدیم کلمه «حرفه» را به معنای «شغل» استفاده می‌کردند. این کلمه در ترکیب با «غیر» تغییر معنا می‌دهد و منظور از آن «فرد با مهارت» است. البته نباید از یاد برد کلمه «حرفه‌ای» امروزه به معنای «فرد دارای مهارت بالا» نیز استفاده می‌شود. این معادل در زبان امروز کاربرد زیادی ندارد. علت آن به زمان ساخت کلمه باز می‌گردد. در صورتی که این معادل هنگام ورود کلمه به زبان فارسی ساخته می‌شد، احتمال کاربرد بیشتر آن وجود داشت.

برچسب‌ها: معادل فارسی کلمات واژه های فارسی
[ پنج شنبه 30 مهر 1394 ] [ 15:56 ] [ نصر ]
 اگر روحیه بسیجی کنار برود
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای براساس "بینشی قرآنی" جایگاهی والا برای تاریخ قائل هستند: «اگر تاریخ یک چیز اصلی نبود، قرآن با این عظمت- که اصلاً برنامه‌ی انسان‌سازی و برنامه‌ی بشریت است - تاریخ را وارد خودش نمی‌کرد... بنابراین، تاریخ مهم است.»(۱۳۷۰/۱۱/۰۸)
در این بینش "درس و عبرت‌گیری" از تاریخ مسئله‌ی اصلی است: «قرآن به ما می‌گوید: نگاه کنید و از گذشته‌ی تاریخ، درس بگیرید... قرآن‌که صادق مصدِّق است، ما را به عبرت گرفتن از تاریخ دعوت می‌کند.»(۱۳۷۵/۰۳/۲۰) این نگاه به تاریخ بر پایه مهم تغییر نیافتن "جبهه‌بندی‌های اصلی بشر" در طول تاریخ متکی است: «رنگ‌های زندگی عوض می‌شود، روش‌های زندگی عوض می‌شود؛ اما پایه‌های اصلی زندگی بشر و جبهه‌بندی‌های اصلی بشر، تغییری پیدا نمی‌کند.»(۱۳۷۹/۰۱/۰۲)
لازمه‌ی عبرت‌گیری از تاریخ "دغدغه داشتن نسبت به آینده" است. می‌توان با استخراج و فهمِ عمیق درس‌ها و عبرت‌ها، ضمن شناخت نقش خود، نسبت به وظایف خود آگاه شد: «در تاریخ چیزی هست که اگر بخواهیم از آن عبرت بگیریم، باید دغدغه داشته باشیم. این دغدغه، مربوط به آینده است... تاریخ یعنی من و شما... ببینیم در کدام قسمتِ داستان قرار گرفته‌ایم. بعد ببینیم کسی که مثل ما در این قسمت قرار گرفته بود، آن روز چگونه عمل کرد که ضربه خورد؟ مواظب باشیم آن طور عمل نکنیم.»(۱۳۷۵/۰۳/۲۰)
یکی از اصلی‌ترین وقایع تاریخی که با نگاهِ درس آموزی و عبرت‌گیری از سوی رهبری مورد توجه قرار گرفته ماجرای "قیام امام حسین‌علیه‌السلام " ‌و نهضت عاشوراست. در بحث عبرت‌های عاشورا، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای سؤالی مهم و بنیادین را مطرح می‌کنند: «ببینیم چه شد که پنجاه سال بعد از درگذشت پیغمبر صلوات‌اللَّه‌و‌سلامه‌علیه، جامعه اسلامی به آن حدّی رسید که کسی مثل امام حسین علیه‌السلام، ناچار شد برای نجات جامعه اسلامی، چنین فداکاری‌ای بکند؟... آن جامعه‌اسلامی، چه آفتی پیدا کرد که کارش به یزید رسید؟»(۱۳۷۱/۰۴/۲۲)
http://farsi.khamenei.ir/ndata/news/21591/C/13910902_0121591.jpg

رهبر انقلاب به قربانگاه رفتن امام حسینعلیه‌السلام پنجاه سال بعد از درگذشت پیغمبرصلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌وسلم و حاکم شدن شخصی چون یزید بر جامعه‌ی اسلامی را نتیجه‌ی یک بیماری در جامعه‌ی آن زمان دانسته و شناخت این بیماری و آفت را برای جامعه‌ی اسلامیِ امروز ایران فوری‌تر از سایر درس‌ها و عبرت‌های عاشورا می‌دانند: «اگر بیماری‌ای وجود دارد که می‌تواند جامعه‌ای را که در رأسش کسانی مثل پیغمبراسلام و امیرالمؤمنین علیهما‌السلام بوده‌اند، در ظرف چند ده سال به آن وضعیت برساند، این بیماری، بیماری خطرناکی است و ما هم باید از آن بترسیم... جامعه ما خیلی باید مواظب باشد که به آن بیماری دچار نشود. عبرت، این‌جاست! ما باید آن بیماری را بشناسیم؛ آن را یک خطر بزرگ بدانیم و از آن اجتناب کنیم. به‌نظر من این پیام عاشورا، از درس‌ها و پیام‌های دیگر عاشورا برای ما امروز فور‌ی‌تر است.»(۱۳۷۱/۰۴/۲۲)
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای دو عامل را به عنوان عوامل اصلی این گمراهی معرفی کرده‌اند: «دو عامل، عامل اصلی این گمراهی و انحراف عمومی است: یکی دورشدن از ذکر خدا که مظهر آن نماز است. فراموش کردن خدا و معنویت؛ حساب معنویت را از زندگی جدا کردن... دوم «واتّبعوا الشهوات»؛ دنبال شهوت‌رانی‌ها رفتن؛ دنبال هوس‌ها رفتن و در یک جمله: دنیاطلبی. به فکر جمع‌آوری ثروت، جمع‌آوری مال و التذاذ به شهوات دنیا افتادن. این‌هارا اصل دانستن و آرمان‌ها را فراموش کردن. این، درد اساسی و بزرگ است. ما هم ممکن است به این درد دچار شویم.»(۱۳۷۱/۰۴/۲۲)
رهبر انقلاب اسلامی حفظ ارزش‌ها را ضامن دوامِ نظام امامت دانسته و از بین رفتن ارزش‌ها، فراموشی آرمان‌ها و انزوای جوانان مومن را زمینه‌ساز انحراف و گمراهی می‌دانند: «اگراین ارزش‌ها را نگه داشتید، نظام امامت باقی می‌ماند. آن وقت امثال حسین‌بن‌علی علیه‌الصّلاة والسّلام، دیگر به مذبح برده نمی‌شوند. اما اگر این‌ها را از دست دادیم چه؟ اگر روحیه‌ی بسیجی را ازدست دادیم چه؟ اگربه جای توجه به تکلیف و وظیفه و آرمان الهی، به فکر تجملات شخصی خودمان افتادیم چه؟ اگر جوان بسیجی را، جوان مؤمن را، جوان بااخلاص را درانزوا انداختیم و آن آدم‌پرروىِ افزون‌خواهِ پرتوقّعِ بی‌صفاىِ بی‌معنویت را مسلط کردیم چه؟ آن‌وقت همه چیز دگرگون خواهد شد... باید در مقابل انحرافی که‌ ممکن است دشمن بر ما تحمیل کند، بایستیم. پس، عبرت‌گیری از عاشورا این است که نگذاریم روح انقلاب در جامعه منزوی و فرزند انقلاب گوشه‌گیر شود. عده‌ای مسائل را اشتباه گرفته‌اند.»

برچسب‌ها: بازشناسی عبرت‌های عاشورا برای امروز روحیه بسیجی بصیرت عاشورا محرم
[ پنج شنبه 30 مهر 1394 ] [ 15:52 ] [ نصر ]
[ پنج شنبه 30 مهر 1394 ] [ 15:51 ] [ نصر ]

پیکر مطهر حجت الاسلام مرتضایی رئیس عقیدتی سیاسی سازمان حفاظت اطلاعات ارتش که در حادثه منا به ملکوت اعلی پیوست، تشییع و برای خاکسپاری به زادگاهش شهر کرمان منتقل شد.( روحش شاد/همشهری)

 پیکر رئیس عقیدتی سیاسی سازمان حفاظت اطلاعات ارتش تشییع شد

به گزارش دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ پیکر مطهر حجت الاسلام مرتضایی، رئیس عقیدتی سیاسی سازمان حفاظت اطلاعات ارتش که در حادثه منا به ملکوت اعلی پیوست، طی مراسم باشکوهی با حضور امیر دادرس معاون هماهنگ کننده آجا، امیر حبیبیان رئیس سازمان حفاظت اطلاعت ارتش، امیر دریادار سیاری فرمانده نیروی دریایی، جانشینان نیروهای زمینی، هوایی و قرارگاه پدافند هوایی، رئیس سازمان عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی، رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح و نیز جمع کثیری از کارکنان و روحانیون ارتش جمهوری اسلامی ایران؛ تشییع و برای خاکسپاری به زادگاهش شهر کرمان منتقل شد. در این مراسم که در ستاد سازمان حفاظت اطلاعات ارتش برگزار شد، حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم، رئیس سازمان عقیدتی سیاس ارتش طی سخنانی ضمن اشاره به ویژگی ها و خصوصیات اخلاقی حجت الاسلام مرتضایی، وی را از روحانیون فعال و موثر ارتش دانست که در مسئولیت های مختلفی که در طول خدمت در ارتش به وی سپرده شده بود به نحو احسن انجام وظیفه کرده و جنبه روحانی گری را در زندگی شخصی و فعالیت های کاری خود همواره مد نظر داشت. آل هاشم همچنین در این مراسم، مرگ زائرین بیت الله الحرام در هنگامی که لباس احرام بر تن داشتند را بهترین مرگ‌ها دانست و افزود: همه انسانها روزی خواهند مُرد اما چه سعادتی بالاتر از اینکه این مرگ در کنار حرم الهی باشد. رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در ادامه سخنانش دولت عربستان سعودی را متوجه مسئولیتش درباره حادثه منا کرد و گفت: دولتمردان سعودی متوجه باشند این حادثه هیچگاه از ذهن ملت ایران پاک نمی شود و همواره پیگیر مجازات مسببان این حادثه دردناک خواهند بود. وی در پایان سخنانش از فرماندهان، روحانیون، مسئولان و کارکنان ارتش جمهوری اسلامی ایران که در مراسم بدرقه یکی از کارکنان ساعی و پرتلاش عقیدتی سیاسی به سمت خانه ابدی شرکت کرده بودند، تقدیر و تشکر کرد. پیکر مطهر حجت الاسلام مرتضایی پس از اقامه نماز توسط حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم برای خاکسپاری به زادگاهش شهر کرمان منتقل شد.

برچسب‌ها: تشییع پیکر رئیس عقیدتی سیاسی سازمان حفاظت اطلاعات ارتش حجت الاسلام و المسلمین مرتضایی فاجعه منا
[ پنج شنبه 30 مهر 1394 ] [ 15:47 ] [ نصر ]

محمد یکی از فرزندان امام علی(ع) است. نام مادرش خوله دختر جعفر بن قیس بن سلمه بن ثعلبه بن دول بن حنفیه بود. او از اسیران یمامه بود. زمانی که می‌خواستند آنها را بفروشند حضرت علی(ع) او را خرید و آزاد کرد و سپس به همسری خود برگزید. محمد، امام حسین(ع) را بسیار دوست می‌داشت. اما اینکه چرا همراه امام در کربلا نبود. مشهور آن است وی در آن زمان بیمار و رنجور بوده. درباره سال درگذشت وی اختلاف نظر وجود دارد. برخی مرگ او را سال 80، 81  و 84 هجری نقل کرده‌اند. در بامداد واپسین روز حضور امام حسین(ع) در مدینه، برادرش محمد حنفیه در حالی که غم و اندوه بر وی چیره گشته و بسیار نگران و بیمناک برای امام بود، از سر خیرخواهی نکاتی را متذکر شد. بنابراین به امام گفت:‌ ای برادر، تو محبوب‌ترین مردم و عزیزترین‌شان نزد من هستی، من هرگز از نصیحت دیگران دریغ نداشته‌‌ام، اما تو به نصیحت کردن از همه سزاوارتری، تا می‌توانی از بیعت یزید بن معاویه و از شهر ما کناره بگیر، آنگاه پیک‌هایت را نزد مردم بفرست و آنان را به سوی خود فراخوان، اگر با تو بیعت و از تو پیروی کردند، خداوند را بر این سپاس گزار، اگر مردم بر کسی جز تو گرد آمدند، این کار از دین و خرد تو نکاهد و جوانمردی و فضیلت تو از میان نرود، من از این بیمناکم که تو به شهری درآیی و میان مردم اختلاف افتد. سپس گروهی همراه تو باشند و گروهی بر ضدّ تو و به جنگ برخیزند و تو هدف نخستین نیزه‌‌ها قرار گیری و آنگاه آن کس که خود او و پدر و مادرش از بهترین این امت هستند، بیش از همه تباه شود و خاندانش بیش از همه خوار گردند. ابن اعثم گوید: محمد گفت: به مکه برو، اگر آنجا را امن یافتی، این همان چیزی است که من و تو دوست می‌داریم و اگر جز این بود به یمن برو که مردمش یاران جدّ و پدر و برادرت هستند و آنان مهربان‌ترین و دلسوزترین مردمانند و سرزمینشان از همه جا فراخ ‌تر و خردشان از همه برتر است. اگر سرزمین یمن را مطمئن یافتی [که به مقصود رسیده‌ای] وگر نه ره ریگزارها و دره‌ها را پیش می‌گیری و از شهری به شهری می‌روی، تا ببینی که کار مردم به کجا می‌کشد و خداوند میان تو و میان مردمان تبهکار داوری فرماید. سپس امام حسین(ع) فرمود: برادرم، به خدا سوگند، که اگر در همه دنیا، پناهگاه و جایی امن نیابم هرگز با یزید بن معاویه بیعت نخواهم کرد. محمد حنفیه سخن امام حسین(ع) را قطع کرد و گریست و حسین(ع) نیز لختی با او گریست آنگاه فرمود: خداوند به تو پاداش خیر دهد، که نصیحت کردی و رأیی درست دادی. امیدوارم که ان‌شاء‌الله رأی تو استوار و قرین توفیق باشد. من آهنگ رفتن به مکه دارم و برادران و برادرزادگان و شیعیانم را آماده این کار ساخته‌ام. کارشان کار من و نظرشان نظر من است. اما برادرم، باکی نیست که تو در مدینه بمانی و چشم من در میان آنان باشی و چیزی از کارشان را بر من پوشیده نداری.

 آنگاه سیدالشهدا(ع) دوات و کاغذ خواست و این وصیت را برای برادرش محمد نوشت:
بسم الله الرحمن الرحیم؛
« این وصیت حسین بن علی (ع) به برادرش محمد معروف به ابن حنفیه است. حسین گواهی می‌دهد که خدایی جز خدای یکتا نیست و او شریک ندارد و محمد بنده و پیامبر اوست، که حق را از سوی حق آورده است و گواهی می‌دهد که بهشت و جهنم حق است و قیامت می‌آید و در آن شکی نیست و خداوند در خاک ‌شدگان را برمی‌انگیزد. من از روی سرمستی، گردنکشی، تبهکاری و ستمگری قیام نکرده‌ام. بلکه به پا خاسته‌ام تا کار امت جدّ خویش به صلاح آرم، می‌خواهم که امر به معروف و نهی از منکر کنم و روش جدم و پدرم علی بن ابی‌طالب(ع) را در پیش گیرم. هر کس مرا با پذیرش حق پذیرفت، خداوند به حق سزاوارترین است و هر کس این امر را از من نپذیرد شکیبایی می‌ورزم تا خداوند میان من و مردم داوری فرماید. او بهترین داوران است، توفیق من تنها از خداوند است. بر او توکل می‌کنم و به سوی او بازگردم».
 آنگاه حسین(ع) نامه را پیچید و مُهر خویش را بر آن زد و به برادرش محمد سپرد و او را وداع کرد و در دل شب بیرون آمد.

برچسب‌ها: وصیت نامه امام حسین (ع) مذهبی
[ پنج شنبه 30 مهر 1394 ] [ 15:44 ] [ نصر ]

یک نخبه بسیجی توانست در مسابقات جهانی 2015 کرواسی مدال برنز و دیپلم افتخار کسب کند. 

حسن اکبری‎لایق نخبه بسیجی در گفت‎وگو با خبرنگار گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه توانسته در مسابقات جهانی 2015 کرواسی مدال برنز و دیپلم افتخار را کسب کند، اظهارداشت: مسابقات جهانی 2015 کرواسی با حضور 400 نخبه و مخترع  از دانشگاهای کشورهای مختلف در رشته‌های برق، مکانیک، کشاورزی، هوافضا و سایر نوآوری‌ها برگزار شد که من در این مسابقات با شرکت دادن طرح پهپاد هیدروژنی توربیندار توانستم مدال برنز و دیپلم افتخار این مسابقات را کسب کنم. وی در تشریح عملکرد اختراعش گفت: پهپاد هیدروزنی با هیدروژن مایع شروع به حرکت کرده و بعد از اوج گیری با کمک توربین‎های مولد برق که در زیر باله‌ها قرار دارند ادامه مسیر می دهد. این نخبه بسیجی با تاکید بر اینکه میزان برق تولید شده در توربین‎ها برای سیستم الکترونیکی و کنترل پهپاد استفاده می‌شود و در خازن مرکز ثقل ذخیره می‎گردد تصریح کرد: در این پهپاد هیدوروژن مایع برای سرعت دهی و در هنگام فرود و برخاستن از باند فرودگاه استفاده می‌شود. اکبری‌لایق ادامه داد: هیدروژن در مخزن فشرده شده در مرکز ثقل هواپیمای بدون سرنشین نصب می‌شود و توربین‌ها در زیر باله‌ها برای افزایش تعادل و تولید نیروی حرکتی نصب شده و با تولید انرژی باعث افزایش تعادل در پرواز و کاهش مصرف هیدروژن در هواپیمای بدون سرنشین می‌شوند. وی تاکید کرد: این طرح در فضاپیماهای پیشرفته قابل اجرا بوده و از کاهش خطا در پایگاه فضانوردی می‎کاهد. این مخترع بسیجی درباره مزایای طرحش گفت: عدم ایجاد آلودگی محیط زیست، وزن کم، سوخت کم، امکان ادامه مسیر بصورت طولانی مدت بدون سوخت، امکان تولید برق با افزایش سرعت، نوآرور بودن طرح و قابل رقابت با کشورهای دنیا از محاسن این طرح است.  اکبری‎لایق با بیان اینکه این مسابقه زیر نظر فدراسیون جهانی مخترعین iFia  و سازمان بین المللی مالکیت فکری Wipo و وزارت علوم و تحقیقات کررواسی برگزار شد، خاطرنشان کرد: در 3 روز داوری از 23 الی 26 مهر ماه و ارزیابی توسط 11 داور بین المللی طرح «ماشین پرنده توربین‎دار هیدروژنی» در رشته هوافضا از ایران مدال برنز و دیپلم افتخار این مسابقه را کسب کرد. وی با اشاره به اینکه یش از این نیز چندین مقام جهانی را کسب کرده بودم و جزء نخبگان طراحی و ساخت پهپادهای پیشرفته و فوق پیشرفته کشور هستم، تاکید کرد: این طرح در اداره ثبت اختراعات ثبت شده و  سپاه عاشورا ناحیه مرند نیز حامی آن برای شرکت در مسابقات جهانی 2015 بود که توانست مدال برنز را کسب کند.



برچسب‌ها: پهپاد هیدروژنی کسب مدال برنز مسابقات جهانی هوافضا ایران حسن اکبری‎لایق نخبه بسیجی
[ پنج شنبه 30 مهر 1394 ] [ 15:41 ] [ نصر ]

رادار فتح 14 با بورد 600 کیلومتر و قابلیت کشف اهداف ریزپرنده دارای پتانسیل‌های ویژه‌ای است.  

  به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، سامانه راداری فتح 14 و سامانه مدیریت  کنترل و فرماندهی فکور از جمله سامانه‌هایی است که در رزمایش مشترک محرم رونمایی شد. این سامانه‌ها در ارتقا‌ء توانمندی قرارگاه پدآفند هوایی خاتم‌الانبیا در افزایش توانمندی کشف اهداف پرنده بسیار حائز اهمیت است.

 


برچسب‌ها: سامانه فکوررادار فتح 14 چشم بینای پدافند هوایی نظامی آجا
ادامه مطلب
[ پنج شنبه 30 مهر 1394 ] [ 15:38 ] [ نصر ]

رزمایش مشترک محرم آجا با "رمز لبیک یا حسین" با فرمان امیر سرتیپ محمد محمودی معاون اجرایی فرمانده کل ارتش آغاز شد.به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران، اعزامی به شمالغرب کشور، رزمایش مشترک محرم ارتش جمهوری اسلامی در دومین روز خود آغاز شد.در رزمایش روز گذشته یگان‌های مختلف نیروهای زمینی، هوایی، دریایی و پدافند آجا به اجرای عملیات پرداختند که طی آن گسترش نیروها در منطقه عملیاتی شمال غرب و غرب کشور صورت گرفت.

 
رونمایی رادار
 
 
انهدام پهپاد دشمن فرضی/هلی‌برن نیروهای واکنش سریع نزاجا
 
 
انهدام پهپاد دشمن فرضی/هلی‌برن نیروهای واکنش سریع نزاجا
 
 
انهدام پهپاد دشمن فرضی/هلی‌برن نیروهای واکنش سریع نزاجا
 
 
پشتیبانی نیروی هوایی ارتش از نزاجا با جنگنده‌های F5 و صاعقه/انهدام پهپاد دشمن فرضی + عکس
 
 

برچسب‌ها: رزمایش مشترک محرم آجا نظامی پشتیبانی نیروی هوایی ارتش از نزاجا با جنگنده‌های F5 و صاعقه
ادامه مطلب
[ پنج شنبه 30 مهر 1394 ] [ 15:33 ] [ نصر ]

 

اوباما دستور لغو تحریم‌های ایران را صادر کرد

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ شبکه تلویزیونی العربیه در خبری فوری اعلام کرد «باراک اوباما،» رئیس‌جمهور آمریکا، دستور فراهم کردن مقدمات لغو تحریم‌های ایران را صادر کرد.
 
کاخ سفید امروز (یک‌شنبه) کابینه را برای فراهم کردن مقدمات اجرای کارآمد تعهدات آمریکا در برنامه جامع اقدام مشترک، مأمور کرد.

برچسب‌ها: اوباما لغو تحریم‌های ایران برنامه هسته ای ایران ایران سیاسی
[ پنج شنبه 30 مهر 1394 ] [ 15:31 ] [ نصر ]

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از المیادین، اتحادیه اروپا با صدور بیانیه ای همه تحریم های اقتصادی مالی مرتبط با برنامه هسته ای ایران را لغو کرد. 
 در این بیانیه امده است اجرایی شدن لغو تحریم ها همزمان با اعلام اژانس بین المللی انرژی اتمی مبنی بر انجام تعهدات از سوی ایران خواهد بود.

برچسب‌ها: اتحادیه اروپا لغو تحریم های اقتصادی مالی برنامه هسته ای ایران ایران
[ پنج شنبه 30 مهر 1394 ] [ 15:30 ] [ نصر ]

فرمانده نیروی زمینی ارتش با اشاره به اشراف کامل اطلاعاتی در مرزهای شرقی ایران گفت: خط قرمز ما ۴۰ کیلومتر آنسوی مرزهای ایران است و در صورت عبور هر تهدیدی از این حد آن را در نطفه خفه می کنیم. 

امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان عصر امروز جمعه در جمع خبرنگاران در کرمانشاه اظهار داشت: پیام رزمایش نیروهای مسلح که در قصر شیرین برگزار خواهد شد برای ملت ما امنیت و آرامش است و ملت ما مطمئن باشند که فرزندان سرباز و بسیجی آنان از توان بالایی برای دفاع از مرزهای گسترده کشور برخوردار هستند.وی افزود: کشورهای منطقه بدانند که خودشان این ظرفیت و قابلیت و توان برای برقراری امنیت را دارند و نیازی به حضور کشورهای بیگانه نیست و پیام دیگر این رزمایش برای آنهاکه خیال خام تعدی و تجاوز دارند این است که بدانند در این کشور سربازان و بسیجیان انگشت روی ماشه‌ای وجود دارد که آماده‌اند تا در صورت خودنمایی هر تهدیدی آن را در نطفه خفه کنند و پاسخ کوبنده نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را نشان دهند.امیر پوردستان در خصوص تمهیدات انجام شده در مرزهای شرقی گفت: بخش کوچکی از داعش به صورت هوادار در دیالی بوده و بخشی از داعش در شمال افغانستان وجود دارد که مجموعه ای از طالبان با او بیعت کردند و نزدیک شدند اما در نزدیکی مرزهای ما نیستند.وی ادامه داد: عناصر اطلاعاتی ما و سیستم های شنود ما دقیقا تسلط و اشراف اطلاعاتی دارند و جای هیچ نگرانی نیست.امیر پوردستان در پایان گفت: ما در آنسوی مرزها خط قرمز ۴۰ کیلومتری تعریف کردیم که اگر بخواهند از این خط عبور کنند قطعا با پاسخ کوبنده جمهوری اسلامی ایران مواجه می شوند.

برچسب‌ها: خط قرمز نظامی ایران آجا نظامی امیر پوردستان
[ پنج شنبه 30 مهر 1394 ] [ 15:27 ] [ نصر ]

حمید بعیدی نژاد یکی از اعضای تیم مذاکره کننده هسته ای بیانیه آژانس بین المللی اتمی را در اینستاگرام خود منتشر کرد.  

به گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حمید بعیدی نژاد مدیرکل سیاسی وزارت امورخارجه که یکی از مسئولین فعال در فضای اینستاگرام است در آخرین پست اینستاگرام خود بیانیه آژانس بین المللی انرژی اتمی را منتشر کرد.

 بیانیه آژانس بین المللی انرژی اتمی در اینستاگرام بعیدی نژاد+ اینستاپست
 
بعیدی نژاد در این پست نوشت: 

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی امروز طی بیانیه‌ای رسمی ضمن تایید همکاری کامل ایران، اجرای کامل نقشه راه مورد توافق میان ایران و آژانس برای حل و فصل مباحث مربوط به ادعاهای مرتبط با ابعاد نظامی احتمالی برنامه هسته ای جمهوری اسلامی ایران را (که اصطلاحا پی ام دی خوانده میشود) اعلام نمود. آژانس اعلام کرده است که تا بازه زمانی منتهی به 15 اکتبر 2015 (تا امروز) همه اقدامات مندرج در نقشه راه برای حل مسائل مربوط به برنامه هسته ای ایران که از گذشته و حال باقی مانده بود، به صورت کامل انجام شده است. بر اساس اعلامیه رسمی آژانس، ایران تا امروز هر اقدامی که باید برای اجرای نقشه راه تفاهم شده میان ایران و آژانس انجام می‌داد، انجام داده است و بر این اساس مدیر کل آژانس، حاصل ارزیابی نهایی خود از حل همه مسائل باقی‌مانده مربوط به ادعا های مربوط به برنامه هسته ای ایران را با هدف بسته شدن نهایی پرونده پی ام دی تا دو ماه آینده ارائه خواهد نمود.صدور این بیانیه از سوی آژانس حاصل کار فشرده چند ماهه ایران با آژانس میباشد. اجرای هماهنگ نقشه راه میان ایران و آژانس یکی از مجموعه اقدامات پرافتخار و حاصل تلاش مشترک و هماهنگ چند ماهه و شبانه روزی نهادهای مرتبط داخلی کشور و بویژه با مشارکت بسیار موثر و هوشمندانه ی بخش دفاعی کشور بوده است که با هدف مردود دانستن ادعاهای نادرست علیه کشورمان صورت پذیرفت. این ادعاها بیش از دهسال بعنوان پرونده ای سیاسی و امنیتی علیه کشورمان مطرح شده بود که در حدود چهار سال پیش رسما به یک کیفرخواست سیاسی مبدل شد که چنان مسائل و ادعاهایی را علیه برنامه هسته ای کشورمان مستند سازی میکرد که واقعا از نظر ناظران بین المللی حل و فصل موضوع پی ام دی را تقریبا غیر ممکن میساخت. چنانچه برخی رسانه های آمریکایی با استناد به اسناد غیر قابل انکار اثبات نمودند، طرح پرونده پی ام دی از سوی آمریکا و غرب علیه ایران با هدف اثبات نظامی بودن برنامه هسته ای و تولید سلاح هسته ای توسط ایران و فراهم نمودن زمینه سیاسی و روانی برای آغاز حمله نظامی علیه ایران انجام می گرفت. اما با شروع روند جدید مذاکرات هسته ای، روند پیگیری بحث پی ام دی هم بنحو زیادی تغییر یافت که نقطه اوج آن توافق دو طرف در خصوص نقشه راهی بود که اجرای آن امروز توسط آژانس تایید شد. ایران در طی این مسیر با یک رهیافت چند ضلعی دیپلماتیک-حقوقی-فنی توانست حل و فصل این پرونده پیچیده را مدیریت نماید. خیلی از ناظران خارجی و حتی داخلی رسیدن به نقطه امروز در حل بحث پی ام دی را ساده انگاری تیم مذاکره کننده هسته ای عنوان می کردند.


برچسب‌ها: بیانیه آژانس بین المللی انرژی اتمی اینستاگرام بعیدی نژاد سیاسی ایران
[ پنج شنبه 30 مهر 1394 ] [ 15:24 ] [ نصر ]
[ جمعه 24 مهر 1394 ] [ 12:22 ] [ نصر ]

محمدرضا گلزار بازیگر سینما در سال ۱۳۷۹ برای نخستین بار در فیلم سام و نرگس ساخته ایرج قادری بازیگری سینما را تجربه کرد. به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدرضا گلزار بازیگر سینما در سال ۱۳۷۹ برای نخستین بار در فیلم سام و نرگس ساخته ایرج قادری بازیگری سینما را تجربه کرد عکس زیر گلزار را در کنار هلیکوپتر شخصی‌اش نشان می دهد.

محمدرضا گلزار در کنار هلیکوپتر شخصی‌اش


برچسب‌ها: محمدرضا گلزار هلیکوپتر شخصی‌ محمدرضا گلزار بازیگر سینما و تلویزیون
[ جمعه 24 مهر 1394 ] [ 12:15 ] [ نصر ]

حجت‌الاسلام محمدحسین فلاح‌زاده کارشناس مسائل فقهی به پرتکرارترین سؤالات، مطابق با فتاوای حضرت‌ آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای از جمله برهنه شدن در عزاداری، هروله کردن، ذکر شور، نذری شبهه‌ناک، قمه‌زنی و حضور زنان در دسته عزاداری پاسخ داد. 

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسین فلاح‌زاده کارشناس مسائل فقهی سال گذشته به پرتکرارترین سؤالات مطابق با فتاوای حضرت‌ آیت‌الله‌العظمی سیدعلی خامنه‌ای پاسخ داد که نظر به اهمیت آن‌ها، بار دیگر و در آستانه محرم الحرام ۱۴۳۷ هجری بازنشر می‌شود:
 
فتوای رهبر انقلاب درباره گِل‌مالی، نذری شبهه‌ناک، برهنه‌ شدن، قمه‌زنی و حضور زنان در دسته عزاداری


*با توجه به اطعام‌هایی که در ایام محرم داده می‌شود و انسان به حلال بودن آن‌ها یقین ندارد، آیا خوردن آن‌ها اشکال دارد؟ لطفا هم از نظر فقهی و هم از نظر اخلاقی پاسخ فرمایید، اگر نذری کسی که خمس نمی‌دهد را بخوریم، چطور؟

-در مواردی که انسان غذایی را یقین ندارد به حرام بودنش، اطعام می‌کنند عزاداران را، غذایی پختند در این ایام برای شما می‌آورند یا فردی مثلاً نذری می‌دهد و شما یقین دارید که خمس نمی‌دهد، به نظر حضرت آقا خوردن آن غذا، چون یقین به حرام بودن یا مخلوط به حرام بودن ندارید، یعنی یقین ندارید این غذا حرام است، یقین ندارید که متعلق خمس است، یعنی خمس در این غذا است، خوردنش اشکال ندارد.

اما از نظر اخلاقی - چون پرسیدند - بعضی‌ها می‌گویند اگر باشد ممکن است اثر وضعی داشته باشد. خب اگر بتوانید احتیاط کنید خوب است؛ به این معنا که اگر تبعات سویی ندارد نخورید، قبول نکنید، یا اینکه اگر مثلا متعلق خمس هست - نه به این معنا که حتما متعلق به خمس است یعنی شبه دارید - خودتان خمسش را بپردازید یا اگر موردی هست که ممکن است از باب شبهه حرام، یعنی مال مردم مثلا باشد، به عنوان رد مظالم بپردازید؛ گرچه واجب نیست. حکم اولی که گفتیم شما یقین ندارید غذا از حرام است یا مخلوط به حرام است، خوردنش اشکالی ندارد. بنابراین در مجالس عزا که شرکت می‌کنید و اطعام می‌کنند غذا می‌دهند طعام برای شما می‌آورند و امثال اینها، خوردنش اشکال ندارد، از نظر فقهی حرام نیست. اما اگر کسی بخواهد - خلاصه به قول معروف جز اولیای الهی باشد - پرهیز بیشتری داشته باشد احتیاط خوب است.


برچسب‌ها: فتوای رهبر انقلاب درباره گِل‌مالی، نذری شبهه‌ناک، برهنه‌ شدن، قمه‌زنی و حضور زنان در دسته عزاداری فتوای هبری بای محرم
ادامه مطلب
[ جمعه 24 مهر 1394 ] [ 12:12 ] [ نصر ]

  اولین تصاویر منتشر شده از یکی از پایگاه‌های موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را در دل کوه مشاهده می‌کنید.  

به گزارش گروه فیلم و صوت باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سپاه نیوز، سردار امیرعلی حاجی زاده، فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که برای نخستین بار فقط به رسانه ملی اجازه تصویربرداری از یکی از پایگاه‌های موشکی در دل کوه را داد ابراز: موشک‌ها در بردهای مختلف در همه پایگاه‌ها بر روی پرتابگر (لانچر) سوار، آماده پرتاب و دست‌ها بر روی ماشه است و فقط منتظر دستور فرمانده معظم کل قوا هستیم. وی گفت: در مقابل جدید‌ترین و پیشرفته ترین نسل ماهواره‌ها و تجهیزات جاسوسی و تهاجمی دشمنان انقلاب اسلامی، کوچک‌ترین نگرانی نداریم.  سردار حاجی زاده با اشاره به طراحی وساخت انواع موشک‌های دوربرد، میان برد و کوتاه برد توسط متخصصان ایران اسلامی در وزارت دفاع و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: این نمونه‌ای از انبوه پایگاه‌های موشکی کشور می‌باشد و از سال آینده نسل جدید و پیشرفته موشک‌های دوربرد سوخت مایع و جامد جایگزین تولیدات فعلی خواهد شد. وی گفت: آنها که دل خوش به گزینه‌های روی میز خود هستند، تنها نگاهی به گزینه‌های زیر میز سپاهیان اسلام بیندازند. فرمانده نیروی هوافضای سپاه افزود: توانایی و اقتدار ما، مانند کوه یخی است که بر آب شناور و تنها گوشه‌ای کوچک از آن روی آب عیان است. سردار حاجی زاده تأکید کرد: به ملت ایران قول می‌دهم که کوچکترین تهدید و ناامنی از بیرون مرزها متوجه کشور نخواهد بود و مسئولان باید با قدرت تمام مقابل نفوذ دشمنان بایستند و هیچ سستی از خود نشان ندهند. وی گفت: این عظمت و اقتدار موشکی که گوشه‌ای از آن را امروز جهان به چشم دید شرط لازم برای اقتدار کشور است، اما شرط کافی آن وحدت، یکدلی، ایستادگی و استکبارستیزی مردم و مسئولان است که می‌تواند تضمین کننده ثبات و امنیت کشور باشد.  فرمانده نیروی هوافضای سپاه با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران در میان کشورهای ناامن از ثبات کامل برخوردار است گفت: این نتیجه تلاش شبانه روزی همه نیروی مسلح از سپاه، بسیج، ارتش و نیروی انتظامی است و ملت ایران مطمئن باشد دشمن هیچ کاری از پیش نمی‌برد.  وی تأکید کرد: ایران آغاز کننده هیچ جنگی نیست اما اگر اشتباهی از بیگانه سربزند، پایگاه‌های موشکی از اعماق زمین مانند آتشفشان فوران می‌کند و این برای دشمن خانمان سوز است. فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پایان از برگزاری رزمایش گسترده در آینده‌ای نزدیک خبر داد.


برچسب‌ها: پایگاه‌های موشکی سپاه در دل کوه مقر موشکی سپاه در دل کوه نظامی
[ جمعه 24 مهر 1394 ] [ 12:9 ] [ نصر ]

افراد با گروه خونی O افرادی با ویژگی‌های مثبت بوده و در رهبری و مدیریت بسیار توانمند هستند. 

 

به گزارش خبرنگار کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گروه خونی O یکی از انواع گروه خونی بسیار قدمت‌دار بوده که به نیاکان ما در گذشته بر می‌گردد. افراد با این گروه خونی نقش مهمی را این روزها در جامعه ایفا می‌کنند، چرا که افراد با گروه خونی O قدرت بالایی در رهبری، تمرکز داشته و انرژی بالایی در مدیریت دارند. زمانی که آنها در شرایط اضطراب و استرس قرار دارند، به خوبی می‌توانند انرژی خود را حفظ کرده و به نوعی بیش فعال شوند. رژیم غذایی ضعیف، عادات ناسالم و کمبود فعالیت‌های ورزشی و افزایش میزان استرس آنها را به شدت حساس کرده و اثرات متابولیک جانبی چون چاقی، غده تیروئید و مقاومت به انسولین را در آنجا تحریک می‌کند. گفتنی است که وراثت و ژنتیک این اجازه را به افراد می‌دهد تا قوی و سالم مانده و عمر طولانی داشته باشند. افراد با گروه خونی O مستعد ابتلا به بیماری‌های خاصی نظیر اختلالات عملکرد تیروئید و زخم‌ها هستند. همچنین این افراد سطح هورمون تیروئید پایینی داشته و میزان ید در آنها به میزان کافی می‌باشد.خستگی، چاقی و احتباس مایعات از دیگر عوارض عدم تعادل هورمون‌های تیروئید در بدن می‌باشد. اگر شما نیز جزو گروه خونی O هستید، به احتمال زیاد بیش از سایر گروه‌های خونی از میزان اسید معده باال برخوردار خواهید بود. این مشکل غالبا زخم‌های معده و التهاب آن را به بار می‌آورد.
 نکته جالب‌تر این است که گروه خونی افراد با شخصیت آنها ارتباط نزدیکی دارد. افراد با گروه خونی O دارای شخصیت‌هایی با وجدان، مسئولیت‌پذیر، عملی، متعهد، متمرکز و سازمان یافته‌اند. اعتقاد بر این است که آنها درک بهتری از جهت‌گیری‌ها داشته و مسائل منطقی را بهتر درک می‌کنند.
 استرس غالبا باعث ایجاد خشم و بیش‌فعال شدن افراد می‌گردد که افراد با گروه خونی O بیشتر مستعد رفتارهای مخرب و پرخاشگرانه هستند، به خصوص در زمانهایی که خسته بوده و افسرده و بی‌حوصله هستند.
 توصیه می‌شود که این افراد از مصرف قهوه و الکل پرهیز کنند، چرا که قهوه می‌تواند به آنها آسیب جدی وارد کرده و سطح آدرنالین و نورآدرنالین را در آنها افزایش دهد؛ لذا توصیه می‌شود که تا حد امکان ورزش را در برنامه‌های روزمره خود داشته باشند و به این طریق به آرامش برسند. ایروبیک از جمله فعالیت‌های ورزشی توصیه شده به این گروه خونی می‌باشد که لازم است 30 تا 45 دقیقه در هفته آن را انجام دهند.
در پایان باید افزود که این دسته از افراد لازم است تمام وعده‌های غذایی را داشته باشند و در هنگام میل کردن غذا آهسته و آرام غذا را بجوند.

برچسب‌ها: دانستنی های گروه خونی o افراد مثبت و مدیر پزشکی
[ جمعه 24 مهر 1394 ] [ 12:4 ] [ نصر ]

فرمانده نیروی دریایی سپاه گفت: آمریکایی‌ها معتقدند که اگر با قایق‌های تندروی سپاه مواجه شوند به دردسر بزرگی می‌افتند.  

ترس آمریکا از

دریادار "علی فدوی" فرمانده نیروی دریایی سپاه در گفتگو با خبرنگار دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره "توانمندی قایق‌های تندرو سپاه" اظهار  داشت:

آمریکایی‌ها معتقدند که اگر با قایق‌های تندرو مواجه شوند و قایق‌های تندرو سپاه آن‌ها را مورد اصابت قرار دهد به دردسر بزرگی می‌افتند. وی ادامه داد: آمریکایی‌ها از ترس این قایق‎ها می‎خواهند که همه مواد منفجره‎ای که داخل ناو هواپیمابر است، اعم از بمب و موشک را خارج کنند و به جای آن سلاح‌های لیزری و الکترومغناطیس جایگزین کنند و شدیدا به دنبال عملی کردن این ایده هستند. فرمانده نیروی دریایی سپاه در پایان خاطر نشان کرد: ما می‌توانیم شناورهای آمریکایی را در مدت کوتاهی مورد اصابت قرار دهیم.

 


برچسب‌ها: قایق های تند رو سپاه ترس آمریکا نظامی
[ جمعه 24 مهر 1394 ] [ 11:58 ] [ نصر ]

چرا مسئولیت تأمین امنیت حجاج به شرکت انگلیسی - صهیونیستی G4S سپرده شده است؟  

 
حادثه منی

شرکت G4S که خدمات زیادی به رژیم صهیونیستی می‌دهد و سهامش را صهیونیست‌ها خریده‌اند، طی قرارداد با حکومت عربستان سعودی، از چند سال پیش مسئول تأمین امنیت حجاج در بزرگ‌ترین گردهمایی مسلمانان جهان شده است.


برچسب‌ها: شرکت انگلیسی - صهیونیستی G4S تامین امنیت حجاج در عربستان
ادامه مطلب
[ جمعه 24 مهر 1394 ] [ 11:54 ] [ نصر ]
شیرخوارگان حسینی قم 

داوود منافی پور دبیر مجمع جهانی حضرت علی اصغر(ع) گفت: همایش شیرخوارگان حسینی در دوم محرم مصادف با 24 مهرماه از ساعت 8:30 صبح در بیش از 3500 نقطه در جهان برگزار می‌شود.  

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، نشست خبری سیزدهمین همایش شیرخوارگان حسینی امروز با حضور داوود منافی پور، دبیر مجمع جهانی حضرت علی اصغر(ع) و گروهی از اصحاب رسانه در تالار شبستان مصلای امام خمینی (ره) برگزار شد. منافی پور در این نشست خبری به فعالیت های انجام شده در مجمع جهانی حضرت علی اصغر (ع) اشاره کرد و گفت: امسال قرار است بیش از سه هزار و پانصد همایش در شهرها و کشورهای مختلف برگزار شود و پیش بینی کرد که این آمار افزایش پیدا کند. دبیر مجمع جهانی حضرت علی اصغر (ع) تصریح کرد: در سیزدهمین همایش شیرخوارگان حسینی در نظر داریم اوج انزجار خویش را از کودک کشی آل سعود که همانند کودک کشی رژیم صهیونیستی است با بیان آیه «فَانتَظِرُواْ إِنِّی مَعَکُم مِّنَ الْمُنتَظِرِینَ» به نمایش بگذاریم. وی از برگزاری اولین همایش شیرخوارگان حسینی در سال 82 یاد کرد و افزود: اولین دوره این همایش در مهدیه تهران برگزار شد و حدود پانصد نفر از مادران و شیرخواران در این همایش حضور داشتند. این برنامه در سال 83 به کشورهای عراق و بحرین گسترش پیدا کرد.

دبیر مجمع جهانی حضرت علی اصغر(ع) در ادامه به حضور مسلمانان اهل سنت در همایش شیرخواران حسینی اشاره کرد و گفت: امسال حدود 35 جلسه از مجمع شیرخوارگان حسینی با حضور اهل سنت در استان های فارس، سیستان و بلوچستان و گلستان برگزار می شود و این نشان می دهد که برادران و خواهران اهل سنت ما نیز ارادتمند حضرت سیدالشهدا (ع) هستند. منافی پور، ماهیت این همایش واقعه گویی حادثه عاشورا با نقطه عطف و محوریت شهادت حضرت علی اصغر(ع) عنوان کرد و اظهار داشت: مسئولان استانی متولی دوخت لباس شیرخوارگان حسینی در استان خود هستند و امسال در سیزدهمین دوره این همایش، اهدای لباس داخل کشور را قطع کردیم و تنها لباس شیرخوارگان حسینی برای خارج از کشور تهیه شده که توانسته ایم به 30 کشور جهان ارسال لباس سبز علوی داشته باشیم.

دبیر مجمع جهانی حضرت علی اصغر(ع) از برگزاری همایش حضرت علی اصغر (ع) در 40 کشور خارجی خبر داد و گفت: امسال همایش شیرخوارگان حسینی در کشورهایی از جمله کویت، عربستان، بحرین، عراق، عمان، لبنان، قطر، نیجریه، سیرالئون، گینه بیسائو، تانزانیا، لبیریا، آلمان، انگلیس ، آمریکا، کانادا، ترکیه ، پاکستان، هند، آذربایجان، افغانستان، روسیه، اکراین، مالزی، فیلیپین، استرالیا، تایلند، بنگلادش برگزار می شود. وی افزود: به زودی کنگره بین المللی شهر حضرت علی اصغر(ع) به 5 زبان با حضور شعرای آزاده جهان برگزار می شود. همچنین در نظر داریم مسابقه بین المللی قرائت سوره «تکویر» با استناد به روایت امام صادق(ع) و با محوریت آیه «بِأَیِّ ذَنبٍ قُتِلَتْ» برگزار کنیم.


برچسب‌ها: همایش شیرخوارگان حسینی دوم محرم انزجار از آدم کشی آل سعود و صهیونیصم
[ جمعه 24 مهر 1394 ] [ 11:50 ] [ نصر ]

در تهران یکی میگفت:
خوش به حال مسافرکش های میدان آزادی...!

که آزادانه فریاد میزنند:
آزادی! آزادی! آزادی!

و عابران خسته می پرسند:
-آزادی چند؟

من عابری را دیدم که از راننده سؤال کرد:
- آزادی کجاست؟!

و راننده با لحنی معنادار گفت:
-رد کردی؛ " آزادی قبل از انقلاب بود! "

و من به او گفتم:
آری؛
از "غرب" که به میدان آزادی نگاه کنی٬
آزادی قبل از انقلاب است!

ولی از "میدان امام حسین(ع)" که به آزادی نگاه کنی٬ می بینی که آزادی٬ درست "بعد از انقلاب" قرار دارد...

پس بنگر که در کدامین سو ایستاده ای؛

طرف امام حسین(علیه السلام)

یا طرف غرب...؟


↙️↙️عاشقان ابا عبدالله↙️↙️


برچسب‌ها: بصیرت آزادی انقلاب امام حسین (ع)
[ جمعه 24 مهر 1394 ] [ 11:43 ] [ نصر ]
شماره اخیر مجله Printed in IRAN که بخش ویژه ای از آن به پیام مقام معظم رهبری به جوانان آمریکا و اروپا اختصاص یافته است امروز به طور گسترده در سطح نمایشگاه کتاب فرانکفورت توزیع شد.
صراط: شماره اخیر مجله Printed in IRAN که بخش ویژه ای از آن به پیام مقام معظم رهبری به جوانان آمریکا و اروپا اختصاص یافته است امروز به طور گسترده در سطح نمایشگاه کتاب فرانکفورت توزیع شد.

 توزیع نامه رهبری در نمایشگاه فرانکفورت +عکس

همچنین موسسه نمایشگاه های فرهنگی ایران ازتوزیع نامه مقام معظم رهبری به جوانان اروپا درغرفه ایران در نمایشگاه کتاب فرانکفورت خبرداد.  

نامه مقام معظم رهبری به جوانان اروپا به سه زبان انگلیسی، عربی و آلمانی به شکل زیبایی تهیه شده است و در غرفه ایران بین جوانان توزیع می گردد.

 توزیع نامه رهبری در نمایشگاه فرانکفورت +عکس

شصت و دومین دوره نمایشگاه کتاب فرانکفورت از تاریخ 22 تا 26 مهرماه برگزار می شود. ایران در اعتراض به حضور سلمان رشدی مرتد در کنفرانس خبری این نمایشگاه را تحریم نموده و غرفه خود را با نوار مشکی به مناسبت ایام  محرم و در اعتراض به حضور این نویسنده مرتد تعطیل واز چیدمان کتاب خودداری شده است.


برچسب‌ها: توزیع نامه رهبری در نماشگاه فرانکفورت اعتراض به حضور سلمان رشدی مرتد تحریم نمایشگاه
[ جمعه 24 مهر 1394 ] [ 11:40 ] [ نصر ]
با توجه به توانایی های رونمایی شده در سال 90، این شهرهای موشکی می توانند به سیلوهای موشکی زیرزمینی سپاه نیز متصل باشند و نیازمندی سیلوهای موشکی سپاه که عمدتا در فاصله نزدیک تری از سطح زمین قرار دارند، از این شهرهای زیر زمینی تهیه شود.

از زمان ورود موشک های بالستیک به خدمت در زمان جنگ دوم جهانی تا به امروز، یکی از چالش های بزرگ برای دارندگان این موشک ها حفظ آن از حملات پیش دستانه و متقابل موشکی و هوایی دشمن است؛ چالشی که از همان ابتدا باعث به وجود آمدن خلاقیت ها و پیشرفت بسیار زیاد تکنولوژیک در حوزه های مختلف شده است. اولین سایت ثابت پرتاب موشک بالستیک در کشور فرانسه و توسط آلمان نازی که این کشور را اشغال کرده بود، ساخته شد. آلمانی ها سایت La Coupole را در شمال فرانسه به منظور ساخت و پرتاب موشک های V-2 به سمت انگلستان ساختند. البته در طراحی این سایت موشکی آلمانی ها مرتکب اشتباه مرگباری شدند و آن هم این بود که سایت مورد نظر دارای سقف گنبدی شکل از جنس بتون بود که باعث می شد به راحتی توسط یگان های شناسایی متفقین کشف شود. این سایت در حمله بمب افکن های انگلیسی در سال 1944 میلادی شدیدا آسیب دیده و هیچ وقت به معنای واقعی عملیاتی نشد. آلمان ها بیشتر پرتاب های وی 2 خود را از لانچرهای متحرک انجام دادند.

چهارمین قدرت موشکهای زیرزمینی جهان +عکس
گنبد بتونی تاسیسات La Coupole در فرانسه

رقابت غول های موشکی جهان در زیز زمین

با آغاز جنگ سرد، دو ابرقدرت شرق و غرب به سرعت وارد یک رقابت موشکی شده و به طراحی و آزمایش موشک های گوناگون پرداختند. در ابتدا بسیاری از موشک های قاره پیمای آمریکا و شوروی سابق از روی پرتابگرهای ثابت شلیک و بعد از مدتی پرتابگرهای متحرک و زیردریایی های حامل موشک های بالستیک نیز وارد کار شدند. اما با توجه به حجم بالای تهدید دو طرف علیه یک دیگر و نیاز به ذخیره حجم بالایی از موشک، در دهه 1960 میلادی دو طرف ساخت سیلوهای موشک زمین پرتاب را آغاز کردند. این سیلوها در آمریکا در اختیار نیروی هوایی این کشور و در شوروی سابق و روسیه فعلی در اختیار واحدی موشکی استراتژیک قرار دارد.

چهارمین قدرت موشکهای زیرزمینی جهان +عکس
موشک آمریکایی Minuteman در سیلو
 البته آمریکا و شوروی سابق با درس گرفتن از اشتباه آلمان نازی، سیلوهای زیر زمینی خود را به خوبی استتار کرده و در جغرافیای وسیعی پخش کردند. عمده این سیلوها با عامل طبیعی مثل چمن، خاک و یا سنگ پوشیده شده و حتی در صورت نزدیک شدن فرد به آن ها هم تا زمان باز شدن درب برای شلیک، امکان تشخیص آنها به نوعی غیر ممکن است.

برچسب‌ها: قدرت موشکی زیر زمینی نظامی
[ جمعه 24 مهر 1394 ] [ 11:37 ] [ نصر ]
عکس های زیر در طی سالهای متفاوت گرفته شده است و در تاریخ برای همیشه ثبت شد. تصاویر زیر از لحظه هایی شکار شده است که شاید هرگز به ذهن عکاس آنها نمی رسید روزگاری در تاریخ از آنها به عنوان عکس های تاثیر گذار دنیا یاد شود.
 
تصاویری که دنیا را تکان داد (قسمت سیزدهم)



لحظه ترور رییس جمهور آمریکا John F. Kennedy



تصاویری که دنیا را تکان داد (قسمت سیزدهم)

روز آزادی نلسون ماندلا پس از 27 سال حبس در زندان


برچسب‌ها: تصاویر جاودانه تصاویر ماندگار
[ جمعه 24 مهر 1394 ] [ 11:34 ] [ نصر ]
[ دو شنبه 20 مهر 1394 ] [ 20:24 ] [ نصر ]
رهبری

رئیس و مدیران سازمان صدا و سیما با مقام معظم رهبری دیدار کردند.  به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر رهبر انقلاب، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (دوشنبه) در دیدار مسئولان و مدیران رسانه ملی و اعضا شورای نظارت بر صدا و سیما با تبیین اهداف «جنگ نرمِ برنامه‌ریزی شده، گسترده و همه‌جانبه نظامِ سلطه با جمهوری اسلامی»، تغییر باورهای مردم را مهمترین هدف این جنگ پیچیده خواندند و با تأکید بر نقش منحصر به فرد رسانه ملی در این کارزار جدی، برنامه‌ریزی دقیق و عالمانه را برای تحقق وظایف رسانه ملی مورد تأکید قرار دادند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در ابتدای سخنان خود به موضوع اهمیت رسانه ملی در نظام جمهوری اسلامی ایران پرداختند و با اشاره به حرکت عظیم رسانه‌ای که با کمک رسانه‌های نوپدید، به‌وجود آمده، گفتند: رسانه ملی در صحنه چنین نبرد عجیب و عظیم و درگیری ناخواسته و ناگزیر قرار دارد که همان عرصه پیچیده و بسیار مهم جنگ نرم است.


برچسب‌ها: دیدار رسانه با رهبری جنگ نرم تبیین اهداف جنگ نرم رسانه رهبری امام خامنه ای
ادامه مطلب
[ دو شنبه 20 مهر 1394 ] [ 20:13 ] [ نصر ]
با افزایش تنش های بین المللی در سوریه، برخی کارشناسان نظامی در خصوص احتمال وقوع یک جنگ جهانی هشدار دادند.  
 
به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از میرور، با افزایش تنش های بین المللی برای مبارزه با گروه تروریستی داعش در سوریه، جنگ جهانی سوم در یک قدمی بشر قرار دارد. نیروهای ائتلاف آمریکا مدعی شدند روز گذشته 24 حمله هوایی به مواضع داعش انجام دادند. روسیه نیز اعلام کرد 55 مقر داعش را هدف حملات هوایی خود قرار داده است. این در حالی است که "ولادیمیر پوتین،" رئیس جمهور روسیه، غرب را به بی نتیجه بودن نتایج ائتلاف بین المللی محکوم کرده است.شورشیان سوریه مدعی شده اند حملات هوایی مسکو برخی از جنگجویان آموزش دیده آمریکا را به اشتباه هدف قرار داده است. فرماندهان نظامی نیز بیم آن دارند که افزایش جنگنده های هوایی، بالگردها، موشک ها و توپخانه ها در سوریه، پیامدهایی جهانی به دنبال دارد. یک کارشناس نظامی هشدار داد: این میزان ترافیک هوایی بسیار نگران کننده است؛ زیرا هر لحظه بر اثر یک سوء تفاهم فاجعه بار، ممکن است یکی از جنگنده های هوایی سقوط کند و این خود می تواند آغاز یک جنگ جهانی باشد. برخی از هواپیماهای آمریکا مجبور شده اند برای جلوگیری از برخورد با جت های روسیه، هدف های خود را رها کنند."اندرو فوکسال،" کارشناس یک اندیشکده روسی نیز گفت اینگونه خطاهای جنگی می تواند به یک فاجعه دیپلماتیک تبدیل شود.

برچسب‌ها: جنگ جهانی سوم احتمال جنگ جهانی سوم تنش های بین المللی
[ دو شنبه 20 مهر 1394 ] [ 20:11 ] [ نصر ]

 

از جمله پرسش هایی که گاه مطرح می شود، فرستادن صلوات بر رسول گرامی صلی الله علیه و آله و آل اوست. می پرسند چرا می گویید: اللهم صل علی محمّدٍ و آل محمّدٍ؟

پاسخ: یکی از دستورهای خداوند به مسلمانان برای حفظ احترام رسول گرامی اسلام صلی الله علیه و آله و ایجاد ارتباط مستمر با آن حضرت، فرستادن صلوات بر آن حضرت است. آنجا که می فرماید:

إِنَّ اللَّهَ وَمَلَائِکَتَهُ یصَلُّونَ عَلَی النَّبِیِّ یا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا صَلُّوا عَلَیهِ وَسَلِّمُوا تَسْلِیمًا. (احزاب: 56)

خداوند و فرشتگانش بر پیامبر صلی الله علیه و آله درود میفرستند، ای کسانی که ایمان آوردهاید بر او درود فرستید و سلام گویید و تسلیم فرمانش باشید. خداوند در این آیه شرافت خاصی به پیامبرش عطا کرده و به او در میان همه انبیا کرامتی خاص بخشیده است. همچنان که قرطبی یکی از مفسران اهل سنت می گوید:در این آیه، خداوند شرافت خاصی به رسولش در زمان حیات و پس از مرگش داده و مقام او را نزدش بیان نموده و بندگانش را امر نمود به خاطر چنین شرافتی فقط به او صلوات بفرستند نه سایر انبیا( الجامع الاحکام القرآن، ج14، ص232.)

آنچه در اینجا مهم به نظر می رسد، این است که آل پیامبر در این شرافت با او شریک هستند؛ زیرا آنچه در منابع معتبر حدیثی اهل سنت، به صورت متواتر از بیش از هفتاد تن از صحابه درباره چگونگی صلوات فرستادن از رسول خدا صلی الله علیه و آله نقل شده، الحاق آل محمد در صلوات به اوست.

در روایت ابومسعود انصاری چنین آمده است: ما نزد رسول خدا صلی الله علیه و آله بودیم که مردی وارد شد و گفت: ای رسول خدا ما سلام گفتن را شناخته ایم، اما چگونه باید به هنگام نماز بر تو صلوات بفرستیم؟

ابو مسعود می گوید: همه ما سکوت نمودیم و دوست داشتیم که ای کاش او چنین پرسشی نمی نمود، اما رسول خدا صلی الله علیه و آله [پس از لحظاتی] فرمود: «اذا انتم صلیتم علیّ فقولوا: اللهم صلّ علی محمد النبی الامی و علی آل محمد کما صلّیت علی ابراهیم و علی آل ابراهیم و بارک علی محمد النبی الامی و علی آل محمد کما بارکت علی ابراهیم و علی آل ابراهیم انک حمید مجید»( المستدرک، ج1، ص268؛ مسند احمد بن حنبل، ج4، صص119و712؛ سنن دار قطنی، ج1، ص347.)






برچسب‌ها: چرا در صلوات و آل محمد اضافه شد نکات صلوات صلواتمذهبی
[ دو شنبه 20 مهر 1394 ] [ 20:8 ] [ نصر ]

پیامبر(ص) فرمود: یا امّ سلمه بگیر این خاک را و بگذار در شیشه اى، هر وقت که دیدى رنگ خاک به خون گرائید، آنوقت بدان که فرزندم حسین علیه السلام به شهادت رسیده است. 

 

به گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در روایت اهل سنت و شیعه نقل شده است که امّ سلمه همسر پیامبر (ص) مى گوید: روزى رسول خدا (ص) مشغول استراحت بودند که دیدم امام حسین علیه السلام وارد شدند، و بر سینه پیامبر(ص) نشستند، حضرت رسول (ص) فرمودند: مرحبا نور دیده ام ، مرحبا میوه دلم ، چون نشستن حسین علیه السلام بر سینه پیامبر (ص) طولانى شد، پیش خودم گفتم! که شاید پیامبر(ص) ناراحت شوند و جلو رفتم، تا حسین علیه السلام را بر دارم . حضرت پیامبر (ص) فرمودند: امّ سلمه تا وقتى که حسینم خودش مى‌خواهد بگذار بر سینه ام بنشیند، و بدان که هر کس باندازه تار مویى حسینم را اذیّت کند مانند آن است که مرا اذیّت کرده است . امّ سلمه مى‌گوید: من از منزل خارج شدم، و وقتى باز گشتم به اتاق رسول خدا(ص) دیدم پیامبر (ص) گریه مى کند، خیلى تعجّب کردم! و عرض ‍ کردم یا رسول اللّه خداوند هیچگاه تو را نگریاند، چرا ناراحتید؟ ملاحظه کردم و دیدم حضرت پیامبر(ص) چیزى در دست دارد، و بدان می‌نگرد و مى‌گرید. جلوتر رفتم و دیدم مشتى خاک در دست دارد. سؤال کردم یا رسول اللّه این چه خاکى است که تو را این همه ناراحت مى‌کند. رسول اکرم (ص) فرمودند:اى امّ سلمه الان جبرئیل بر من نازل شد و عرض کرد که این خاک از زمین کربلا است و این خاک فرزند تو حسین علیه السلام است که در آنجا مدفون مى شود.یا امّ سلمه بگیر این خاک را و بگذار در شیشه اى، هر وقت که دیدى رنگ خاک به خون گرائید، آنوقت بدان که فرزندم حسین علیه السلام به شهادت رسیده است. امّ سلمه مى گوید: آن خاک را از رسول خدا(ص) گرفتم که بوى عطر عجیبى میداد. هنگامى که امام حسین علیه السلام بسوى کربلا سفر کردند، من نگران بودم و هر روز به آن خاک نظر مى کردم ، تا یک روز دیدم که تمام خاک تبدیل به خون شده است و فهمیدم که امام حسین علیه السلام به شهادت رسیده اند. لذا شروع کردم به ناله و شیون کردم و آن روز تا شب براى حسین گریستم، آن روز هیچ غذا نخوردم تا شب فرا رسید، از شدّت ناراحتى و غصّه خوابم برد. در عالم خواب رسول خدا (ص) را دیدم ، که تشریف آوردند ولى سر و روى حضرت خاک آلود است! و من شروع کردم به زدودن خاک وغبار از روى آن حضرت و عرض کردم یا رسول اللّه (ص) من بفداى شما، این گرد و غبار کجاست که بر روى شما نشسته است. فرمود: امّ سلمه الان حسینم را دفن کردم !
منبع: تحفه الزّائر مرحوم مجلسى ص ۱۶۸٫

برچسب‌ها: خاکی که پیامبر اکرم را گریاند یا حسین کربلا
[ دو شنبه 20 مهر 1394 ] [ 20:5 ] [ نصر ]

وسایل نقلیه نظامی روس به زودی به ابزاری برای مختل کردن بینایی دشمنان مجهز می شوند.  

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از دیلی استار، روسیه در حال آزمایش یک سلاح جدید است که می تواند با استفاده از یک اشعه قدرتمند، تروریستهای داعش را نابینا کند. گزارشها حاکی از آن است که وسایل نقلیه نظامی روسیه به زودی به این سلاح مجهز می شوند. این وسیله با انتشار نوری پرقدرت می تواند حسگرهای بینایی را در انسان تخریب کند.  این دستگاه هفته گذشته در نمایشگاه نظامی روسیه رونمایی شد و نیروی دریایی این کشور، آزمایش روی نمونه های اولیه آن را اواخر این ماه آغاز می کند. این سلاح می تواند در مقابله با گروه تروریستی داعش در سوریه مفید باشد. مسکو حملات هوایی خود را علیه عناصر داعش در سوریه از 10 روز پیش آغاز کرده است. گفته می شود حملات اخیر روسیه در سوریه بسیاری از تروریستهای داعش را فراری داده است.

 
سلاح وحشتناک روسیه برای نابینا کردن عناصر داعش + تصاویرسلاح وحشتناک روسیه برای نابینا کردن عناصر داعش + تصاویر




برچسب‌ها: سلاح وحشتناک روسیه علیه داعش نابینا کردن داعش روسیه داعش
[ دو شنبه 20 مهر 1394 ] [ 20:3 ] [ نصر ]
یک نماینده عراقی گفت گروه تروریستی داعش به پانزده کیلومتری شهر کاظمین رسیده بود، اما حمایت‌های ایران، مانع ورود آنان به شهر شد.  
  
نماینده عراقی: ایران مانع ورود داعش به کاظمین شدبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از  پایگاه خبری شبکه العالم، " محمد ناجی،" عضو فراکسیون بدر در مجلس نمایندگان عراق، در گفت و گو با شبکه السومریه اعلام کرد: گروه تروریستی داعش به پانزده کیلومتری شهر کاظمیه رسیده بود، اما حمایت ایران از عراق در جنگ علیه تروریست مانع ورود آنان به شهر شد. وی تاکید کرد که ایران برخلاف سایر کشورها همواره در مبارزه با تروریسم در کنار عراق بوده و از آن استقبال می کنیم.ناجی افزود: ائتلاف چهار جانبه برای مبارزه با تروریسم بعد از شکست یکساله آمریکا برای از میان برداشتن داعش ایجاد شد. یادآور می شود، گروه تروریستی داعش پیش از این با چند حمله و عملیات انتحاری در کاظمیه دهها نفر را کشته و مجروح کرده است. شهریور گذشته نیزحمله گروه تروریستی داعش به زندان مرکزی شهر کاظمین عراق خنثی شد. در این حمله 25 نفر از شهروندان غیر نظامی عراقی جان خود را از دست داده و بیش از 70 نفر دیگر به شدت زخمی شدند که برای مداوا به مراکز درمانی منتقل شدند. کاظمین با نام اصلی کاظمیه (به عربی: الکاظمیة) یکی از محله‌های شمالی شهر بغداد در بخش غربی رود دجله است. مرقد مطهر حضرت امام موسی کاظم(ع) امام هفتم شیعیان و حضرت امام محمد جواد(ع) امام نهم شیعیان در کاظمین قرار دارد و سبب نامگذاری آن به کاظمیه همین است.

برچسب‌ها: داعش کاظمین ایران جلوگیری از ورود داعش به کاظمین
[ دو شنبه 20 مهر 1394 ] [ 20:0 ] [ نصر ]
[ دو شنبه 20 مهر 1394 ] [ 19:58 ] [ نصر ]
افسران - دعای شهید صیاد شیرازی در قنوت نمازش

دوستش می گفت:
«ما که توی نماز قنوت می گیریم، از خدا می خواهیم که خیر دنیا و آخرت را به ما اعطا کند و یا هر حاجت دیگری که برای خودمان باشد.
اما «صیاد» توی قنوتش هیچ چیزی برای خودش نمی خواست. بارها می شنیدم که می گفت

« اللهم احفظ قائدنا الخامنه ای »

بلند هم می گفت ، از ته دل


برچسب‌ها: دعای قنوت شهید صیاد شهید صیاد شیرازی
[ دو شنبه 20 مهر 1394 ] [ 19:55 ] [ نصر ]
[ دو شنبه 20 مهر 1394 ] [ 19:54 ] [ نصر ]
افسران - موشک دوربرد بالستیک عماد برای نابوی شیطان خبیث
 
در بازتاب خبر آزمایش موفق موشک دوربرد «عماد»، رسانه‌های آمریکایی ضمن ادامه سیاست‌های ایران هراسی خود در منطقه به توانایی موشکی ایران اذعان کردند. بخشی از واکنش‌های رسانه‌های آمریکایی به آزمایش موفق موشک دوربرد «عماد» بدین شرح است؛ واکنشهایی که همچنان ادامه دارد. روزنامه نیویورک تایمز در واکنش به خبر آزمایش موشک دوربرد عماد نوشت: «خبرگزاری نیمه رسمی فارس ایران گزارش داد که این کشور یک موشک جدید بالستیک دور برد هدایت شونده زمین به زمین را با موفقیت آزمایش کرده است». در گزارش روزنامه پرتیراژ آمریکایی در ادامه همچنین می‌نویسد که به برد و جزئیات بیشتری از آزمایش این موشک بالستیک اشاره نشده اما اعلام شده که موشک جدید هدایت شونده است و می‌تواند تا لحظه اصابت به هدف رهگیری و هدایت شود. خبرگزاری آسوشیتدپرس هم در بخشی از واکنش خود به خبر آزمایش موشک بالستیک دوربرد «عماد» نوشت: «از سال ۱۹۹۲ ایران بر تولید صنعت نظامی بومی و موشک‌ها، تانک‌ها و زیردریایی سبک تولید داخل تاکید کرده است.»
این خبرگزاری مطرح آمریکایی درباره توان موشکی ایران اینطور گزارش می‌دهد: «جمهوری اسلامی ادعا می‌کند که موشک‌های سطح به سطح با برد ۲۰۰۰ کیلومتر دارد موشک‌هایی که میتواند اسرائیل و پایگاههای نظامی آمریکا در منطقه را هدف قرار دهد».
در گزارش شبکه سی‌‌ان‌ان آمریکا درباره آزمایش موفق موشک دوربرد «عماد» می‌خوانیم: «به گفته حسین دهقان وزیر دفاع ایران موشک عماد که توسط کارشناسان ایرانی طراحی و ساخته شد، اولین موشک دوربرد ایران است که میتواند تا لحظه اصابت موشک را هدایت کند». شبکه فاکس نیوز آمریکا هم در بازتاب خبر موشک دوربرد جدید ایران به اظهارات «یوزی روبین» کارشناس موشکی اسرائیل استناد می‌کند که در آن این اسرائیلی به «دقت» موشک عماد اذعان می‌کند.
پایگاه آمریکایی «بلومبرگ» هم در واکنش به خبر آزمایش موفق موشک دوربرد «عماد»، سیاست ایران هراسی در منطقه را در پیش گرفته است. در گزارش این پایگاه ادعا شده است: «این آزمایش احتمالا روابط ایران با پادشاهی‌های عربی نفتی را متشنجتر می‌کند چرا که آنها جمهوری اسلامی را به توسعه نفوذ خود با حمایت از ستیزه جویان شیعه در منطقه از قبیل یمن متهم می‌کنند».

برچسب‌ها: موشک عماد بازتاب موشک عماد نظامی موشک دور برد بالستیک
[ دو شنبه 20 مهر 1394 ] [ 19:52 ] [ نصر ]
افسران - شهادت هنر مردان خداست
شهادت  لیاقت و هنری  است که سالکان  الی ا... در مصاف  با زر , زور  وتزویر کسب می کنند این انسان ها با رشادت و نثار جان خویش   خط درگیری با دشمنان ملت ایران و اسلام را فرسنگ ها از کشور دور کردند و این شهادت ها  ما را در راه خود مصمم تر و پایدار تر می کند

برچسب‌ها: شهادت سردار همدانی مامورت مستشاری
[ دو شنبه 20 مهر 1394 ] [ 19:50 ] [ نصر ]

سردار همدانی عصر دیروز در حین انجام مأموریت‌های مستشاری در حومه شهر حلب به‌دست تروریست‌های تکفیری به شهادت رسید.
سردار همدانی در حلب سوریه به شهادت رسید. در پی شهادت سردار سرتیپ پاسدار حسین همدانی در سوریه، روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اطلاعیه‌ای صادر کرد. در بخشی از این اطلاعیه با تبریک و تسلیت شهادت این سردار شجاع و گرانقدر به محضر حضرت ولی‌عصر(عج) و نائب برحقش امام خامنه‌ای عزیز (مد ظله العالی) و ملت شریف ایران، آمده است:
سردار سرتیپ پاسدار حسین همدانی از فرماندهان دوران دفاع مقدس و مستشاران ارشد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و مدافعان حرم در طول سال‌های گذشته که نقش تعیین کننده‌ای در حفظ و حراست حرم حضرت زینب(س) و کمک و تقویت جبهه مقاومت اسلامی در جنگ تروریستی سوریه داشت، عصر دیروز در حین انجام مأموریت‌های مستشاری در حومه شهر حلب به‌دست تروریست‌های داعشی به شهادت رسید.
این اطلاعیه افزوده است اخبار تکمیلی و نیز نحوه اجرای مراسم تشییع و بزرگداشت این شهید گرانقدر، متعاقباً اعلام خواهد شد.
"سردار حسین همدانی" یکی از فرماندهان نخبه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است که تجربه فرماندهی جنگ‌های ناهمتراز (اوایل جنگ تحمیلی در مبارزه با ضدانقلاب در کردستان) و تجربه جنگ تحمیلی در استان‌های غربی (کردستان، همدان و کرمانشاه)، فرماندهی سپاه محمد رسول‌الله(ص)، مشاور فرمانده کل سپاه و جانشینی قرارگاه امام حسین(ع) را در کارنامه داشت.
سردار همدانی یکی از بنیانگذاران سپاه منطقه غرب خصوصاً استان "همدان" و "کردستان" بوده و از فرماندهان جنگ تحمیلی و از یادگاران دوران دفاع مقدس به حساب می‌آید.
نشریه Foregn Policy درباره سردار همدانی نوشت؛ او در اوایل ۱۹۷۹ برای مبارزه با شورشیان "کردستان" و سپس در جنگ ایران و عراق (دوران ۸ سال دفاع مقدس) ایفای نقش کرد.
روزنامه Wall Street Journal درباره سردار همدانی نوشت: ژنرال همدانی یکی از فرماندهان نخبه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بوده و او به‌عنوان افسر سپاه پاسداران اعلام خدمت داشته است. همدانی یک متخصص در نحوه رزم عملیات نیروهای منظم با شبه‌نظامیان است.
خبرنگار صدا و سیما نیز از شهادت سردار حسین همدانی معروف به ابووهب در سوریه خبر داده است. حسن شمشادی که سالها خبرنگار صدا و سیما در سوریه بوده در اینستاگرام خود از شهادت سردار همدانی در اطراف حلب در شب گذشته خبر داده و آن را تسلیت گفته است.



در کنار غضنفر رکن آبادی

سردار حسین همدانی یکی از فرماندهان قدیمی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در جنگ تحمیلی و از بنیانگذاران سپاه همدان بود و مدتی نیز فرماندهی لشکر ۲۷ محمدرسول‌الله را برعهده داشت.
پس از تبدیل این لشکر به سپاه محمد رسول‌الله فرمانده این سپاه نیز برعهده سردار همدانی بود.


*حسین همدانی در عرصه های دشوار و در دفاع از آرمان‌های اسلام و انقلاب اهتمام جدی داشت

*پیام شمخانی به مناسبت شهادت سردار همدانی

*مقاومت و جهاد تا نابودی کامل تروریسم و صهیونیسم ادامه دارد

*پیام تسلیت رییس جمهوری به مناسبت شهادت سردار همدانی

*جزئیات مراسم تشییع پیکر سردار شهید همدانی در تهران

*پیام ظریف به‌مناسبت شهادت سردار همدانی

*نقش موثر تعیین کننده سردار همدانی در سازماندهی نیروهای مردمی سوریه/ پیکر شهید همدانی ظرف امروز یا فردا به تهران منتقل خواهد شد

*با کتاب خاطرات "سردار همدانی" آشنا شوید+عکس

*ماجرای درخواست از سردار همدانی برای ترک سوریه و بازگشت به ایران

*حضور سرلشکر جعفری در منزل سردار شهید حسین همدانی

*نظر رسانه های غربی در مورد "سردار همدانی"+عکس

*جغرافیای محل شهادت سردار همدانی را بشناسید+ نقشه و عکس

*اشک های سردار حسین همدانی در راهپیمایی اربعین + فیلم

*سردار "حسین همدانی" کیست؟+تصاویر

*سردار شهید همدانی و رکن آبادی+عکس

*سردار همدانی عصر دیروز به دست تروریستهای داعشی به شهادت رسید

*سردار شریف:سردار همدانی در کمین داعش قرار گرفت

*بوسه "سردار باقرزاده" بر پیشانی "سردار همدانی"+عکس

*نظر "سردار همدانی" در مورد "سران فتنه 88" و "حمله نظامی" آمریکا به ایران


برچسب‌ها: شهادت سردار همدانی سردار شهید حسین همدانی مامورت مستشاری
[ جمعه 17 مهر 1394 ] [ 17:53 ] [ نصر ]

تبلت‌های ارزان‌قیمت لزوما کند نیستند

در خرید تبلت‌های ارزان‌قیمت به چه نکاتی باید توجه کنیم؟
در خریدتان دقت کنید و تبلتی نخرید که سخت افزار آن متعلق به سال ۲۰۱۰ باشد. تبلت ارزان، لزوما سخت افزار ضعیف‌ای ندارد، بلکه فاکتورهای بسیاری روی قیمت آن تاثیر گذاشته‌اند.

برای مثال، ASUS Memo Pad 8، پردازنده ی ۴ هسته‌ای Intel Atom Z3745 با سرعت پردازش ۱٫۳۳ گیگاهرتز دارد و رم یک گیگابایتی برای آن در نظر گرفته شده. یا Acer Iconica Tab هم پردازنده‌ای ۱٫۸۳ گیگاهرتزی با دو گیگابایت رم دارد. از سوی دیگر LG G Pad F 8.0 با بهره گیری از اسنپدراگون ۴۰۰ و یک گیگابایت رم، گزینه های جذابی به حساب می آیند و هیچ یک از این تبلت ها پردازنده ضعیفی ندارند.

نمایشگرهای با کیفیت مناسب را انتخاب کنید

در خرید تبلت‌های ارزان‌قیمت به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

صفحه نمایش یکی از تاثیرگذارترین بخش‌های هر دستگاه هوشمند است. نمی‌توانید از تبلت‌های ارزان قیمت انتظار صفحه نمایش‌های بسیار خوب را داشت؛ ولی می‌توانید به زاویه دید مناسب آن توجه کنید یعنی اگر تبلت را کمی به اطراف چرخاندید مطالب واضح و خانا قابل رویت باشد. در انتخاب تبلت‌های ارزان‌قیمت نمی‌توانید دست روی تبلت هایی با سایز نمایشگر بزرگ بگذارید و به ناچار کوچک‌ترها را باید برگزینید.

به ابعاد و وزن دستگاه توجه کنید
وزن مناسب در تجربه‌ کاربری تاثیر زیادی دارند، سعی کنید دستگاهی را انتخاب کنید که تا جای ممکن سبک و تا حد معقولی باریک باشد.


به کیفیت ساخت تبلت اهمیت دهید
کیفیت ساخت اکثر تبلت‌های ارزان قیمت چندان مناسب نیست؛ با این حال سعی کنید دستگاه‌هایی را انتخاب کنید که از بدنه‌ با کیفیت‌تری بهره می‌برند.


معمولا آپدیت‌های جدید را دریافت نخواهید کرد
تبلت‌های ارزان قیمت کمتر از نظر نرم‌افزاری مورد توجه تولیدکنندگان قرار می‌گیرند. این دستگاه‌ها معمولا یا بسته‌های بروزرسانی به نسخه‌های جدید سیستم‌عامل مربوطه را دریافت نمی‌کنند، یا اگر دریافت کنند این کار به مراتب دیرتر از تلفن‌های پرچمدار انجام می‌شود. از این رو سعی کنید تبلتی را انتخاب کنید که اولا جدیدتر باشد و ثانیا نسخه‌ بروزتری از اندروید را داشته باشد یا قابلیت آپدیت به آن نسخه بالاتر را داشته باشد.


عمر باتری چندان مطلوب نیستدر خرید تبلت‌های ارزان‌قیمت به چه نکاتی باید توجه کنیم؟


اکثر دستگاه‌های ارزان قیمت شارژدهی خوبی ندارند و این مورد از مواردی است که ما بعد از خرید متوجه ضعف آن می‌شویم پس بهتر است ضمن توجه به حجم باطری از نظرات افراد متخصص و خریداران قبلی در سایت‌های مربوطه استفاده کنید.


به شرکت سازنده توجه کنیددر خرید تبلت‌های ارزان‌قیمت به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

 برندها بی دلیل بزرگ نمی شوند و سامسونگ و ال جی اعتبار خود را یک روزه به دست نیاورده اند که یک کمپانی درجه سه چینی بخواهد یک روزه در رقابت از آن ها پیشی بگیرد. بنابراین چه در زمینه بهترین تکنولوژی های سخت افزاری و چه در زمینه پشتیبانی نرم افزاری، مطمئن باشید برندهای معتبر و بزرگ، بهترین گزینه ها را ارائه می دهند.

به گارانتی و استفاده از محصولات داخلی توجه کنید
اگر هم خواستید تبلت یا دستگاهی با مارک کمتر شناخته شده تهیه کنید حتی‌المقدور با گارانتی تهیه کنید در این مورد می‌توانید از محصولات داخلی استفاده کنید که به خاطر نظارت نسبت به مارک‌های متفرقه و زیر پله‌ای چینی ارجحیت دارد.

دوربین را فراموش کنید!
دوربین اکثر تبلت‌های هوشمند ارزان‌قیمت خوب نیستند، اما سعی کنید گزینه‌ای را انتخاب کنید که حداقل دارای دوربین جلو برای تماس تصویری برای استفاده در شبکه‌های اجتماعی باشد. ضمنا در انتخاب دوربین فقط به مگاپیکسل بالاتر توجه نکنید چون مگاپیکسل بالاتر دلیل بر کیفیت بهتر عکس‌برداری نیست.


نتیجه گیری:
در انتها باید بدانید که یک تبلت ارزان‌قیمت همه فاکتور‌های یادشده را با هم ندارد پس در انتخاب خود دقت کنید.

  • اگر برای سرگرمی کودک خود قصد خرید دستگاه را دارید باید به کیفیت ساخت و داشتن فضای حافظه داخلی برای اجرای بازی و نرم‌افزار آن بیشتر توجه کنید.
  • اگر برای کار‌های روزمره و وبگردی و استفاده از شبکه‌های اجتماعی به سراغ این تبلت‌ها می‌روید به قدرت سخت افزاری آن توجه کنید.
  • اگر قرار است از تبلت بیشتر در فضای خارج از خانه استفاده کنید به قابلیت ساپورت درگاه سیم‌کارت توجه کنید.

برچسب‌ها: نکات مورد تاکید در خرید تبلت ارزان خرید تبلت ارزان تبلت فن آوری
[ جمعه 17 مهر 1394 ] [ 17:46 ] [ نصر ]
.: Weblog Themes By Salehon.ir :.
درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
حمایت می کنیم

جهت دریافت برنامه های رادیو افسران کلیک کنید

امکانات وب